Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Bayer elvtárs titkos receptje: hogyan gyalázzunk kultikus filmsorozatokat közpénzből

2012.08.31. 07:30 BKV Stüszi

bayer_orban.jpgNehéz mit mondani, ha van valami, amit szerettél, ami hozzátartozott az életedhez, a gyerekkorodhoz, a felnőtté válásodhoz, mindenféle ideológiától függetlenül, aztán jön valaki, aki harsányan, fellengzős, lekezelő stílusban, pláne közpénzből, egyszerű eszközzé, hivatkozási alappá próbálja silányítani azt, hogy ráépítse saját Bayer-ideológiától csöpögő kis alkotását, aminek semmi köze ahhoz, amivel párhuzamba próbálja állítani. Nehéz mit mondani, ha valaki megnézi Bayer filmsorozatát, ami egy olyan filmsorozatra hivatkozik, amihez - különösen értékállóságát tekintve - semmi köze, sőt. Paul White posztja, illetve az általa a filmsorozatról készített videó erről szól. VÉLEMÉNY

Másfél millió virtuális lépés Magyarországon, avagy tömjénfüst, törikönyv és némi ideológiai útmutatás I. rész

A Másfél millió lépés hatalmas siker volt, és a mai napig is annak nevezhető. Eredeti, értékes alkotás, melyet határainkon belül - s talán egy picit túl is - a magyar anyanyelvű emberek ismernek, elismernek. Generációk számára fontos, meghatározó érték ma is. Kézenfekvő tehát, ha elővesszük ismét garantált lesz a siker. Mi tagadás, én is komoly várakozásokkal néztem a bemutató elé, mivel bíztam vagy legalábbis reménykedtem benne, hátha egyszer kivételesen a technika, a fejlődés végre a jót tényleg jobbá teszi. Félek, a csalódást nem csak én éreztem, hanem a nézők többsége is. Bayer bizony megtett mindent, ami tőle tellett. Sajnos.


32 éve a sorozat célja az volt, hogy Rockenbauer Pál, néhány szakértő és a stáb kíséretében végigjárja gyalog az Országos Kéktúra útvonalát, és megmutassa milyen szép is a mi hazánk. Egyszerű, de érdekes emberekkel beszélgettek, megmutatták, milyen is volt valójában ez az ország 1979-ben /történelmi visszatekintés kipipálva/. A XXI. századi útifilm ezzel szemben úgy néz ki, hogy kizavarták az operatőröket erre-arra, forgattak pár hetet, Bayer úr a klimatizált irodában egy-két törikönyv társaságában vagy talán csak a neten bóklászva két facebook poszt között megírta ködös, izzadtságszagú monológjait, amiket néhol talán még ő maga sem ért. Az első rész videójába néhányat be is szúrtam ezekből a se füle, se farka gondolatokból.  Hogy mi lehet Bayer célja ezzel az egésszel? Azt döntse el mindenki maga!

Folytatás következik...

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: az amerikai fiú a fészbukon

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

81 komment

Címkék: fidesz Magyarország Bayer Zsolt

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr754742081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT22 2012.08.31. 17:57:36

"Horty"

Ennyit a kreatív fikázásotokról.

rágógumó 2012.08.31. 17:57:53

Mi lehetne a célja egy ilyen mérhetetlenül ostoba, öntelt hólyagnak? Ehh...szánalmas.

MZ/x 2012.08.31. 18:04:31

Teljes egyetértek! Az eredeti sorozatot bármikor nézem, igen így kell bemutatni tájat, embereket, átadni történelmi természeti értékeket!
Az új sorozat képileg és ideológiai megközelítése miatt nyomába sem ér az eredetinek. A hatodikiig bírtam, ott feladtam.

nem várt fordulat 2012.08.31. 18:08:29

jó meglátások. tényleg szánalmas. ez az erőltetett tűnődés.... hmmm...

Virág et. 2012.08.31. 18:09:13

Kazinczy dicsérete miatt biztos nem lesz baja szegény Bayer Zsoltinak? Csak azért, mert az egyik legismertebb hazai szabadkőműves volt, elég befolyásos fokozatig is vitte a páholyában.

dr. Bubó 2012.08.31. 18:19:47

szánalamas napi propaganda film...

dögöjjön meg a fides mafia

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.31. 18:28:07

Ennyi ötletük volt arra, hogyan tudnak kisíbolni 51 milliónyi támogatást az MTVA-tól.

gorillaso 2012.08.31. 18:28:09

Nem találtak széles e hazában néhány bakancsost hogy bemutassa a rejtett szépségeket és végigbattyogjon néhány turistaúton?

mirigy187 2012.08.31. 18:43:21

Az operatőrnek minden elismerésem. Nagyon szép képeket készített igaz csak 2 részt láttam mert többet nem bírtam belőle megnézni. A szöveg borzalmas és köze sincs az eredetihez.

Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány] 2012.08.31. 18:43:28

Csodálatos műsor. Csak a zsidóknak nem tetszik.

aritus 2012.08.31. 18:43:49

Erről volt már korábban egy poszt, már nem emlékszem melyik blogon. Ugyanez a csalódottság és felháborodás késztette a poszt írására az illetőt, mint téged. Akik látták a sorozatot, vagy egy-két részt belőle, többnyire ugyanennyire ki voltak akadva.
A kommentekből kiderült, hogy ez a gyönyörűen felújított villa a közönséges halandó számára megközelíthetetlen, magas kerítés zárja el a plebstől,(azok írták, akik Zemplénben laknak a közelében), valamint az a bizonyos atya ágyban, párnák közt halt meg békésen.
Na ennyire lehet elhinni bármit, amit ebben a sorozatban mondanak.

aritus 2012.08.31. 18:45:52

@mirigy187: na, abban a posztban pont ugyanezt mondták azok, akik láttak néhány részt belőle.

komplikato 2012.08.31. 18:55:25

Siramas a sorozat. Elkezdtem nézni és visszasírtam az eredetit. Ez egy "van egy HD kamerám és most bemutatóm milyen szép statikus képeket tudok vele csinálni" demó. Amíg a sokszor szánalmas szöveg nem jön mellé.

Néztem az elsőt mi utamba került. Nem értettem miért van ennyiszer trianonozás* egyetlen epizódban, aztán sikerült megtoldani valami főúri családról szóló kifejtéssel, akik nem voltak igazán hazafiak és persze a kulcsmondatból az is kiderült, hogy kissé izraeliták voltak. Mondom megnézem már milyen elmebeteg írta a szöveget, jön a stáblista: Jéééé a Bayer Zsolti!

*Semmi baj nem lett volna ezzel, ha egyszer úgy feljön az elvágott határok miatt vagy átkerült ősi épületek okán. Sem azzal, hogy ez egy nagy bánatunk. Na de basszus ebben fetrengeni a műsoridő harmadában?

csak egy néző 2012.08.31. 19:00:21

@Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány]:
Te büdös parasztlotyó,mindenhol ott vagy?Vagy csak tán nem te vagy Bayer Zsóti???

Makkasz 2012.08.31. 19:02:59

Remélem nem lesz kötelező megnézni.

Első mohikán 2012.08.31. 19:07:46

A trianonos busongás és -nem is olyan rejtett- zsidózás/kommunistázás egy dolog (amitől engem is a hányinger kerülgetett), de az eredetiben gyalog illetve bringával járták be az országot, míg ebben a fosban kocsival. Egy légkondis terepjáróval uzsgyi el a címre, kiszállunk, kamerázunk egy percet, aztán vissza a hűvös kocsiba és meg is volt a napi penzum. Egy vicc az egész. Nézhetetlen, minősíthetetlen szar.

Makkasz 2012.08.31. 19:08:56

"Mindenki ítélkezzen maga" hiteles lett volna feliratozás nélkül.
Amúgy rettenet.
Viszont a feliratoázs is lehetett volna rövidebb, nekem csak a humorosak jöttek be, a többi erőltetett.

aritus 2012.08.31. 19:11:36

@Ringlósztár: az semmiképp, állítólag sváb, de egyébként nem tök mindegy? Nem azért egy gusztustalan faszkalap, mert ilyen vagy olyan a származása, hanem azért, mert úgy viselkedik, ír, mint egy gusztustalan faszkalap.

2012.08.31. 19:14:03

Hálistennek, csak annyit láttam belőle, amennyi ezen a videón van, de elég is.

Demszky 2012.08.31. 19:22:59

Bayertől egy épeszű embernek okádhatnékja van. Ráadásul most megpróbálja bemocskolni ezt a végtelen szép magyar alkotást, egy igazi magyar ember remekművét. Sülne ki a szeme.

Furamadár 2012.08.31. 19:28:47

Számomra a legdurvább az egészben a kontraszt, de nem az eredeti másfélmilló lépéshez képest, hanem a Kamaszkorunk legszebb nyara - Amerika c. sorozathoz.

Gyerekkoromban az volt a másik kultikus sorozat...
Fura módon azt is Bayer csinálta. Hogy a fenében tudja valakinek ennyire elvenni az eszét a politika? :(

lehuto 2012.08.31. 19:36:21

Hát bazd. Ezt hamar összedobták. Az "alkotókból" ítélve nem vártam, hogy kevésbé lesz szánalmas. De az ilyen bayerféléknek tényleg nem ciki, hogy ennyire kiszámíthatóan szar, amit csinálnak? Vagy ezt már a "hívő" bázis IQ-jához és ízléséhez pozicionálták? Gondolom, zsoltink még azért tudja fröcsögni magából a modoros szemetét, mert akkora féreg, hogy még attól is undorodik bárki, hogy eltapossa. Publicista... Ja, meg az istennek a fasza.

Spejbl 2012.08.31. 19:36:28

@VT22: Köszönjük a jogos észrevételt.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.08.31. 19:37:20

Jajj, csak több Bayerzsoltit ne! Nem szép ilyet írni, de komolyan hányingerem van már a nevét hallva is. Szégyellem, de fáj a léte.

mirigy187 2012.08.31. 19:38:38

@aritus: Elhiszem. Az operatőr megérdemelte a pénzt de zsótika nem.

sofalwy 2012.08.31. 19:44:36

@mirigy187: Nem kellene abba a tévedésbe esni, hogy ami "szép" az valóban jó operatőri munka. A technika ma már a bekapcsolás ellenében tud "szép" és "színes" képet csinálni automatikusan. Másik eszközzel párosítva még rezzenéstelenül tud kóvályogni is, mint a gólyafos.

Az itt tárgyalt filmben előadott operatőri munka (egyben rendező is a szerencsétlen) lényegében nulla. Ahogy nincs története a "filmeknek", úgy nincs semmi elképzelése arról, hogy a tájat, benne a részleteket, a növényeket, állatokat és főleg az embereket miként kellene látványban közvetíteni. Fogalma sincs arról, hogy film. Bayernek sincs, pedig a családban volt olyan, aki kiválónak számított a szakmában. Úgy látszik, azokból a génekből nem jutott Zsoltnak. Megnézhették volna Rockenbauer őseredetijét, s csak le kellett volna másolni azt: elindul egy csoport ember, megy a táj szép részein, találkozik emberekkel, akik ott élik életüket és elmesélik, hogy mi hogyan működik arrafelé. Nem olyan bonyolult, csak kevéske szakmai tudás kellene hozzá, meg tisztelet az ottaniak iránt, meg tisztesség.
Nagy kérdés, hogy ez a tájegységenként pár napos nyaralásszerű "forgatás" meg ez a Rockenbauer örökségéhez méltatlan szöveg miért került ilyen sok millióba. Vagy tévedünk és a film nem a Kék túra mai világáról szól, hanem arról, hogy most "én harácsolok"?

renevol 2012.08.31. 19:45:13

Bayer az egyik legtipikusabb fideszes (a magas rangú kommunista vezetők mellett): folyamatosan viszi a közpénzeket ilyen-olyan címszó alatt, cserébe az 5-ös számú fidesz-tagságival a homlokán minden héten világra fosik egy náci uszító cikket a jobbikosok bekerítésére (a Fidesz által 15 éve sikeresen folytatott szalámi-taktika a jobboldali monopolira).

renevol 2012.08.31. 19:49:29

@Mdavid89: Szerintem nem kell ezt szégyellni. Hogy őszinte legyek, szerintem minden normális ember így van ezzel. (Ha valaki ezzel nem így van, annak vagy valami defektje van - vagy még nem olvasott soha Bayert - vagy vallásos szinten fideszes - vagy közeli rokon/haszonélvező. Szerintem más opció nincs.)

komplikato 2012.08.31. 19:51:58

@mirigy187: Szerintem meg az nem csodás operatőri munka, hogy szinte csak állóképeken, meg ilyen bezoomolok, kizoomolok részekből áll az egész. Ez nem egy hely, egy vidék bemutatása. Ha fotós lenne és szép képeket kéne csinálni képeslapra akkor oké.

Hogy konkrétan értsétek, operatőri munka az ami az EREDETI sorozatokban volt.

Today05 2012.08.31. 20:13:24

az apjuk náthás nemiszervéért kell mindenhol előhozni valamelyik rohadt sz@rdarabot (itt pl rákosi az első percekben) miért nem foglalkozik azzal amivel kéne, a hazánkkal, az eredeti után 32 évvel, menjenek már a büdös p ba, hogy mindig rugózni kell valamin ami már rég elmúlt, ahelyett hogy a jövőbe tekintenének, csak a múltat köpködik! Miért ez a menő manapság, miért csak azzal lehet foglalkozni ami már elmúlt? Ha mindenképp vért akarnak hörögni, akkor foglalkozzanak a nem túl fényes jövővel, jah, hogy ahhoz gondolkodni kéne, és nem egy pár barom mondásait ismételgetni? bláh, undorító, elegem van az egészből, nem érdekel se rákosi, se horthy, se hitler, se lenin, mindegyik egy szardarab volt, hál' istennek halottak, jó helyen vannak, de sajnos van még jópár farok akinek csatlakozniuk kéne hozzájuk!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.08.31. 20:13:47

húúú bazzze, H. Jenő nagykorú kiállt búsongani? megvette már egész Füzért nem tudsz semerre menni hogy ne az ő földje legyen ott. ő a várúr, a polgármester, és még van neki civil szervezete is....
szánalmas hogy egyáltalán kamera elé engedik.

Kekeckokec 2012.08.31. 20:21:05

Én ott hagytam abba, amikor a kerítés valami iszonyú gyorsan elzúgott a kamera mellett. Jé, ezek kocsival mennek? -és máris nyúltam a távirányítóhoz. Azóta sem láttam, egy részt sem.

komplikato 2012.08.31. 20:29:47

Jesszusom! A videót csak most néztem meg. Ez SOKKAL rosszabb mint amire emlékeztem. Nekem ott égett ki a biztosíték amikor egy régi míves borászati építmény előtt búsong a narrátor, hogy megvette egy osztrák (mocskos nyugati tőkés) és nem újítja fel a szemét! Összeszedjek több ezer olyan ingatlant nekik ami magyar tulajdonban mállik szét miközben kulturális örökség? ja az nem számít?

belfegorka 2012.08.31. 20:40:14

Másfél perc után hánynom kellett a szövegtől.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.08.31. 20:47:19

Tapasztalatból tudom, h Bayer (egyébként igen kiváló) bullshitgenerátorára most is sokan vevők (főleg a hasonló bullshitgenerátorral dolgozó Wass Albert és Nyírő József rajongói). Szó se róla, kiskoromba én is kedveltem.

pilkolino 2012.08.31. 20:49:48

ennek minosithetetlen rettenetnek, amiert bayert ha kivegezni nem is, de par ev letoltendore kellene itelni a szegedi Csillag bortonben, egy ertelme volt: gyorsan letoltottem a regit es megneztem.a bayer felebol 3 reszt birtam,ebbol a 3.at mar lenemitva.

rainbowmaker 2012.08.31. 20:51:49

No ezt ritka egy depressziós ganéhalmaz lett. Ha végig ilyen, akkor jobb is hogy egy részt sem láttam. Ide a lóvét, fogom a bakancsot és forgatok jobbat.

pilkolino 2012.08.31. 20:55:06

az egeszben az a legelszomorítobb, es azert faj mindenkinek hatvanyozottan, mert az alapotlet kivalo. csak Pali bának kellett volna elkeszitenie. engem a narrator hangja is idegesit, nem csak a mondandoja...

alfacentauri 2012.08.31. 20:56:15

Az is röhej, hogy állandóan (ugyanazok a )madarak csiripelnek, állandóan ugyanaz a kisérteties szélzúgás. Az én amatőr kelléktáramban változatosabb hangeffektek vannak, kiváncsi vagyok honnan szedték ezt az egyetlen madár/szálzúgás-t. Ráadásul közben lehet ködös, rezzenéstelen a táj, ahol egyetlen madár nincs és tökéletes a szélcsend, de itt csak csicsereg/süvít. Katasztrófa kedves BZs, de gondolom téged ez nem zavar lóvé a zsebben megdolgoztál érte, a nyelved megtörléd és annyi.

stefiapo 2012.08.31. 20:58:24

A műsorötlet jó lett volna... De ami kikerekedett belőle az szégyen.

Fül~orr~régész 2012.08.31. 21:06:46

Szar lehet nektek, hogy semmi másotok nincs a gyűlölködésen kívül. Őszintén sajnállak benneteket.

matijasz 2012.08.31. 21:09:58

csak tudnám,mi a szart nyávogtok itt ennyien,ha összesen nem tettetek meg 500 métert az általatok annyira féltett és ismert nagy Természetben.Ti pont ugyanolyanok vagytok,mint Bayer meg az ő "másfélmilliója"-szánalmasak mindannyian.Ez a szar pontosan a nektekfajtának szól,de ugyanúgy nincs köze az eredeti "másfélmillióhoz",ahogy nektek sem egy tisztességes túrázó egyetlen izzadtságcseppéhez sem.
A legtöbben közületek azt sem tudják,mit kritizálnak,csak nyomják a szokásos libsimantrát,mert ez a divat.
Menjetek ki az erdőkbe szemetet szedni,úgy végre valami hasznotok is van,nem csak a szar ömlik ki számolatlanul a szátokon.

komplikato 2012.08.31. 21:10:37

@erik ssonfan: Valamink azért van, Rockenbauer Pál lerakott az asztalra egy komplett életművet, aminek egyetlen percével nem ér fel ez a sok milliós csili-vili istenverése. Soha nem is fog.
Szerenécsere Pali bá' művei hozzáférhetőek így megcsodálhatjuk a világ legszebb tájait, beleértve a HAZÁNKÉT is. És ezek a kretének NEM vehetik el tőlünk!

pilkolino 2012.08.31. 21:16:54

matijasz, neked nem nyilik ki a bicska a zsebedben mikor latod h 50M kozpenzbol egy ilyen foshanyast csinalnak? oszinten

seahawks 2012.08.31. 21:17:00

bzs egy volt komcsi, aki köpönyeget fordított és most álszentkedik.
its a fact.

komplikato 2012.08.31. 21:17:57

@matijasz: "csak tudnám,mi a szart nyávogtok itt ennyien,ha összesen nem tettetek meg 500 métert az általatok annyira féltett és ismert nagy Természetben"

Egy lófaszt nem, a kék túra északi részén szerintem több száz kilométert is.

a bőregér 2012.08.31. 21:23:06

@erik ssonfan: kiknek pontosan? a szart nevén nevezni gyűlölködés? szerintem gond van a szótáraddal.@matijasz: azért érzed, ennek a kommentednek pontosan nulla volt az értelme.

Gugyerák Lalyos 2012.08.31. 21:29:39

Készséggel elhiszem, hogy az alkotók számára is meghatározó élmény az eredeti Másfélmillió lépés.
Nem kellett volna Bayeréknek hozzányúlni a témához. Ehhez idő és sokkal több pénz kellett volna, mint amit ők elnyertek.
Ugyanennek az alkotópárosnak (Bayer-Nemes) sokkal, de sokkal jobban sikerült alkotása is van: az 1100 év Európa közepén, ezért aztán többet várt az ember.

Nekem se nagy kedvencem a kommunista Fantomas, de minek ízetlenkedni Rákosi szőrös testével Lászlótanya kapcsán? És lehet, hogy borzalmas átalakításokat csináltak az épületben a SZOT-korszakban, de vajon hány ember pihenhetett ebben a szép környezetben akkoriban? És hányan ma? Egy luxuskastélyt mutogatnak nekünk - a bakancsos turista aligha itt száll meg.

Bayerék idegenül mozognak a kék túra mentén, igazából nem tudnak mit kezdeni a tájjal, a vidékkel, és semmit sem tudnak kezdeni az emberekkel. Az erdőbe is mintha úgy mennének be, mint akik csak alkalmas fát keresnek, amire felköthetik magukat. Süt, sőt ordít az egészből a depresszió, a múltba révedés, az elmúlt 8-40-1100 év feletti búsongás.

Autóval szaladják végig a kék túrát,
illetve csak belecsipegetnek. Nem is nagyon sietnek, hiszen az utolsó rész már tavasszal készült. Közben el-elkanyarodnak a kék túra útvonalától (mit is keresnek Balassagyarmatban, Komáromban, Veszprémben?). Hosszú, halálosan unalmas monológokat mondatnak az interjúalanyokkal. A bakonyi részben majdnem negyedórán át meséli az életét egy idős szerzetes - aki tiszteletreméltó ember, de közben mindenki elalszik.
A Mátráról szóló részben Tari Lőrinc neve helyesen Tar Lőrinc, a bakonyiban Milfaji Ferkó Milfajt Ferkó. És még mennyi tévesztés!

A zene címén előadott pilinckázás újabb depresszióforrás, csakúgy, mint a tétova operatőri munka.

A régi stáb kétszer is végigjárta az országos kéket, alaposan előkészítették a forgatást. Szívük-lelkük benne van a Másfélmillióban! Az ő filmjük tele van élettel, szépséggel, bizakodással, de persze jut idő a panaszokra is. Szemét a falvak határában, pusztuló turistaházak, a túrafelszerelések elérhetetlensége -- újra meg újra előkerülnek.
Most egy árva szó nem esik pl. arról, hogy ma már mindent, de mindent be lehet szerezni a túrázáshoz. (Kiváló károgási lehetőség is adódik egyúttal: lehet kapni, de drááága.)

A régi stáb tagjai viszont valóban továbbviszik a Másfélmillió lépés szellemét.

Gyenes Károly: Járóföld
videotar.mtv.hu/Kategoriak/MTV%20Retro/Jarofold.aspx

Peták István: Szent István Vándorlás
videotar.mtv.hu/Kategoriak/Szent%20Istvan%20Vandorlas.aspx

Szabados Tamás: Nekem ne lenne hazám?
videotar.mtv.hu/Kategoriak/MTV%20MOZI/Nekem%20ne%20lenne%20hazam.aspx

Gyenes Károly, Szabados Tamás, Stenszky Gyula: Európa kék szalagja, a Duna:
indavideo.hu/video/Europa_kek_szalagja_a_Duna_1

Nézzük inkább ezeket!

2012.08.31. 21:31:58

Láttam néhány részt a sorozatból. A film operatőre csodaszép, hangulatos felvételeket készített. Sokat gondolkodtam mi a baj a narrációval. Bayer az eredeti Másfél millió lépés irodalmi igényességű narrációját próbálta utánozni, szerintem ez okozza a gondot. Stíluskényszerben írt, a stílusnak akart mindenáron megfelelni,(+hozzárakta saját egyéni stílusát) ez az oka, hogy a szépen megfogalmazott mondatok néha furcsák, értelmetlenek.

komplikato 2012.08.31. 21:42:23

@Crescence: Ez megnyugtató, már azt hittem azért van, mert az ős komcsi újságíróból átvedlett fotel náciba. De akkor csak stilisztikai probléma.

matijasz 2012.08.31. 21:53:57

@komplikato:mondod te,de simán el tudom képzelni,hogy az eredeti "másfélmilliót" sem láttad,és erdőt is csak a mesékben.Különben lenne fogalmad,hogy miben különbözik ettől,mert amiről eddig beszéltél,az lófasz a szarkupacban.

renevol 2012.08.31. 21:59:57

@matijasz: Nem kell megnézni egy kritika lényegi tartalmát, elég megnézni, hogy a kormányt élteti-e vagy sem. Ha nem, akkor tudod, mi a dolgod.

matijasz 2012.08.31. 22:04:05

@Gugyerák Lalyos: teljesen egyetértek veled,csak nekem Gyenes munkássága hagy maga után sok kívánnivalót,és ezt már a "kerekesben" is így éreztem.Ízlések és pofonok...
Viszont az épeszű kritikai észrevételek mellett a kommunizmus karikírozása ugyanúgy szerepet kapott
Paliéknál mindig,csak éppen pont jó helyen és elegánsabban,mint hiteltelen "utódaiknál".

Gugyerák Lalyos 2012.08.31. 22:10:29

@matijasz: Ehhez képest, amit most láttunk, Gyenes életműve bergmani léptékű.

Arra azért jó a Bayer-sorozat, hogy eltűnődjön az ember: ha valami csoda folytán lenne elegendő pénz és idő, akkor akadna-e egy hasonlóan alapos és tehetséges stáb, mint 78-79-ben volt. Kérdéses.

matijasz 2012.08.31. 22:12:06

@renevol:ez igaz,de akkor se mindegy.Én tudom és hiszem,hogy Bayeréknak több köze van Pali bácsiék gondolatvilágához,mint az itt kommentelő másfélmillának,bármilyen rossz irányból is nyúltak a sorozathoz hozzá.

2012.08.31. 22:13:12

Most olvastam végig a kommenteket, ellentmondó véleményeket írtunk az operatőri munkáról. A stíluskényszerről írtam, úgy vélem, ez az operatőri munkára is igaz. (Az objektív szemszöget nem lehet összeegyeztetni szubjektív szemszöggel. A tájat néző ember szemszögéből dolgozott, mégis személytelen a felvétel, nincs az az érzetünk, hogy valaki szemén keresztül látjuk a tájat, ezért érezzük különösnek a képeket.)

Gugyerák Lalyos 2012.08.31. 22:19:35

@Crescence: Lehet, hogy igazad van a stíluskényszerrel, a megfelelni akarással. Mindenesetre az épített környezetet sokkal jobban sikerült megfognia az operatőrnek az 1100 évben, mint most a természetet. Én úgy látom, idegen neki a terep.

fefe79 2012.08.31. 22:22:56

"A mocskos komcsik mindent tönkretettek itt már ezer éve is. De most, hogy a Fidesz ezer évre bebetonozta magát, újra szép lesz minden." Kábé ez a film üzenete. Annyira beteg degenerált ez a Bayer, hogy az hihetetlen. És totál tehetségtelen is.

matijasz 2012.08.31. 22:25:17

@Gugyerák Lalyos: azért ne essünk túlzásba,de igaz,jóval inkább Ingmar Gyenes bármilyen szösszenete,mint ez.
A másik esetben is jól látod,megközelítőleg sincs olyan kvalitású stáb a horizonton,akikben a lehetőség csírája el lenne vetve.
Erőlködések vannak,hadd ne soroljam,ám az a finomság és könnyedség utánozhatatlan és taníthatatlan,amit Pali bácsi magában hordozott.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.08.31. 22:47:54

Most komolyan arra gondolt valaki is, hogy Bayer végig tudná támolyogni a kék túra útvonalát?

matijasz 2012.08.31. 22:49:10

@Crescence: Boccs,hogy belepofi,de szerintem Bayer úr az álszent irodalmi fennköltségét próbálta egy olyan helyzethez alkalmazni,amihez azért nem sok köze,és ezt Oberfrank túlintonált szentimentalizmussal még ki is hangsúlyozza.Így olyan szájbarágós kétszersült lesz belőle,amit egyszer sem ennénk meg.
Úgymond,Sinkó jobban értette-érezte,mit szeretnének elmondatni vele,ráadásul az irodalmilag hiteles súlypontban állt a tartalommal,és hát sokkal jobb színész is a deákné vásznánál.
Aki látta és tényleg szeretni érezte az eredetit,tudja,miért vannak és miből eredeztethetőek ezek a hiányosságok.

Tocvarek 2012.08.31. 22:55:56

!
Az volt már, hogy Kazinczy Lajos vértanú az a Kazinczy Ferenc fia és nem a testvére?!
:)

pilkolino 2012.08.31. 23:31:20

@Madnezz: végig tudna menni, de csak békemenetben

euAgWzgmmtq7K 2012.08.31. 23:41:52

a Marslakók mellett ez fejezi ki a legjobban, ami 2010 óta történik az országban.

JT_Biopower 2012.09.01. 01:26:59

Az első részt láttam és elég is volt belőle. Szerintem kifejezetten ócskaszar az eredetihez képest. Erre voltak képesek :(

Pepibubó 2012.09.01. 01:58:51

Az eredeti sorozatban "megmutatták, milyen is volt valójában ez az ország 1979-ben".

Azért ne essünk túlzásokba! Ugye nem azt akarod mondani, hogy 1979-ben, a "szabad", "demokratikus sajtójú", Magyarországon olyan filmsorozat készülhetett a diktatórikus rendszer pénzén, amelyben "megmutatták, milyen is volt valójában ez az ország". Szó sincs róla. Valami hasonlót mutathattak, ami az akkori médiasivatagban valóban üdítőleg hatott és ma ez is kellemes emlék.
Sinkó László kellemes hangján, akiről azért jegyezzük meg, hogy tehetsége dacára mennyivel kevésbé szerepeltetett színész lett, miután a "vits" végződést lehagyatta a nevéből. Szemben a nagyságrenddel többet futtatott, később "jobboldalivá" és a "nemzet színészévé" avanzsált, oroszos hangzású nevét meghagyó testvérével.

håll käften 2012.09.01. 02:36:14

@Gugyerák Lalyos: Tökéletes összefoglalása a látottaknak!Ott a pont!!
A kedvencem:"Az erdőbe is mintha úgy mennének be, mint akik csak alkalmas fát keresnek, amire felköthetik magukat."
Ezen jót nevettem,pedig sajnos szomorú,nagyon szomorú!

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.09.01. 04:06:47

Bayer a végkifejletben is követhetné a nagy elődöt...

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.09.01. 04:23:40

@Crescence:

a film operatőre szerintem közhelyes és giccses, nem filmszerű felvételeket készített (amennyit láttam belőle). persze ízlések és pofonok. (mondjuk a szövegnél még mindig jobb volt...)

nu pagagyí 2012.09.01. 06:21:27

Az eredeti sorozatból meg lehetett ismerni a paravánok mögötti országot. Ebből csak egy pszichopatát ismerhetünk meg, akinek egy templomi gyertyáról is Kun Béla jut eszébe.

nu pagagyí 2012.09.01. 06:28:28

A sorozat egy kutyasétáltatás története, amelyet a kutya mesél el. A helyszínek azok a fák, amelyeket a kutya körbevizelt, kijelölve azt a területet, amelytől minden más kutyát távol szeretne tartani.

Ringlósztár 2012.09.01. 10:04:22

@aritus:
Csak utalni akartam stefi defektes értékrendjére :))

komplikato 2012.09.01. 17:08:21

@matijasz: Nem vagyok én isten, hogy bárkinek hinni kelljen abban amit mondok. :D
Az eredeti sorozatokat én csak később láttam sokkal, miután már nem jártam vándortáborokba. De imádtam őket. És lehet nem adott egy valós képest a puha diktatúráról, de a benne élő emberekről meg igen.

komplikato 2012.09.01. 17:14:28

@fefe79: OFF:
Nekem erről a Millenáris mellett lévő "Marhára Rohadtúl Nagyon Népnemzeti Játszótér" mellett van egy tábla valami olyan szöveggel, hogy "Előző kormány bezáratta, de MI ..."
A dolog szépséghibái ezek:
1. Azért záratták be, mert életveszélyesek voltak a játékok!
2. Most át van adva, de a játékok jó része zárva van, mert még mindíg életveszélyes.
3. A várat átadták a gyerekeknek ... korlátok nélkül, had edződjön a kölke 2-3 méteres esés után facövekre esni direkt üdítő. vagy betonra pláne, persze EU kompatibilis szemét nyugati gumi téglát nyomokban sem tartalmaz.
4. A játékokból van kb. három amire rá lehet fogni a magyar népmesei motívumokat, a többire messziről sem. Pedig lett volna elég anyag, csak olyanra kellett volna bízni, akinek van lövése a dologról. (Vagy 3-nál több részt látott a magyar népmesék sorozatból. Lol.) /OFF

alte trottel 2012.09.01. 22:58:12

@Stefánia kisasszony [teuto-nordikus parasztlány]:
Akkor itt mindenki zsidó IQ60 fölött?
Apropó!
Megnézted már, hány nap a teuto-nordikus parasztkoca vemhességi ideje?
És azt tudod-e te teuto-nordikus parasztlány, hogy hány napig kotlik a gácsér? meg a gúnár?

Avatar 2012.09.03. 11:44:58

Nem értem mi a problémátok. A bevágott idézetekből is pontos hitvallást ad a műsor:

"Manapság az a cél, hogy a legbárgyúbb, legocsmányabb szórakozást nyújtsuk a népnek, mert úgymond erre van igény."

Ezt teljesítik. Az ugyan nem teljesen tiszta, hogy a Bayert pénzzel tömő elit igénye-e ez a bárgyú, ocsmány műsor, vagy a közönségéé, de az igény az bizonyosan létezik.

Még egy önleleplező rész:
"Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted,
Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot."
Mire Bayer így válaszol:
"Hát nem értjük azóta sem."
Ugyebár észrevehetjük a T/1 használatát, azaz Bayer elismeri, hogy ő sem érti. Hiszen ha értené, akkor ő szántana, vetne, és nem a 1,5 M lépésen tenne erőszakot.

Kandabula 2012.09.03. 17:25:45

És rettentően unalmas.

matijasz 2012.09.04. 15:59:18

@a bőregér: tőled ez természetes,hiszen pont a magadfajtákra gondoltam,úgyhogy szerintem ne fárasszuk egymást feleslegesen,pláne ezen a te szinteden-nekem idegen pálya.Amúgy pedig,ha valamit mondani szeretnél,mondjad,de ha te sem tudod,mit akarsz,akkor sétálj egyet,hátha "eszedbe" jut valami értelmes időtöltés.
süti beállítások módosítása