- Tarlós úrral meg Kocsis Pityuval rendbe fogjuk tenni idén a dolgokat! Demokratizálni kell a BKV-t! - mondta elégedett mosollyal újságírói kérdésre válaszolva Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ ifjú vezérigazgatója, aki azt sem tartja kizártnak, hogy április 25-re az Alkotmányozás Leendő Ünnepére rendezni tudják a vállalat mintegy 800 milliárdos adóságállományát, illetve az év második felétől nyereségessé tudják tenni a nagyvállalatot.
- Nem ígérhetek sokat, de néhány nekünk juttatott milliárdot már az idén is vissza tudunk csorgatni az államkasszába jegybevételeinkből, jövőre pedig nem kizárt, hogy a BKV válik a magyar gazdaság elsődleges motorjává! - nyilatkozta a fiatal vezető, aki elmondta, cseppet sem elképzelhetetlen, hogy egyidejűleg normalizálják a gazdasági társaság pénzügyi helyzetét, illetve fejlesztik a cég szolgáltatásait olyan magas színvonalúra, hogy már csak ezért is hazánkba látogassanak a külföldi turisták tömegei!
- Nagy megtakarítást érhetünk el továbbá az összes fejlesztés lefújásával, a meglévő gépállomány mintegy 60%-ának donorrá nyilvánításával, illetve a busz-, villamos-, földalatti és trolivezetők elbocsátásával, hiszen nem létezik, hogy ne akadna az utasok között legalább egy-egy olyan ember, aki érvényes jogosítvánnyal rendelkezne! - tette hozzá a szakpolitikus. Aki azt mondta, aljas rágalom, hogy a jégfelületek ellen sót használnak, erre nem is lenne lehetőségük, hiszen a meglévő 42 tonnás sókészlet értékesítésére pont most kötöttek szerződést egy perui indiántörzzsel, akik arannyal fizetnek az értékes portékáért.
Mivel a nyitómondatában elhangzott demokratizálás általános értetlenséget váltott ki a jelenlévőkből, a vezérigazgató kifejtette, hogy mit is jelent mindez a BKV szempontjából:
- Fel fogjuk számolni az eddigi járatrendszert, semmi szükség az állandó és kötött útvonalakra (kivétel a villamos, a metró és a troli természetesen, a HÉV-en még gondolkodnak), hadd döntsék el végre az utasok, hogy merre szeretnének utazni. Minden jármű elejébe felszerelünk majd egy LCD-kijelzőt, illetve szavazógombokat helyezünk el a járművek minden felületén, ahol utca nevekre lehet voksolni, így a jármű, annak előzőleg demokratikusan, azaz népakarattal megválasztott vezetője, először a legtöbb voksot kapó utcát vagy teret célozza meg, majd az azt követőt és így tovább. Így biztosan az utasok igényeinek megfelelő szolgáltatásban részesülhet mindenki, mivel pedig sofőrnek bárkit meg lehet választani, biztos, hogy a külföldi állampolgárok tetszését is kiváltja a változtatást. Természetesen az elégedetlenkedő vagy a rendet megbontani kívánó utasokat a vezető parancsának megfelelően meg lehet majd büntetni.