Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Úgy megütött, hogy az orrom vére ráfröccsent a falra, ez volt a köszönés - gyereksorsok

2012.09.26. 10:06 Herkules Irma

blood_spatter.jpg"Szeretném, ha az emberek látnák, hogy még egy olyan „könnyedebb” esetben is, mint az enyém, milyen el nem múló hatásai vannak a családon belüli erőszaknak. Szeretném, ha végre a társadalomkutatók, a szociológusok is felszólalnának az ügyben, ha kiderülne, hogy azok a gyermekek, akik családon belüli erőszakban nőttek fel, a saját családjukban milyen arányban váltak áldozattá, erőszaktevővé vagy éppen kései családalapítóvá, vagy voltak képtelenek a családalapításra. Szeretném, ha végre megpróbálnák azok az emberek megérteni, akik voltak elég szerencsések ahhoz, hogy nem éltek családon belüli erőszakban, hogy ez nem emancipációs kérdés és nem is valami szélsőséges feminista mozgalom hóbortja. Szeretném, ha legalább néhány embert meg tudnék győzni arról, hogy ezzel törődni kell, mert hatással van az életünkre." TI ÍRTÁTOK

"23 éves vagyok. 19 éves korom óta dolgozom, munka mellett diplomáztam le. Azon kevesek közé tartozom, akik ilyen idősen önálló egzisztenciával rendelkeznek, a saját keresetem pedig elegendő arra, hogy függetlenül bárkitől képes legyek közepes életszínvonalon eltartani magam, illetve - némi nadrágszíj-meghúzással ugyan - fenntartani egy 70 nm2-es albérletet. Anyagilag, egzisztenciálisan és szellemi érettség szempontjából is késznek érzem magam arra, hogy családot alapítsak. Erre a vágyam és az igényem is megvolna, azonban mégsem valószínű, hogy megtörténne a közel jövőben.

Egyetlen gyermek vagyok. Édesapám fizikai munkásként dolgozott már születésemkor is, ahhoz képest, hogy egy vidéki kisvárosban éltünk, kiemelkedően jól keresett. Édesanyámat a gondozásom miatt otthon töltött idő után nem vették vissza a munkahelyére, így apu maradt az egyetlen kereső a családban. Anyu nagyon tisztelte aput, ezért minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy férje minél kényelmesebb, tisztább, otthonosabb lakásba térjen haza munka után. Az étkezések mindig másodpercre apu igényeihez voltak igazítva. Ha apu aludt, néma csendben csináltunk mindent a lakásban, mert apu keményen dolgozik, hogy eltartson minket. Mindent apu igényeinek és szája ízének rendeltünk alá.

plakát.jpgÖtéves korom körül kezdődtek a gondok. Apu munka után egyre többet maradozott ki a munkatársakkal egy-két sörre. Anyu rendkívül megértő és támogató volt, apunak ki kell eresztenie a fáradt gőzt a kemény munka után. Anyu sajnos még mindig nem talált állást annak ellenére, hogy mindent megtett, számos új végzettséget szerzett. Ma is sokat viccelődünk azon, hogy egy parti römit gond nélkül le lehetne játszani a bizonyítványaival. Apu kimaradozásai aztán egyre hosszabbak lettek. Több idő, több sört jelentett. Végül mindennapossá váltak a kocsmázások. 7 évesen már egyből felismertem, mikor hazudik apu „hivatalos ügyet”, hogy elmehessen  kocsmázni. Ilyenkor az ajtó becsapódása után ránéztem anyura és csak annyit kérdeztem: „Kocsmába ment, ugye?”. Anyu nem akart hazudni, csak szomorúan bólintott. Ekkor még anyu se merte kimondani, hogy ez már alkoholizmus.

Az alkohol következményeként apu amúgy sem túl érzelmes személyisége megváltozott, egyre ridegebb és agresszívabb lett. A családi barátokkal való találkozások először ritkultak, majd teljesen elmaradtak. Ők sem szívesen tették ki magukat annak, hogy a jó szórakozást apu minősíthetetlen viselkedése tönkretegye. Nem tudom őket ezért hibáztatni, mi is szégyenkeztünk. Az iskolatársaimat már reflex-szerűen csak akkor hívtam meg magunkhoz, ha tudtam, hogy apu dolgozik.

Időközben apu viselkedése új elemeket is fölvett: a pusztítást. Nem tudom emlékeznek-e iskoláskorukból a Hét krajcár című novellára. Az anya játékot csinál a gyermekével abból, hogy úgy kell a pénzérméket összekeresni a házban ahhoz, hogy egy darab mosószappant tudjanak venni. Sosem felejtem el azt az estét, amikor mi is ilyet játszottunk, csak nálunk a játék nem a pénzérmék kereséséről szólt. Egész este azon viccelődtünk, hogy hogyan lehet a meszelt falról a ráfröccsent vért eltüntetni. Apunak kellett volna értem jönnie az iskolába, mert anyu tanfolyamon volt, de elfelejtett, így két óra iskola előtt történő várakozás után egyedül mentem haza. Amikor apu meglátott a nappaliban, olyan haragra gerjedt, hogy úgy képen törölt, hogy eleredt az orrom vére és ráfröccsent a falra. Ez volt a köszönés.

Anyu még mindig nem tudott elhelyezkedni. Gondolom túl nagy meglepetést nem okoz, hogy időközben apu a családi pénzügyek fölött teljesen átvette az irányítást. Ekkora már az összes barát kikopott mellőlünk, ahogy a rokonság nagy része is. Minden családi ünnep rettegéssel telt, vajon idén milyen botrány lesz: felborított, földhöz vágott karácsonyfa? Apu utált minden ünnepet, ez volt a jelszava: „Minek örömködtök?”. Pusztításának sok minden áldozatául esett. Egyszer anyu nem azt főzte, amit ő enni szeretett volna.  A fővésben lévő tésztát tartalmazó lábast – benne a forrásban lévő vízzel – kihajította a csukott ablakon. Iskolás éveim rettegéssel teltek. Egyszer úgy nekilökött az üvegajtónak, hogy az hosszában kettérepedt. Talán 17 lehettem, amikor úgy földhöz vágta a számítógépet, hogy az darabjaira törött. Fellökte a szekrénysorom vitrines elemét, ami szintén úgy összetört, hogy már nem volt érdemes javítani. Olcsó, rossz minőségű bútorlapokból összeszerelt szekrénysor volt, de én nagyon szerettem. Apu egyszer egy gázpisztollyal tért haza a kocsmából, ami házilag meg volt buherálva. Nem tudtuk, hogy milyen sérülést tud okozni, de nem is voltunk rá kíváncsiak. Anyai nagymamámnál töltöttük az éjszakát, rettegve, de ez nem volt sok segítség, tekintettel arra, hogy mama a szomszédban lakott. Ma sem értem, hogy hogyan tudtuk végigcsinálni azt az éjszakát balhé nélkül.

Apu többször is nekifutott az addikciós kezelésének. A középiskolai ballagásom előtt én mentem el neki inget venni, hogy be tudjam vinni neki az elvonóra. Az elvonóról jött ki a ballagásomra és oda is ment vissza. Amikor „gyógyultként” elbocsátást nyert az intézményből, a buszról leszállva az első útja nem haza vezetett, hanem a kocsmába. Az alkoholizmus miatt depresszió és pánikbetegség alakult ki nála. Mindezek megnehezítenek – és az esetek többségében megkeserítenek minden együtt töltött percet.

Ahogy már írtam, anyu folyamatosan képezte magát, így végül sikerült is elhelyezkednie. Sőt, az egyik tanfolyam végén javasolták neki, hogy tanulja tovább szakmáját a felsőoktatásban. Anyu így is tett. Abban az évben, amikor én érettségiztem, ő államvizsgázott. Anyu diplomázása után elkezdett sokkal jobban keresni és hamarosan én is munkába álltam. Egy munkahelyi átszervezés jó lehetőséget biztosított arra, hogy a szüleim szétköltözzenek.scared-child.jpg

A különválás után sem szűntek meg a problémák. Amikor anya szervezte a költözést és már megvolt a lakás, ahova költözik, apu elé állt és közölte vele a pontos címet, hogy „Tudom, hogy ide költözöl!”. Akkor még anyu sem tudta fejből a pontos címet és nem is mondta meg senkinek. Továbbra is rettegésben teltek a napok. Már külön éltek, amikor betöltöttem a 19-et. Születésnapomra aputól egy búcsú SMS-t és egy önakasztást kaptam ajándékba, így a születésnapom megünneplésének az estéje azzal telt, hogy a szomszéd megyéből hívtam felváltva a rendőröket és a mentőket, hogy menjenek ki, ha kell, törjék rá az ajtót. Az volt a szerencse, hogy az első próbálkozás során elszakadt a kötél, így a rendőrök időben kiértek és kórházba szállították.  Dolgoztam és vizsgaidőszak kellős közepén jártam. Mivel a család számomra azt jelenti, hogy törődünk egymással, bármi is történjék, a vizsgaidőszak-munka egyszerre történése ellenére is hetente háromszor esténként 90 km-t utaztam oda-vissza, hogy 20-20 percet bent legyek nála, bevigyem neki azt, amire szüksége van. Egyszer sem köszönte meg. 20 éves koromban a házasságot hivatalosan is felbontották.

Apu a mai napig arra próbál használni, hogy rajtam keresztül édesanyámat bántsa, büntesse a válásért. Amikor a jelenlegi albérletemben meglátogatott és meglátta, hogy egy régi típusú aprócska televíziókészülékem van, felhívta anyut, hogy ezért a gyereket óvodába is kár volt járatni, nemhogy főiskolára. Folyton anyu fejéhez vágja, hogy persze, csak addig volt jó, amíg a pénze kellett, amint megvolt a diplomás bér – amit azért kaphatott meg, mert ő kitaníttatta a feleségét (ez sem igaz így, anyu spórolta ki a tandíjat miután munkát talált, apu akkor már többet ivott el, mint amennyit a keresete a saját megélhetésén felül fedezett volna) – akkor már nem volt szüksége rá. Az alkohol mára teljesen tönkretette, hamarosan ápolásra lesz szüksége, ami az én felelősségem lesz, és aminek eleget is fogok tenni.

Ezeken a dolgokon, a mindennapi rettegésen semmit sem javított volna, ha van 2-3-4 testvérem, csupán nehezebbé tette volna a leválást és több személy gyermek- és kamaszéveit változtatta volna félelemben töltött időszakká. Tudom, szerencsésnek mondhatom magam, a mi „családon belüli erőszakunk” meglehetősen egyszerű és könnyed a legtöbb elszenvedő család megpróbáltatásaihoz képest, azonban jelentős hatással volt rám. A levelem elején azt írtam, sok szempontból készen érzem magam a családalapításra, de mégsem fog megtörténni, mert a történtek nem adnak lehetőséget egy hosszú távú, bizalmon alapuló, jól működő párkapcsolat kialakítására. Amint a partneremnél felfedezek akár egyetlen egy olyan tulajdonságot, gesztust, szófordulatot, nézetet, amely az apámra emlékeztet, azonnal menekülőre fogom.

logó.jpgOrszágos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat, 24 órában ingyenesen hívható telefonszolgálat családon belüli erőszak áldozatainak

06-80-20-55-20, www.bantalmazas.hu

 

Persze, lehetnének más opcióim is, pl. egy gyanútlan férfit „behúzok a csőbe” és fizettetem vele a gyerektartást 18-23 évig, de ilyen etikátlan dologra nem vagyok képes és szerintem ezt nem is nevezhetjük családnak. Amíg a családon belüli erőszakkal szemben nem történik jelentős és hatékony társadalmi, állami fellépés, addig folyamatosa gyártjuk a hozzám hasonló sérült fiatalokat, akik nagyon nehezen vagy egyáltalán nem fog menni a családalapítás. Varga Úrnak igaza volt, valóban van összefüggés a családon belüli erőszak és a gyerekszám között, de így, ebben az összefüggésben, ahogy én leírtam.

Meddig akar még ez az ország áldozatokat, sérült fiatal felnőtteket, új generációs erőszaktevőket gyártani?

Szeretném, ha az emberek látnák, hogy még egy olyan „könnyedebb” esetben is, mint az enyém, milyen el nem múló hatásai vannak a családon belüli erőszaknak. Szeretném, ha végre a társadalomkutatók, a szociológusok is felszólalnának az ügyben, ha kiderülne, hogy azok a gyermekek, akik családon belüli erőszakban nőttek fel, a saját családjukban milyen arányban váltak áldozattá, erőszaktevővé vagy éppen kései családalapítóvá, vagy voltak képtelenek a családalapításra. Szeretném, ha végre megpróbálnák azok az emberek megérteni, akik voltak elég szerencsések ahhoz, hogy nem éltek családon belüli erőszakban, hogy ez nem emancipációs kérdés és nem is valami szélsőséges feminista mozgalom hóbortja. Szeretném, ha legalább néhány embert meg tudnék győzni arról, hogy ezzel törődni kell, mert hatással van az életünkre. Szeretnék a hivatalok kezében olyan eszközöket látni, amelyek segítenek hatékonyan és időben fel tudnak lépni. De leginkább azt szeretném, ha azok, akik jelenleg az erőszaknak kitéve élnek, ki tudnának lépni ebből, ha a társadalom támogatná őket ebben, ha kisebb lenne rajtuk a kilátástalanságból fakadó súly. Hány olyan család lehet az országban ma, melynek tagjai hozzám hasonló dolgokon mennek keresztül és még csak fel sem ismerik, hogy erőszak áldozatai?

Tisztelettel: Éva"

A blog szerkesztőinek lábjegyzete: Volt egy Varga, volt nagy felháborodás, voltak civilek, politikusok, akik felháborodtak. Voltak olyan politikusok is, akik most felháborodtak, miközben korábban, amikor tehettek volna valamit, nem tettek semmit sem. Voltak, akik ezt az egész problémát jelentéktelennek minősítették, voltak, akik férfi és nő ellentéteként próbálták magyarázni. Volt egy meghátrálás, aztán volt szavazás, ami végül azt hozta, hogy a BTK-ba bekerül a csbe. Ez utóbbi fontos, persze leginkább elvi szempontból, hiszen az állam ezzel kinyilvánította formálisan, hogy nem tartja elfogadhatónak a családon belüli erőszakot, DE a fejekben ettől még nem lesz változás. Ettől még az eljáró rendőr, a bíró, az orvos, a szomszéd nem feltétlenül fog másként tekinteni erre a problémára, pedig kellene. Ez az egész dolog valójában arról szól, hogy egyetlen ember se tehesse meg, hogy vissza él erejével, "hatalmával" családtagjaival szemben. Hogy bánthassa, megalázhassa, meggyötörhessen, tönkretehesse csak azért, mert ő az erősebb, okosabb, ő keres jobban. Ez pedig nem férfi vagy nő kérdése, hanem emberségé és tisztességé. Senki nem fordíthatja el a fejét. Bárki lehet áldozat: nő, gyermek, idős, sérül, beteg személy vagy éppen férfi, mert ilyen is előfordul, ha csak ritkább esetben is.

Kedves Éva, köszönjük a levélét!

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: az amerikai fiú a fészbukon

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

240 komment · 2 trackback

Címkék: 2012 családon belüli erőszak Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr554792288

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 11:39:48

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silent Bob 2012.09.26. 13:20:31

@Béka53: Lófaszt nincs, csak a putris cigány nem ír blogot, a nem putris meg nem feltétlenül hangsúlyozza ki, hogy cigány.

Bicepsz Elek 2012.09.26. 13:21:08

@R.H. ny.: Azaz. Internetes fizetett "Mari neni utodok" firkalnaka neten, mikozben elodeikaDragabolgarurnak/Csinatalannakmondjak meg a tutit!!!!!

Mitya Ivanov 2012.09.26. 13:21:15

@Zorita: ezt most konkrétan nem értem

minyimaaa 2012.09.26. 13:21:33

@Mitya Ivanov: igen.

a bántalmazás úgy hat, mint a tartós, permanens stressz.

végeredményül meg csökkent szellemi képességek, depresszióra, öngyilkosságra és drogozásra való fokozott hajlam..
és lehetne még folytatni.

Martian (törölt) 2012.09.26. 13:22:13

@Pan Modry: "az alkoholt hibaztatni hulyeseg, en sohasem vagyok agressziv az alkoholtol"

Mindenki más mértékben reagál az alkoholra, van aki már egy felestől is ordítva nekimegy az intézkedő rendőröknek is.

umad? 2012.09.26. 13:22:28

@kovi1970: Nem vetted még észre, hogy minden ehhez hasonló ügy kapcsán előjönnek néhány hozzászólásos, friss nickek akik aztán nagyon szívbemarkoló történeteket mesélnek?

Netuddki. 2012.09.26. 13:23:19

@wilson77: A téglagyárat már régen ki kellett volna baszni a blog.hu-ról. Lehetőleg úgy, hogy újraregisztrálni se tudjon. Az összes blogot telefossa ugyanezzel a baromságával...

orulet 2012.09.26. 13:23:55

@VT Man: Ne gondold, hogy most jönnek rá. Én erről élőben, négyszemközt senkinek nem beszélek, és testvéreim ugyanígy éreznek. Elkapartuk mélyen, de ha mások leírt története előkerül, még mindig nagyon fáj.

wilson77 2012.09.26. 13:24:08

@nincs semmi baj!:
Kedves nincs semmi baj!

Rossz hírem van, attól tartok...

üdv:
-wilson

umad? 2012.09.26. 13:25:08

@Martian: Akkor tiltsuk be a faszt is mert az meg a nemi erőszakért felelős.

nincs semmi baj! 2012.09.26. 13:26:15

@VT Man: Mi az isten hótkóros micsodáját keres itt a melegfelvonulás te idióta? Engem nem zavar, ha imbecil vagy, de légy oly kedves és csináld otthon, a négy fal között, mert itt zavarsz vele másokat.

wilson77 2012.09.26. 13:27:04

@kovi1970:
Kedves kovi170!

Ja-ja, tegnap is olvastam valahol.
De ugye viccel, ugye? Ugyeeee?
:DD

üdv:
-wilson

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.09.26. 13:27:37

Ha egy ránk nézve negatív cselekvésre nem reagálunk, nem fejezzük ki ellenérzéseinket időben, akkor az elkövetőjét megjutalmazzuk és arra biztatjuk, hogy a jövőben is bátran és nyugodtan ellenünk tegyen és magasról szarjon a fejünkre.
Az embernek fel kéne fognia, hogy joga van az önrendelkezéshez és önvédelemhez, joga van a másikat megbökni, ha az elkezd baromként viselkedni vele szemben.
Az alkoholizmusba belecsúszó férj nyugodtan tapicskolhatott az önsajnálat mérgező párájában, mert a tapintatos "kiszolgáltatott" felesége asszisztált ehhez.
Minden érmének két oldala van.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 13:28:28

@Pan Modry: Sajnos valószínűleg nem fogunk egy nevezőre jutni egy ilyen kérdésben, mert a téma határozottan érzelmi érintettségű.

Védelemre szükség van. Nem szociális munkásokra és rendőrökre, hanem arra, hogy a társadalom ne hunyjon szemet. Hogy lehessen beszélni róla. Hogy képes legyen meghallgatni az, aki nem érintett. Ne tartsak attól, hogy "kamu", "hatásvadász" és "biztosan megérdemelted" legyen a reakció.

Nem kell érzelmileg azonosulnod, neked.

Netuddki. 2012.09.26. 13:28:30

@umad?: Nekem csipogsz kisfácán?

"umad? 0 bejegyzést írt és 281 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2011.10.18. óta tag."

Taplopó 2012.09.26. 13:29:27

Annyit olvasni mostanában a nők veréséről hogy szinte már kedvem támadt kipróbálni

Golgotai 2012.09.26. 13:30:05

Ápolni? Ott rohadjon meg ahol van.....

Netuddki. 2012.09.26. 13:30:06

@wilson77: Szerintem nem. Komolyan ilyen hülye...

geert 2012.09.26. 13:30:55

szerencsés vagyok, korrekt családban nőttem fel, de döbbenetes az, hogy a széles ismeretségi körömből (többnyire középosztálybeli, értelmiségi családok leszármazottai) mennyire sokan nőttek fel bántalmazott gyerekként. nem tudom empátia nélkül olvasni a posztolót.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 13:31:38

@sírjatok: "a jelenséggel, amit kritizálok, a gátlástalan, demagóg indexes csb hadjárattal"

ha nem beszélünk róla, elmúlik? Végülis megmondták a narancsdroidok, hogy nem is szabadna a család meg erőszak fogalmakat együtt használni.

umad? 2012.09.26. 13:35:26

@lacalaca: Te is megkaptad az ukázt, hogy most kell felháborodni?

sírjatok 2012.09.26. 13:35:41

@lacalaca:

"nem beszélünk róla vs demagóg hangulatkeltés"

hu.wikipedia.org/wiki/Hamis_dilemma

előbb-utóbb azért végigvesszük a repertoárt, és hátha megtanulsz vitatkozni a végére...

GiaMarie 2012.09.26. 13:36:42

Az a baj ezzel a nyominger országgal,hogy a lakáshitel összeköt...sokszor próbálják emberek belemagyarázni,hogy a gyerekek azért vannak kitéve az apai erőszaknak,mert az anyuka egy ostoba akartgyenge tyúk,aki nem áll a sarkára.A valóság viszont az,hogy akik belementek a 20 éves lakáshitelbe,azok nem tudnak mit csinálni ebben a helyzetben azon kívül,hogy tűrnek.Nem mindenkinek van olyan családi háttere,hogy legyen hova elmenekülni.És mondjuk nőként,háttér nélkül,esetleg jövedelem nélkül,6 éve GYES-en beköltözni a szülők mellé Borsod megye valamely sötét szegletébe,másfél szobára két gyerekkel (plusz ugye ott vannak az öregek) nem egy nagy perspektíva.Arról már nem is beszélve,hogy ha a volt férj úgy áll bosszút,hogy nem fizeti a lakáshitelt,azt továbbra is az asszony fizetéséből fogja vonni a bank (már ha van neki).És persze kézenfekvő lenne azt mondani,dobjuk ki aput a házból,de ez megint csak nem így megy egy jogállamban,mert innentől megromló házasságban piszok jó üzletté válik megfejelni az ajtófélfát,majd feljelenteni a férjet.A gyerekek is azért nem panaszkodnak,mert kapni 18 éves korig párszáz pofont aputól még mindig jobb,mint egy árvaházban felnőni.Vegyük észre: ez a szegénységről szól.Ahol egy fizetésből meg lehet élni,ott sokkal ritkább az,hogy a nők tűrjék a bántalmazást.És nem azért,mert ptt okosabbak a nők.

Gera 2012.09.26. 13:39:00

Nálunk is volt alkoholizmus a családban, mindkét részről, a rendszerváltás körüli létbizonytalanságban. Minket nem igazán bántottak a szüleim, inkább egymást és leginkább verbálisan, de így is sokkoló volt gyerekként. Szerencsére pár év után legyőzték az alkoholt. Annyi hatással mindenképp volt rám, hogy én gyakorlatilag nem vagyok hajlandó alkoholt fogyasztani, olyan erős bennem az ellenérzés. Nagyon néha társaságban egy-két pohár bor és annyi. Berúgva még soha életemben nem voltam :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 13:39:21

@lacalaca: Érdekes, hogy a "szocialista-liberális" kormányok(!) alatt sem lett jobban büntethető a családon belüli erőszak. Érdekes, hogy ezt most pont egy "polgári-konzervatív-keresztény" kormányon kéritek számon? Az előző kormányok alatt nem vertek egy nőt sem meg családon belül???

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 13:40:50

@sírjatok: és hogy lehet a csbe-ról nem demagóg módon beszélni, szerinted? Úgy, hogy ha valaki veszi a bátorságot és elmondja, mi történt vele, egyből ráütjük a demagóg, hangulatkeltő, kitalált sztori pecsétet? Ügyes. Beszéjünk róla, de csak kicsit, csak a lépcsőn esett el biztos.

Béka53 2012.09.26. 13:41:50

@Silent Bob: Olvass utána, a cigányoknál nem a gyereken vezetik le a feszültséget, ergo az a típusú bántalmazás, ami magyar családoknál gyakran előfordul, ott nem jelenik meg.

minyimaaa 2012.09.26. 13:42:33

@Herkules Irma: örülök, hogy segítettem, ha segítettem :)

umad? 2012.09.26. 13:44:06

@lacalaca: Talán úgy ha valaki jobban körbejárja a témát és nem mindig ugyan az az álláspont a leírt történetekben.

Foxtrotty 2012.09.26. 13:44:09

@Béka53:
Fogalmad sincs a cigányok életéről, vagy csak másokat akarsz félrevezetni. Rengeteg a családon belüli erőszak, apa veri a feleségét, dugja a lányát, unokáját, az asszonyok is tudnak ám keménykedni. Nagy család, bonyolult viszonyok, de az erőszak mindenütt jelen van. Egy dolog viszont szent mindenkinek: családon belül marad, rendőrt, orvost, hatósági embert nem hívunk

A családok közötti szintén gyakori konfliktusokban se mennek látleletért, másként intézik el

pilar ternera 2012.09.26. 13:44:22

@dr. Kóser Malac: de, megvertek. csak legalább nem voltak olyan idióták, hogy a parlamentben felállva kimondják, hogy ez tulképp normális dolog.

Rkhaylitsha 2012.09.26. 13:46:30

@Béka53: "A nem feminista tudományos vizsgálatok azt mutatták, a családon belüli erőszakos cselekmények egyenlően oszlanak meg nők és férfiak között." Neked milyen statisztika kell? Hogy oda legyen irva, hogy 50%????

De valahogy tényleg kevés olyan irást látok, hogy 40 éves könyvelő vagyok, asszony otthon sodrófával vár... Vagy nem kapok vacsit.
velvet.hu/sztori/2012/09/24/cs._beata_birosagi_targyalas_szemerem_elleni_eroszak/

geert 2012.09.26. 13:46:55

@dr. Kóser Malac: akkor is toporzékoltak a civil szervezetek.

Gera 2012.09.26. 13:49:48

@dr. Kóser Malac: Az emberek mindig az aktuális kormányon kérik számon, ha akarnak valamit, ez nem túl meglepő. Amúgy én emléxem, hogy ugyanezek a szervezetek a balosoknál is próbálták ugyanezt elérni és eléggé ment a szöveg, amikor nem sikerült. Azon meg nem kell különösebben meglepődni, hogy a Parlamentben elhangzott rettentő ócska, cinikus dumákon páran kiakadtak.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 13:50:03

@geert: És a szociál-liberális kormány leszarta... Pedig legalább a Hodosán Róza - a saját tapasztalatai alapján - kiállhatott volna a bántalmazott nőkért...

sírjatok 2012.09.26. 13:55:17

@lacalaca: a kampányszerűség a demagóg.

az érzelmi töltöttség kikerülése végett kicseréltem egy neutrálisabb példára.

Elmondani, hogy átbasztak a teszkóban, az valami. Mindennap harminc helyen olvasni az indexcímlapon, hogy a teszkóban átbasszák az embereket, megható történeteket (melyek közt vannak kitaláltak is, lásd CSB blog) az meg kampány, sulykolás.

Mellesleg azt sulykolja (lásd fentebb 1-2 hozzászóló), mintha a teszkóbanátbaszás nem lenne már eddig is büntetendő, vagy mintha lennének emberek, akik szeretik a teszkóbanátbaszást.

wilson77 2012.09.26. 13:56:44

@dr. Kóser Malac:
Kedves dr. Kóser Malac!

Teljesen igazad van abban, hogy az elmúlt években nem történt semmi. -legalábbis én nem tudok róla. És abban is igazad van, hogy sajnos bizonyosan megvertek nőket és gyerekeket is, csakúgy mint férfiakat -a családban.

De van itt egy apró észrevételem: rettentő álságos, álszent kormány hozzáállása.
Nemcsak a százvalahány ezer ember kérését eldugták éjjelre, hanem jól mutatja a Varga és a Harrach-gondolkodású emberek hozzáállását az ügyhöz: nőnek a gyerek a dolga. (Mondom ezt férfiként).
De az a legnagyobb bicskanyitogató dolog, hogy Harrach Péter egyrészt felháborítózza azt a nőt, aki "nem vagyunk tojóstyúkok" táblát emel föl, másrészt meg a "család" szóval operál: egy családban nincs erőszak.
Hát ez mi, mégis?

Szörnyedék a helyzet.

üdv:
-wilson

Béka53 2012.09.26. 13:59:15

@Rkhaylitsha: csak sima maatematikai alapon nem jön ki az 50-50% elkövetők aránya, csak akkor, ha mindenki magát is bántalmazza. Szörnyű az a történet, amit belinkeltél, és ilyenkor mindig azt nem értem, hogy miért nincs megelőzés - védőnő, gyámhatóság, szomszédok, bárki.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 14:00:43

@umad?: egy agresszor-bántalmazott sztoriban nincs olyan sok nézőpont. Persze nyilván érdekes, hogy apuka mit gondolt a büdös kölökről meg az asszonyról, aki képes volt nem azt főzni, amit ő szeretett volna.

@sírjatok: vicces a példád, a homár évek óta tele van azzal, hogy basszák át az embereket mindenhol, az ellen mégse tiltakozik senki habzó szájjal. Ha az okos képviselők nem csináltak volna segget a szájukból, már rég lecsengett volna ez az ügy is. Helyette belecsapták a sz*rt a ventilátorba, aztán most megy a siránkozás, hogy mindenhonnan jön a szag.

Gera 2012.09.26. 14:01:25

@sírjatok: Ha nem komplett idiótákat küldtek volna a téma közelébe gátlástalanul baromságokat beszélni, akkor feleekkorára sem nőtt volna ez a dolog.

pilar ternera 2012.09.26. 14:02:07

@dr. Kóser Malac: igen, sok mindent elcsesztek. ezt is. így most jó?
de nem csinálni valamit egy szar dolog ellen és felállni, kijelenteni, hogy nem is kell csinálni semmit, mert a dolog nem is szar, az nem kis különbség!

GiaMarie 2012.09.26. 14:04:37

@dr. Kóser Malac: Igen...mindenki puffogtatja.De HOGYAN???Vegyük észre,nem az a baj,hogy nincs rá törvényi háttér,hanem hogy nincsen pénz és perspektíva az országban.Alapeset: apu megpofozza anyut.Mivel büntessük?Ez ugyebár könnyű testi sértés.De jó,legyen a minősített esete.Mondjuk adjunk érte egy év fogházat.Erre már azt hiszem,senki nem mondhatja,hogy kevés.És utána,ha letelt?Apu elvesztette az állását,3 évre bekerül az ügy az erkölcsi bizonyítványába,és hazamegy...ugye sejthetjük,hogy nem lesz túl barátságos?További árnyalatok,ha hitel van a házon,vagy csak egyáltalán,megnézném,ahogy egy GYES-en levő anyu hogy tart fenn mondjuk egy átlagos távhős panellakást télen...És akkor ez egy zsákutca.Lehetne,persze.Kiadni,hogy apu nem mehet haza.DE,ilyenkor neki,mint fele részben tulajnak jár a többlethasználati díj.Amit anyu megint nem tud fizetni.Meg egyébként is elgondolkodtató,hogy szeretnénk-e,hogy egy elcsattanó pofonért 1 év fogház járjon,és kisemmizzenek...mert megfordítom a helyzetet,és most nagyon sarkítok: egy nap munkából arra érek haza,hogy a férjem és az anyám félreérthetetlen helyzetben vannak a franciaágyon.Valószínűleg nekiállnék pofozkodni,karmolni...és ezért arányos lenne,ha engem fogházba zárnának egy évre,és kisemmiznének a vagyonomból?

sírjatok 2012.09.26. 14:06:02

@lacalaca: "homár évek óta tele van azzal, hogy basszák át az embereket mindenhol, "

a homár nincs címlapon két hete napi nyolc példányban csak a teszkóval

"Ha az okos képviselők nem csináltak volna segget a szájukból, már rég lecsengett volna ez az ügy is."

Hihetetlen, hogy azt rovod fel a kormány hibájának, hogy belátták a hibájukat

nyilván ha "nem csinálnak segget a szájukból" és nem lesz minősített eset a csb, akkor most azon menne a balhézás

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 14:09:07

@pilar ternera: volt és most is van rá törvény. Alkalmazni kéne ésszel. Ahhoz viszont mindenki hülye, pedig vannak ott nők is...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 14:09:35

@sírjatok: "Hihetetlen, hogy azt rovod fel a kormány hibájának, hogy belátták a hibájukat"

Oh, bocsánat, rosszul fogalmaztam, nem a szájukból csináltak segget, hanem seggfejként viselkedtek. A közfelháborodást ugyanis az eredeti, hihetetlen cinikus, provinciális és buta felszólalások okozták. Amire panaszkodsz, az pedig az azóta tartó közfelháborodás. Fogadták volna el, akkor mindenki boldog lenne, a csbe benne lenne a btk-ban, a rendőrök, bírók meg ugyanúgy nem vennének tudomást az ügyről, mint eddig.

pilar ternera 2012.09.26. 14:13:31

@dr. Kóser Malac: tudom, de most mint külön tényállás merült fel és erre jött az a válasz, ami jött.

@sírjatok: "Hihetetlen, hogy azt rovod fel a kormány hibájának, hogy belátták a hibájukat"

ja, azt is milyen elegánsan csinálták, nem? családon belül nincs, csak párkapcsolatban.
anyu, gyerek, nevelőapuka. nincs házasság. mondjuk apu (oké, felőlem lehet anyu is) üti anyut (aput), meg a gyereket is.
ez nem is CSB, hiszen a családi egység apu, anyu, gyerek(ek), ahol apu és anyu HÁZASOK!
szép, nem? álszent f.szkalapok!

sírjatok 2012.09.26. 14:18:36

@lacalaca: igen, mindig van egy még jobb alternatíva, de mit is akarsz ezzel mondani? Miben befolyásol ez bármit?

A jelenlegi kampány azt használja ki, hogy van egy érzelmekkel erősen átitatott téma, amit jól ki lehet használni a kormány ellen a varga elbaszása miatt. Lehet sugallani és sulykolni, hogy a kormány támogatja a csbe-t, "mert ezek ilyenek, gonoszak" csak mert nem akarta elsőre minősített esetnek venni.

Volt indoklása, hogy miért nem, de tök mindegy, hiszen a téma érzelmi töltöttsége végett egy ilyen indoklás nem tud meggyőző lenni, hiába racionális. Lásd, az ilyen blogokban jellemzően nem racionális érvek szerepelnek, hogy miért is kellene minősített eset legyen a csbe, hanem szívbe markoló történetek a gonosz, kegyetlen apáról és a tehetetlen családról.

Ezen a hullámon ül két hete az egész kibaszott index blogketrec. Mégis, mi a faszt tudna még csinálni a kormány? Belátták, hogy hibáztak, úgy lesz, ahogy akarják a csbe-sek.

Nem létezik, hogy pont te nem veszed észre ennek az egész jelenségnek a demagóg mívoltát.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 14:20:53

@pilar ternera: Ez is csak pár napig lesz téma, mint a "baltás külföldi".
Ha anyu egy erőszakos f*szkalaphoz ment hozzá (vagy létesített élettársi kacsolatot), akkor így járt, törvény ide-vagy oda.

sírjatok 2012.09.26. 14:22:32

@pilar ternera: persze, ha meg párkapcsolat lenne, akkor az lenne a baj, hogy miért úgy van definiálva a párkapcsolat, ahogy, miért nem máshogy, stb.

van kalap, nincs kalap, tökmindegy, köcsög a kormány, köcsög a viktátor, elég lenne ennyit írni mindig

pilar ternera 2012.09.26. 14:24:03

@dr. Kóser Malac: sajnos tartok tőle, hogy ebben igazad van.

pilar ternera 2012.09.26. 14:25:58

@sírjatok: hát esetleg még az is megoldás lehet, hogy valamit megcsinálnak JÓL!

egyébként igazad van, elég lenne, de vért izzadunk, hogy árnyaljuk ezt! ;)

Rkhaylitsha 2012.09.26. 14:28:38

@Béka53: "csak sima maatematikai alapon nem jön ki az 50-50% elkövetők aránya, csak akkor, ha mindenki magát is bántalmazza."
Igen, van olyan eset, hogy az aranyhörcsög hazajön a kocsmából aztán megrugdossa a macskát meg a gyereket...
Hülye vagy? Nálad még ki van a családban férfin és nőn kivul? Ki követhet még el családon belul erőszakot? Tényleg érdekel, nem hagy nyugodni, hogy mibol maradtam le...

Magyarnaba 2012.09.26. 14:29:50

Tetszik ez az összehangolt kampánya családon belüli erőszak ellen. Komolyan. Kár, hogy az ostoba (liberális) bloggerek nem fogják fel, hogy a büntetőjogi kérdésekkel a kérdés rendezhetetlen, mert azt esetek döntő többsége nem jut nyilvánosságra.

Ráadásul ez csak tüneti kezelés. Az ostoba (liberális) bloggerek azt sem fogják fel, hogy az általuk képviselt társadalomfelfogás (szabadpiac, nyomott fizetések, növekvő társadalmi különbségek) hogyan járul hozzá a szegény rétegek körében tenyésző erőszakhoz. Srácok, az ellen harcoltok, amit a dédelgetett álmotok szabadított a magyar társadalomra.

Kezdem azt hinni, hogy ez nem is cél.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 14:30:46

@sírjatok: index blogdoboz ugyanígy pörgött az iPhone 5-ön is, meg a kormány-ekéző posztokon, meg az IMF-en, meg minden kattintásmágnes témán. Most is épp kint van három okostelefonos poszt, több, mint csbe-s. meg egy Matolcsy-ekézős. Akkor mi a kampányabb?

pilar ternera 2012.09.26. 14:33:08

@Magyarnaba: még szerencse, hogy mikor még nem ezt az ostoba (liberális) világot éltük, akkor nem volt CSBE Magyarországon!

köszönjük Emese!

JarJarJóska 2012.09.26. 14:34:05

@Zorita:
Teljesen jól mondod és ehhez a tisztázáshoz még feministának sem kell lenni, "csak" tisztelni a másikat, alapból.

sírjatok 2012.09.26. 14:39:20

@lacalaca:
mostani esetből általánosítani:

hu.wikipedia.org/wiki/Secundum_quid

:)

Na jó, de a benyomásom akkor is az, hogy az elmúlt napokban-hetekben legalább 30-40* volt kinn csbe-s poszt. Akkor is volt, mikor benyújtották, varga után kurva sok volt, meg azóta is van napi sok.

Másrészt mint rámutattam, lehet racionális eszközökkel vizsgálni, hogy jó-e a matolcsy féle politika, vagy az iPhone, de a csbe-s posztokban jellemzően nem erről van szó, hanem érzelmekre hatásról

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.26. 14:44:50

@sírjatok: hát kevés nem volt, ebben egyetértek, viszont az oka meglehetősen nyilvánvaló (közfelháborodás -> nagy érdeklődés -> kattintásmágnes), és szerintem hülyeség valami nagy, sötét, "libsi" (nem mintha a kommentelők 99%-nak a leghalványabb fogalma lenne, mit is jelent a szó eredetileg) összeesküvést sejteni.

Viszont ez még nem jogosít fel senkit, hogy (csak ez alapján) kamunak kiáltsa ki ezeket a sztorikat, és csalónak az íróit.

sírjatok 2012.09.26. 14:52:54

@lacalaca: Igazság szerint egy másik blog baszta fel az agyam, ez itt:

"http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/2012/09/25/megbuntetni_mindenaron"

3 posztos blog, szívbe markoló novella, címlap, win.

"és szerintem hülyeség valami nagy, sötét, "libsi" (..)összeesküvést sejteni."

Azért én azt gondolom, hogy nem maguktól, természetes szelekcióval kerülnek ki a blogok a címlapra, hanem valaki odarakja őket. Annak a valakinek meg lehetnek preferenciái.

Hülyeség meg az, hogy az "összeesküvés" azt kell, hogy jelentse, hogy titkos kézfogással szabadkőművesek találkoznak egy párizsi sikátorban. Lehet az is, hogy három hasonló világnézetű ember dönti el, mi lesz a blogketrecben, így azok az ő világnézetüket tükrözik. Ehhez nem kellenek világot telepátiával irányító gyíkemberek, attól még gondolhatjuk, hogy tudatos döntések eredménye amit látunk.

martsika 2012.09.26. 14:59:24

@sírjatok: a blog.hu oldalán egy nyilvános és végtelenül egyszerű program segítségével bárki ajánlhatja a szerkesztők figyelmébe a posztjait, hogy ők ezt követően milyen szisztéma alapján válogatnak, az egyedül az ő dolguk. Az Index egy vállalat, egy olyan felület, ami a saját preferenciái szerint szolgáltat tartalmat. Ha csak családon belüli erőszakkal foglalkozó cikkeket raknának ki egy évig, akkor is megtehetik minden további nélkül, de egyértelmű, hogy a látogatottság az elsődleges, hiszen az alapján lehet reklámbevételekkel számolni. Miről írnak a blogok? Amiről sokan beszélnek. Mit szeretne az Index? Olyan tartalmat szolgáltatni, amit sokan olvasnak. A képlet ideológiák nélkül is logikus szerintem.

vernarancs 2012.09.26. 15:00:48

Szult volna meg 3 gyereket es apuka kiegyensulyozott, nyugodt ember lett volna.

Ancimanci 2012.09.26. 15:03:39

Az írás valóságos. Apám, aki soha nem szeretett vénségére nálunk is rám maradt. A sors fintora. Sok erőt hozzá.

sírjatok 2012.09.26. 15:06:57

@martsika: "hogy ők ezt követően milyen szisztéma alapján válogatnak, az egyedül az ő dolguk. "

Na pont ez az. Emberek vannak ott is, saját preferenciákkal. És lehet azt gondolni, hogy ez nem szivárog át a döntéseikbe, csak nem hiszem el.

"Miről írnak a blogok? Amiről sokan beszélnek. Mit szeretne az Index? Olyan tartalmat szolgáltatni, amit sokan olvasnak."

Csakhogy ez nem egészen igaz. Mert arról beszélnek sokan, és azt olvassák sokan, amit kiraknak. Volt nekem is blogom, címlap nélkül 50 látogató, címlappal 10k+. Nohát, ennyire megnőtt az érdeklődés egy napra? :) Vagy inkább az általam említett "azt olvassák, ami kinn van" effektus következett be?

Prosztó 2012.09.26. 15:08:43

Hadd trollkodjak en is egy kicsit.

"- némi nadrágszíj-meghúzással ugyan - fenntartani egy 70 nm2-es albérletet"

Felkapaszkodo, egyedul allo fiatalok, alacsony vagy kozepes keresettel, altalaban 70 nm-es lakasokat berelnek. Na ja. Mennyi a berleti dija rezsivel? Videken mondjuk 70-80 e Ft, Budapesten 120-130.

Aki irta a posztot, jo tortenetet talalt ki, meg is hatodtam, meg van is ilyen az eletben, tenyleg.

De ha mar a a Rozsadombrol irunk, kepzeljuk mar bele magunkat a magyar rogvalosagba, jo?

Holnap, igerem, en irok egy posztot, lesz benne krokodilcsipesz, arammal kinzas, telefonkonyvvel veres, mezzel bekenes es az orias hangyak ele vetes.

Na.

látjátok feleim szümtükkel 2012.09.26. 15:10:56

Tisztelt posztoló!
Azt írod: "Szeretnék a hivatalok kezében olyan eszközöket látni, amelyek segítenek hatékonyan és időben fel tudnak lépni."

Én meg azt szeretném látni, hogy a családon belül bántalmazott személyek nem félnek ezt elmondani, mert a hivatalok csak akkor tudnak hatékony védelmet nyújtani, ha az erőszakot tudják is bizonyítani. Amíg a családtagok elviselik a bántalmazást, sőt úgy tesznek, mintha nem történt volna semmi, addig milyen hatékony eszközt és segítséget tudsz elképzelni? Gondolod, hogy rájuk kellene erőszakolni a segítséget?
Írásodból nekem úgy tűnik, ti sem fordultatok hatósági segítségért sehova. Feltételezem azért, mert nem akartátok a saját nyomorotokat kiteregetni. Enélkül pedig nincs segítség.

pilar ternera 2012.09.26. 15:24:50

@Prosztó: ha valakit a Rózsadombon vernek, akkor az rendben van?
fától az erdőt...

Prosztó 2012.09.26. 15:44:58

@pilar ternera:

Kedves holgyem,

lenyeglatasa lenyugoz. Viszont, ha koveti a formalis logika szabalyait, konnyen megertheti, hogy az idezett tortenet NEM a Rozsadombon jatszodik.

En viszont velelmeztem, nemi maliciaval ugyan, hogy aki viszont kitalalta, ott lakik, kulonban valosabb adatokat irt volna bele.

Herkules Irma 2012.09.26. 15:47:31

@látjátok feleim szümtükkel: ez nem teljesen igaz! a levél írója gyermekként élte át mindezt. a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjainak (pl. óvónő,tanár, védőnő, gyerekorvos etc.), ha ilyesmit tapasztal, akkor kutyakötelessége jelzéssel élni a megfelelő szervek (gyermekjóléti szolgálat) felé, ha fordultak hozzá, ha nem.

Bádoer 2012.09.26. 15:56:20

az én történetemet nem írom le, mert engem soha nem apám, hanem anyám pofozott fel, annak ellenére, hogy apám gyakran volt részeg, anyám meg soha nem ivott. Anyám szimplán csak elfojtott agresszíóját vetítette ki rám, mert szar volt az élete, engem csipkedett véresre és az én fejemhez vágta a játékokat. Persze nem ez volt a jellemző, de nekem ezek fájtak...
Mindig szipolyozta apámat, aki egy nagyon jó lelkű, békés ember volt, persze inkább elment otthonról a kocsmába, mert nem bírta tovább. Apám agyvérzést kapott, én amint lehetett elköltöztem otthonról, 35 vagyok, de jobbára csak kurváztam eddig, mert félek a nőktől.
Többet nem írok, mert a történet nem illik a mostanában divatos és felkapott, férfiak ellen szóló gyűlöletbeszéd koncepciójába.

nincs semmi baj! 2012.09.26. 15:56:40

@wilson77: Nem tehetek róla, rám tört az optimizmus :)

pilar ternera 2012.09.26. 16:02:59

@Prosztó: igazán örülök neki, de a folyamatos malícia adagolása sem fedi el, hogy nem a lényegre tapintottál a történetben.
ha ebben a sztoriban te a 70 nm-es lakáson akadtál fenn, akkor ülj vissza gyorsan az iskolapadba, mert az értő olvasás kimaradt. a kekeckedés nem erény és nem csinál belőled NAGY LELEPLEZŐT!

az, hogy te mi "vélelmezel" itt marhára nem fontos, szorítkozz csak arra, amit olvastál. a többi tömény rosszindulat.

nincs semmi baj! 2012.09.26. 16:06:39

@Magyarnaba: Megfontolásra ajánlanék pár dolgot: 1. az általad ostobának és liberálisnak tartott bloggerek azért foglalkoznak a témával, mert épp aktuális. Ha ezt a nem túl bonyolult összefüggést nem sikerül átlátni, akkor talán nem kellene a világ dolgairól alkotott véleményedet túl komolyan venni. (apró segítség: gondold át mégegyszer, ki is itt az ostoba)
2. A poszt egy történet a családon belüli erőszakról, illetve az alkoholizmusról. Ennek nincs köze a törvényi szabályozáshoz (itt hasonló a helyzet, mint az első pontnál, ha nem érted, akkor régen rossz. Inkább menj kapálni, vagy találj valami hasznos elfoglaltságot).

Herkules Irma 2012.09.26. 16:08:32

@Bádoer: Ha figyelmesebb vagy, pláne elolvasod a poszt lábjegyzetét, akkor láthatod, hogy ezen a blogon nem nők elleni erőszakról, hanem családon belüli erőszakról van szó, aminek elkövetője és áldozata egyaránt lehet férfi vagy nő.

pilar ternera 2012.09.26. 16:08:42

@Bádoer: ez kicsit sem kevésbé szörnyű, mint mikor az apa az agresszor.
sajnálom, hogy ezt történt veled.

sajnos ez magától nem is fog megoldódni az életedben, szakember kellene ide mielőbb, mert az idő nagyon telik!

RobÚr 2012.09.26. 16:09:34

@Gondolkodni Próbáló Birca:
az enyém is alkesz, pedig férfi vagyok.
Bátyám birkózott gyerekkorában, ő csavarta le, mikor örjöngött egyszer.
Szép látvány volt, hogy a bátyám gyakorlatilag megveri az apámat.
Nekünk szerencsénk volt, annyira nem volt agresszív, hogy kést ragadjon vagy ilyesmi...
Meg elég nagydarabok is vagyunk/voltunk.
A lóvét persze ugyanúgy elitta, mint a posztoló faterja.
Ha te ezt nem tudod elképzelni, nézzél szét kicsit a városodban.

Prosztó 2012.09.26. 16:17:44

@pilar ternera:

"igazán örülök neki, de a folyamatos malícia adagolása sem fedi el, hogy nem a lényegre tapintottál a történetben."

Arra tapintottam ra, hogy aki kitalalta a tortenetet, abban a hitben el, hogy egy 70 nm-es lakas kicsi. Innentol kezdve lehet beszelni a temarol, csak olyan, mintha a Csaladi kor adasat neznenk es azutan targyalnank meg.

"ha ebben a sztoriban te a 70 nm-es lakáson akadtál fenn, akkor ülj vissza gyorsan az iskolapadba, mert az értő olvasás kimaradt. a kekeckedés nem erény és nem csinál belőled NAGY LELEPLEZŐT!"

Lehetoleg ne okositson, holgyem, nem hivatott ra, meg nem is kepes. De nem haragszom erte, amugy.

"az, hogy te mi "vélelmezel" itt marhára nem fontos, szorítkozz csak arra, amit olvastál. a többi tömény rosszindulat. "

Nem olvastam olyan blogszabalyzatot az oldalon, ami kimondta volna, hogy marhara nem fontos a kommentelok velemenye, KIVEVE, ha pilar ternera annak tartja.

Ha lenne ilyen szabalyzat, keszseggel betartanam.

Tovabba, meglehetosen erdekes latasmodra vall, kedves, hogy megmondja nekem, mire szoritkozzak :(Mindenesetre, sokat elarul.)

Amugy engedtessek mar meg, hogy ne iteljen meg csuklobol, itt ugyanolyan weboldalba agyazott karaktersornak tetszik lenni, mint amilyen en vagyok.

A topikhoz egyeb hozzaszolni valom nincs, rendkivul szomoru es elitelendo jelenseget boncolgat a tanmese.

pilar ternera 2012.09.26. 16:22:06

@Prosztó: "A topikhoz egyeb hozzaszolni valom nincs, rendkivul szomoru es elitelendo jelenseget boncolgat a tanmese."

látod, tudod te mi a lényeg. ötös, leülhetsz!

(a csuklóból megítélésnek te vagy a mestere, minthogy rögtön koholmánynak minősítetted a sztorit a 70 nm-es lakás ürügyén.)

scsaba1 2012.09.26. 16:40:43

@lacalaca:

Én azt várom, hogy mikor lesz csabeerőszakról poszt a Vastagbőrön vagy Tótablogon, mikor lesz kint egy grafikonokkal alátámasztott objektívan (tűnő) írás a Véleményvezéren. Stb...stb...
Hiába ősz van, tömött sorokban repülnek a blogketrecbe a csabeerőszakos posztok.

Azt nem tudom, hogy hol voltak ezek a posztok az elmúlt tizenvalahány évben, amióta működik az indexblog. Vagy hol voltak "az emút nyóc évben" (lehet, hogy a szocik alatt nem is volt, erről is a zorbán tehet), vagy éppen a dicsőséges forradalom óta...

Miközben mindenki tudja, hogy miről van szó elég szétnézni akár a szűkebb ismeretségi körben is. Mert a vékony lakótelepi falakon áthallatszik, ha Vadbaroméknál a IV/3-ban megint borul a konyhaszekrény, vagy a szeplős Kovács azért késett az iskolából, mert megint menekülni kellett a nagyszülőhöz este kilenckor, a Kovácsné meg megint extra adag alapozót tett fel, de még azon is átütnek a foltok...

2012.09.26. 16:42:30

Kicsit örülök, hogy nem most vagyok gyerek.

Ha annó amikor amikor kb 10-11 évesen ígéretem ellenére, nappal helyett sötétedés után 2 órával kerültem haza és kaptam 2 nagy pofont apámtól, börtönbe juttattam volna, nagyon megitta volna az egész család a levét...

fumerin 2012.09.26. 17:00:17

Úgy megütött, hogy az orrom vére spriccelt a szélrózsa minden irányába...
Úgy megütött, hogy a nagyörlőimet szájsebészeten szedték ki...
Mi is volt a baj?
Hogy nem fogtam fel, nem az én hibám, nem az én szégyenem!

Az ember akkor mer segítséget kérni, ha túllép az önsajnálaton. És akkor, ha ép ésszel fel tudja fogni azt, ami vele történik.

Aki még nem volt bántalmazott gyerek/felnőtt persze könnyen ítélkezik...

És ehhez segítséget nem szokás adni, mert sokszor ki sem derül. Nem ítélkezem, én túléltem, kiléptem, tovább álltam. Igaz, felnőttként.

Prosztó 2012.09.26. 17:11:07

@pilar ternera:

Milady,

Tudom, hogy abbol a tipusbol tetszik lenni, akinek leteleme, hogy elhatarolodast koveteljen masoktol, minden nap haromszor (De megtettem! Ugyes vagyok? Meg ket konnycseppet is produkaltam es megvetoen fujjoltam is harmat!), tovabba aki valami velt v. valos (az is lehet!) erkolcsi podiumrol kiabal, de biztosithatom, hogy ez a fajta hiszti es a primitivkedes ("otos, leulhetsz") ellenerzest valt ki az ellenkezo nem nagy reszeben . Igy mit sem hasznal a piros cipo.
:)

Nem, nem en iteltem meg senkit, tessek visszolvasni, hanem en lettem leugatva, mert nagyon-nagyon egyutt tetszik erezni a poszttal es ez nem tur meg kilengeseket a hozzaszolok reszerol!

Azt a kutyafajat! Hova lenne a vilag!

A sztori pedig nagy valoszinuseggel koholmany.

Asszem ezt kiveseztuk, oda-vissza.

Ezennel, bunt. j. f. tudataban kijelentem, hogy olyan egy durva lelku alak vagyok, hogy meg kurvazni sem jarok el a gyerekkori traumaim miatt (lasd fenti hozzaszolo)!

De felek a kigyoktol! Ismetlem, felek a kigyoktol! Ez lehet hogy egy elfojtott komplexus...

ezttörölnikéne 2012.09.26. 17:21:58

@látjátok feleim szümtükkel: a CSBE egyik lényeges eleme éppen az, hogy a bántalmazott meg van félemlítve, ő nem fog a hivataloknál jelentkezni. Ha pedig mégis jelentkezik, akkor elhajtják azzal, hogy "míg vér nem folyik...". Vagy már próbált elszökni, de utána mentek... Ezeknek a bántalmazottaknak szükségük van a társadalom segítségére. Elvileg lenne erre működőképes rendszer: védőnői hálózat, családsegítők, iskolai gyermekvédelmi felelősök. Csak tenni kellene a dolgukat és bátorítani őket, nem pedig azt a közhangulatot erősíteni, hogy a bántalmazás normális dolog. És direkt nem írok arról, hogy ki bántalmaz kit, mert tényleg nem ez a lényeg.

Ezzel együtt véleményem szerint elég lett volna minősített esetté tenni a családon belüli erőszakot, nem külön jogszabályt hozni erre, de ez igazából részletkérdés. A betartás lenne a lényeg ha egyszer büntetendő, akkor büntessék! (A megelőzés persze még jobb lenne, de az egy külön téma.)Részemről azt is fontosnak tartanám, hogy a bántalmazással való gyanúsítással ne lehessen visszaélni sem, tehát, ha egyértelműen bebizonyosodik a hazugság, akkor azt is büntetni kellene!

Ami pedig nem értek: mi köze a CSBE-nek a politikai szimpátiához? Vajon tényleg hiszi azt bárki, hogy csak valamely párthoz kötődő emberek bántalmazzák a családtagjaikat?

Hunor Levente 2012.09.26. 17:30:51

@sírjatok: Az érzelmi politizálás a jobboldal és a Fidesz lételeme, másból sem áll a kibaszott politikájuk, bugyuta képmutatás egyanezt felróni másnak.

Gerilgfx 2012.09.26. 17:40:43

látom még mindig meg a férfiellenes gyűlöletkeltés, buta feministák.

DocBulywood 2012.09.26. 17:50:23

Rettenetes, ami veled megtörtént. Nagyon szerencsés vagyok, mert nálunk ilyen SOHA nem fordult elő - jó, kaptam egy-két atyai pofont, na bumm, embert faragott belőlem.

Amit nem értek, ezért egy NŐ válaszát várom: miért olyannak mondtok IGEN-t, aki ilyen?
Miért kell az alkesz/brutál/aberrált/impotens majmokhoz feleségül menni?

Nem igaz, hogy egyszer csak ittasan, majd onnantól kezdve naponta részegen jött haza. Egyszerűen b.sztad figyelembe venni, már az elején, hogy nem egy absztinens az illető. Eltűrted, elnézted.
Nem mondom, h megérdemled, de te mondtál igent, ő csak szopatni/kúrni netán nyalni akart, de ez sem biztos.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.09.26. 18:06:08

@DocBulywood: mert azok izmosabbak, határozottabb és magabiztosabb emberek(nek tűnnek)

ezttörölnikéne 2012.09.26. 18:28:23

@DocBulywood: szerintem nem jó ötlet általánosítani. biztosan van olyan is, amikor már az elején látszik, de sok esetben az alkoholizmus később, valamilyen trauma hatására alakul ki. pl. munkahely elvesztése...

rohadjmegARCgeci 2012.09.26. 18:37:15

Kíváncsi lennék, hogy az esetek hány %-ban veri végül agyon a nőt a férj?

DocBulywood 2012.09.26. 21:07:00

@endike: Ha valaki határozottabban állítja, hogy a kör az négyzet, azon nem értem, mi tetszik...

@ezttörölnikéne:
Ebben semmi általános nincs. Naponta halljuk a híreket, hogy pinaféltésből - értsd: b.szni sem tud, ez felnyomja az agyát és öl a marhája -, vagy egyéb okból legyakja nőstényét. Ha nem, a nőstény otthagyja és egy ugyan olyan vadállattal áll össze.

Na most, ki is a hülye?

Sztm ennek antropológiai - vagy milyen - okai lehetnek: az őskorban a vadállat megszerezte az élelmet a nősténynek. Sajnos jó pár nőstény tudat alatt most is ezt az állatot hajkurássza, szaporítja...

DocBulywood 2012.09.26. 21:13:45

@Dr. Furia:
Meg arra is, hányan provokálják ki, hogy ... Erről is kéne valami statisztika. Mert nem hiszem el, hogy a bikája hazamegy egy nap és lekaszabolja a szukáját.

Béka53 2012.09.26. 21:21:09

@Rkhaylitsha: no, tehát, amit tudunk 30% áldozat férfi, 70% gyerek vagy nő, 50%-50% férfi női arány az elkövető, ebben a statisztikában benne van a szülő gyerek, férj-feleség viszonylaton kivül a gyerek-szülő viszonylat. Azaz a gyerek veri a szülőt. Ebből a statisztikából nem következik az 50-50% arányú elkövetők, hipotézis alapján:
30% férfiáldozatot 15% nő, 15% férfi bántja, 70% gyerek vagy nő áldozatot ezek szerint 35% nő, 35% férfi bántja, ezek szerint. Tételéezzük fel, hogy a nők nem bántják magukat, ergo az ő 35% bántalmazottuk gyerek. Tételezzük fel, hogy a férfiak 35% bántalmazottuk vagy gyerek vagy nő. Azaz a bántalmazottak 35%-nál több a gyerek és kevesebb a nő, azaz a 70% megoszlásáról annyit elmondhatunk, hogy 35%-nál magasabb értéknek kell lennie a gyereknek, ergo a bántalmazottak esetében magasabb a gyerek arány, mint a nő arány. Monjuk a férfiak a rájuk eső 35%-ot felezik, azaz 17,5% gyerek, 17,5% nő. Tehát a bántaalmazottak aránya:
30% férfi, 52,5% gyerek, 17,5% nő. S ha a hipotézis vége rossz is, akkor véglegetesen, 30% férfi, 35% gyerek 35% nő, a férfiak ebben az esetben nem bántanak gyereket. A lényeg, hogy a maradék 35%-t, amit a férfiak bántalmaznak, csak úgy lehet felállítani, hogy
1. szinte ua nő áldozat lenne, mnt férfi - ez nem igaz
2. férfiak nem vernek gyereket, csak nőket - ez nem igaz
no:)

kifordított nagyanyó 2012.09.26. 23:29:12

@orulet: Akkor ti ezt úgy mondtátok angolul,hogy:YESSS!!!! :))
Bocs,nem tudtam kihagyni.

pilar ternera 2012.09.27. 08:55:16

@Prosztó: megint megítélsz ismeretlenül. ne skatulyázz be engem, hogy én milyen típusból való vagyok, oké?

gyorsan felkeresem a pszichológusomat, mert csakis vele sikerülhet feldolgoznom, hogy ellenérzést váltottam ki belőled! de megcsinálom, csakazértis! ;)
az érzés kölcsönös, majd csak túléljük mindketten!;))

mellesleg utolsó mondat erejéig visszatérek a lakás méretéhez. én inkább azt éreztem a leírásból, hogy egyáltalán nem gondolja ő, hogy a 70 nm kicsi, sőt! azt mondja inkább, hogy ugyan nem könnyű fenntartani, de még így is (értsd: ilyen családi háttérrel) elérte (tanult, jól keres), hogy fenn tudjon tartani egy ilyen lakást. inkább büszkeség volt benne és nem az általad vélt tudatlanság, mely szerint egy ilyen lakás kicsi.

de nem akarlak meggyőzni. a sztori egy jelenséget ír le, ami létezik, lakásméret ide vagy oda.

Zsolt_ 2012.09.27. 13:11:53

@Monarch: Bocs, hogy egy ilyen cikket meg mindig nem tudok politikai eszkoznek tekinteni. Ha egy ilyen cikk manipulal teged, akkor manipulalhato vagy. Egy politikai baki aktualissa tette a temat, ennyi a kapcsolat. Ettol meg a tema a tema marad, nem pedig politika. Ebben a cikkben semmi nem utalt politikara. Es ha valaki ezt a cikket lehazugozza gondolkodas nelkul politikai indittatasbol, akkor pont hogy o volt mar manipulalva, paranoiassa teve...

Magyarnaba 2012.09.28. 15:03:06

@nincs semmi baj!:

Jajj pont véletlenül született egyszerre tucatnyi ilyen témával foglalkozó bejegyzés:-) Ezt a mindent elhisz nagyanyónak kellene mesélni.

látjátok feleim szümtükkel 2012.09.28. 21:58:32

@Herkules Irma: "...a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjainak (pl. óvónő,tanár, védőnő, gyerekorvos etc.), ha ilyesmit tapasztal, akkor kutyakötelessége jelzéssel élni a megfelelő szervek (gyermekjóléti szolgálat) felé, ha fordultak hozzá, ha nem."

No nekem csak egy kérdésem maradt, szerinted a családon belüli bántalmazást az általad felsorolak hogyan tudják tapasztalni?
Ha lehet ne közhelyekkel gyere, mert én már elég öreg vagyok hozzá, hogy elmondhassam, láttam néhány bántalmazott családtagot az életem során. Az első akit gyerekként az iskolában láttam, ügyesen takargatta a kék-zöld foltjait, így a tanító nem is vette észre, mi gyerekek meg nem értettük, és nem is tudtuk mit látunk, miről is van szó.

kifordított nagyanyó 2012.09.30. 00:42:47

@Magyarnaba: Ööö.... ezeket a mindent elhisz nagyanyó személyesen tapasztalta gyermekkorában.
+ hallott róla a név eredeti tulajdonosától,munkatárstól (férfi!!!)stb.
Mondjuk megint egyszerre volt roham ezzel kapcsolatban az tény és való.
De ezek miatt is rühellem az alkoholista és a józan barmokat.
süti beállítások módosítása