Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Válság szelet - csórónak lenni menő?

2012.10.21. 10:55 Herkules Irma

IMG_5729.JPGLeáll a kolbászgyár, drágulnak a pékáruk, csökken a minőségi élelmiszerek iránti kereslet, egyre fontosabbá válik az ár, egyre kevésbé nézi az ember, hogy mi van a csomagolás hátuljára írva. És ez még csak az evésről szól, valójában az élet minden területén igyekszünk kevesebbet fogyasztani, amit pedig muszáj, azt is minél olcsóbban beszerezni. Mi a jobb? Inkább kevés minőségit vagy többet, de rosszabbat vegyünk? Az ember minden nap szembesül ezzel a kérdéssel. A címben lévő kérdés természetesen arra vonatkozik, hogy miért teszel vagy nem teszel be egy olyan dolgot a kosaradba, ami azzal hívja fel a figyelmet magára a pénztárnál, hogy vásárlójának nincs pénze. TI ÍRTÁTOK

A fentiek a fogyasztó szemszögéből vizsgálják a dolgot, de van egy másik szemszög is, a kereskedőé. Mi lehet a túlélés, ha van ilyen egyáltalán, útja? Lehet-e hasznot húzni a válságból? Lehet úgy párosítani a lecsúszást, az elszegényedést, a kilátástalanságot egy termékkel vagy szolgáltatással, hogy az vonzó legyen? Lehet csábító hívószó a válság, netán a recesszió? 

bpiuzlet.jpg

Szerintünk nem, de ha mégis, akkor kiknek a számára? Én például nem szívesen csináltatnék szemüveget a körúti Válság Szemüveg és Kontaktlencse Diszkontban, esetleg dobnék a bevásárlókosaramba egyet a rumos-gesztenyés Válság szeletek közül, csak azért, mert így nevezik és nevének megfelelő külsővel bír.

A negatív kifejezések számomra nem tesznek vonzóvá termékeket, attól pedig leesett az állam, hogy a Válság szelet, ami két éve bejárta a netet, egyáltalán még kapható. Én ugyanis nem találkoztam vele. Ebben a posztban nem állítani szeretnénk dolgokat, hanem kérdezni: Te, Ti, Ön, Önök mi alapján vesztek élelmiszert? Mennyire fontos a minőség, mennyire az ár? Mennyire tartjátok vonzónak, ízlésesnek, működőképesnek a hasonló ötleteket? Ne izguljatok, nem gondolkodunk Csőd keksz vagy Recesszió mártott ostya piacra dobásában, csak kíváncsiak vagyunk a véleményetekre!

Ez az egész egyébként az alábbi őrült "olvasói levél" kapcsán kezdett el foglalkoztatni bennünk, amiért köszönet (a képekkel együtt Boffin Folkó-nak, aki Szolnokon kapta az ihletet, hogy elküldjenek nekünk az alábbi kedvcsinálóját. Levele szerint egy élelmiszerboltban egy hatalmas, Válság szelettel megtöltött fonott kosár sokkolta annyira, hogy megírja az alább rémreklámot (a gyártó eredeti reklámszlogene egyébként ez: Édesítse meg a válságos időket!):megnyírt.JPG

"Hát íme, itt állunk megilletődötten, könnyes-boldogan, remegő térdekkel, tág pupillákkal , verejtékező tenyérrel, izgatottan, kíváncsian, reménykedve. Igen, ez egy Új Kor nyitánya! Bontsd csak ki a szolid csomagolást és harapj bele a Kezdetbe. Ne tévesszen meg a felirat! Ne szoruljon össze a gyomrod, inkább lazulj el és fogadd, sőt kebelezd be a kakaós étbevonóban lágyan megfürdetett ipari fondan (cukor, glükózszirup,víz), növényi zsír, kakaópor (16%), szójalecitin, étcsokoládé ízű aroma(?!), savópor, szójaliszt, rum-gesztenye ízű aroma, kálium-szorbát és interváz-enzim harmonikus elegyét! Ugye nem nagy ár 35 Forint egy jegyért a Paradicsomba!"

Csatlakozz hozzánk a fészbukon, ha tetszett a cikk, ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne.

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

59 komment · 3 trackback

Címkék: fogyasztás válság

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr734860564

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csendes évforduló: 100 éve született Solti György 2012.10.21. 20:04:35

Mintha megfeledkezett volna a magyar média arról, hogy éppen 100 évvel ezelőtt, 1912. október 12-én született minden idők egyik legismertebb és világszerte legmegbecsültebb magyarja: Solti György. Sir Georg bízvást nevezhető a zene Puskás Ferencének: a...

Trackback: Miért emelik a terheket, ha közben csökkentik? 2012.10.21. 18:54:38

Aligha lehet a gazdasági racionalitás mentén magyarázni azt, hogy a kormány miért ragaszkodik a félszuperbruttó kivezetéséhez akkor, amikor minden területen megszorítást próbál eszközölni (ezek hatékonysága más lapra tartozik). A kormány által a Parlam...

Trackback: Miért emelik a terheket, ha közben csökkentik? 2012.10.21. 18:54:33

Aligha lehet a gazdasági racionalitás mentén magyarázni azt, hogy a kormány miért ragaszkodik a félszuperbruttó kivezetéséhez akkor, amikor minden területen megszorítást próbál eszközölni (ezek hatékonysága más lapra tartozik). A kormány által a Parlam...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fred Krueger 2012.10.21. 11:26:02

Válság szelet? Válság optika? Gáz. Meg nem venném, be nem tenném a lábam...

a bőregér 2012.10.21. 11:28:52

Hát a hobbitka nem sokat lendít az üzleten. Basszus, megpróbálom elképzelni, ahogy áll a csemegekosár előtt. B+, kirázott tőle a hideg! :D

don piano 2012.10.21. 11:36:52

én azért inkább veszek kevés normálisat mint több mocskor, bár ez a csoki amúgy pont nem is annyira szar.

tyúkarc 2012.10.21. 11:40:33

hát nem tudom, 22g 35 Ft, az azt jelenti, hogy egy táblára való (100g) 160Ft, na, ha diszkontba bemész, akkor 200Ft-ért tudsz venni egy tábla Milkát.

a bőregér 2012.10.21. 12:02:18

@tyúkarc: ja, vagy 350ért Bocit, mert a Tecsóba anniért láttam tegnap... ott a Milka például 229 most. durva, hogy a Boci másfélszer annyiba fáj, pedig...

Neon Fu 2012.10.21. 12:16:08

Valaki szóljon Magyarországnak, hogy a válság lassan 2 éve véget ért..

dr. jenőke (jenőke) 2012.10.21. 12:37:30

@Neon Fu:
Gyurcsány alatt sem volt - mondta a Fidesz.
Most sincs, megszorítások sincsenek - mondta a Fidesz.
Akkor mi a válság? kérdezném.
Csokiszelet Neked a CBA-ból! - mondaná a Fidesz.

házi ninja 2012.10.21. 12:39:43

@Neon Fu: pontosan hogyan lett vége?

Dinótojás 2012.10.21. 14:09:28

"Mi gyerekkoromban olyan szegények voltunk, hogy gyufásskatulyában laktunk és forró aszfaltot ettünk." Ehhez viszonyítva a Válság-szelet polgári luxus!

Townsend 2012.10.21. 18:52:36

Interváz=invertáz, semmi trollkodás, csakis a korrekt ínyencség okán.

különvélemény 2012.10.21. 19:00:27

Szerintem a szegények úgy is gagyit vesznek, a tápértéke elvileg a legtöbb cuccnak szabályozva van.
A gazdag meg vegyen überbiomindenfree cuccot.
Így mindenki eléldegél valahogy, és mindenki elégedett lehet magával.

Olcsóbb csak úgy lehetne egy cucc, ha a nagyker+kisker árrést kordában lehetne tartani, de nem lehet.

A termelők, a raktározók, a fuvarozók szívnak, csak az eladók nevetnek.
Ezzel csak az a baj, hogy a hozzáadott érték az eladás során a legkisebb, mégis ott csapódik le a nyereség legnagyobb része.

Pan Modry 2012.10.21. 19:01:37

Egy embernek nincs szuksege tobbre mint napi 2000 kaloria.
Ezt lehet minosegi elelmiszerekbol is fedezni durva raforditasok nelkul. Az emberek amugy is dagadtak tobbnyire, vegyenek kevesebbet de azt minosegbol.

ttc 2012.10.21. 19:06:21

Szolnok egy hatodrangú proliváros (a lakosság fele panelproli-bérpanelproli), hatalmas a nyomor. Ez a szemét pont nekik való. Egyétek.:)

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.10.21. 19:07:08

Én úgy vagyok vele, hogy vegyünk fel még hitelt hogy olcsóbb legyen a BKV, ingyen legyen a tanulás stb. Én értelmiségi vagyok, szóval tudom hogy egy országnak a hitel jó, hitel nélkül modern gazdaság nem működhet.

Ha meg országcsőd lesz mert beledöglünk a hitelekbe, akkor én húzok nyugatra. :)

ttc 2012.10.21. 19:09:01

Egyébként pedig a szegény prolinak szerintem teljesen mindegy hogy mit eszik, alapból igénytelen fajta.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.10.21. 19:10:12

Megjegyzem : nem tudom, mi a gond azzal, ha valaki a leárazásokat keresi. Nyilván nem azért, mert a teljes árat nem tudná kifizetni, hanem azért, mert minek adjon ki az ember több pénzt, ha nem muszáj.

Nyugat Európában a leárazásvadászat bevett dolog : gazdag-szegény nagy örömmel üzi.

Herkules Irma 2012.10.21. 19:11:00

@Townsend: Jogos, én simán kimásoltam a kapott anyagot, nem javítottam bele! :) Az interváz viszont igazán izgalmas hermeneutikai fantáziálásra csábíthatja az embert, mármint, hogy pontosan mi a rossebet is jelenthet? :)Köszi, hogy szóltál!

martsika 2012.10.21. 19:12:46

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: látom, legalább a billentyűparancsok mennek, hogy mindenhova be tudod másolni ezt az okosságot.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.10.21. 19:13:23

@ttc:
Mi az, hogy "igényes"?
60K-t költ egy bevásárláskor ?
Michelin-csillagos étterembe jár ?
Szeret Josquin des Prés-t hallgatni ?
Képzi magát szakmailag, ujító szellemü ?

Szóval ?

( P.s. Peter Olvernek -aki egy szük körben bizonyos hírnévvel rendelkezö amerikai matek professzor- az autója egy 1986os évjáratú VW Golf. Biztos nagyon igénytelen ember. )

Fahrenheit451 2012.10.21. 19:15:37

A sok debilnek itt látom nem tetszik az olcsó termék mert őket apuci és anyuci milkára szoktatta.Ezek az életképtelen emberi lények.

Fahrenheit451 2012.10.21. 19:17:38

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Húzzál is életképtelen emberekre nincs szüksége az országnak mint te vagy.Tipikus budapesti lumpen.

körbubi 2012.10.21. 19:23:24

@Scaramella va alla guerra:

Normális életet él normális környezetben, művelt, intelligens, van háttere, nem csak a nagy szájából és az
"ügyeskedésből" él.

Pan Modry 2012.10.21. 19:27:23

@painkiller21:
Milka az csak a proliknak valami hype, a csokolade a Lindt nel kezdodik.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.21. 19:27:31

@painkiller21: téged meg gondolom anyád még huszonéves korodban is a csöcséből táplál, attól lettél ekkora barom.

reccs 2012.10.21. 19:27:50

@painkiller21: Nem, nem, ő endike, az etyeki koldus. Visszaette a fene, mert a hvg.hu-n leszarják.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.10.21. 19:29:36

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én utálom mindenben a negativumokat.
Soha nem vennék ilyen márkanevű terméket, és üzletbe sem tenném be a lábam.
Nomen est omen.

(De ez szerintem teljesen alap marketinges dolog egyébként, kiváncsi lennék a márkanevet kitalálóra)

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.21. 19:29:43

@ttc: édes drága jó anyád mit mondott? A kurváknak milyen életük van mostanság?

GiaMarie 2012.10.21. 19:30:40

Ez egy olyan dolog,mint a Tesco Gazdaságos Gumióvszer poén volt anno.Biztos,hogy megfelelne a gumióvszerekre vonatkozó minden előírásnak,sőt,vélhetően teljesen megegyezne valamelyik nagy gyártó valamely termékével,hiszen ők gyártanák a Tesco számára.Mégis,vonakodnék átadni magam az élvezeteknek,ha az aktuális lovagom hanyag eleganciával elkezdene kicsomagolni egy olyat :D

körbubi 2012.10.21. 19:31:14

@Pan Modry:

Szívemből beszélsz. Én is azon élek.:)

IamTwo 2012.10.21. 19:32:24

Ha épp' az esti vacsorára vásárolok be, mindig megnézem, hogy mi van leárazva közeli szavatossági idő miatt (-25% vagy -50%).
Inkább a kevesebb, de minőségibb híve vagyok. Vagy inkább azt mondom, hogy finom legyen. Minek vegyek valamit olcsón, ha egyszer nem ízlik? Inkább áldozok a mennyiségből, ha szükséges, de essen jól.
A sajátmárkás termékek között is van néhány nagyon jó cucc, hiszen azt is gyakran azok gyártják, mint a márkás termékeket.
A válságcsokit megkóstolnám, ha finom jó, ha nem, akkor nem veszek többet.
Válságoptikushoz csak akkor mennék, ha egyébként már tíz éve ott van...

ttc 2012.10.21. 19:36:12

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

Nem vagyok a drágád. Egyébként nem mondott róluk semmit sem, a mi köreinkben erről nem illik beszélni. Te ezt persze nem tudhatod, proli.:)

Fahrenheit451 2012.10.21. 19:47:01

@ttc: Látom neked se tekeredett a köldökzsinór a nyakadra pedig nem veszítettünk volna semmit igaz?Remélem az élet nem kíméli meg a nyamvadt kis lelkedet.

Vu, de ja vu 2012.10.21. 19:49:20

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Én értem a viccet meg érintett is vagyok (nem úgy mint Te), ezért csak annyi mondok, hogy: "meg az apád f.sza!!!"

ttc 2012.10.21. 19:49:56

@painkiller21:

Az én fajtámnak köszönhetitek, hogy még nem deglettetek éhen...
Az életem pedig rendben van, és rendben is lesz, bár már nagyon unom hogy a tetves prolik visszahúznak. Sokkal jobb lenne nélkületek.

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.10.21. 20:02:30

Köszönöm a kutúúúrát reakciókat! Hajrá magyar értelmisssség!

Fahrenheit451 2012.10.21. 20:08:37

@ttc: Minek szívod itt a levegőt?Ha annyira szar itt élni nyugodtan kitakarodhatsz az országból.Romkocsmában pállott agyaddal együtt.

körbubi 2012.10.21. 20:16:46

@painkiller21:

Egy szóval sem mondtam hogy rossz itt élni, jól érzem magam. Egyébként ha "kitakarodnék" kb. 2 proli családnak lenne rosszabb, az általam termelt befizetések hiánya miatt. Romkocsmában pedig még nem voltam, úgy tudom az a ti fajtátok szórakozóhelye.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.10.21. 20:17:22

Nem egyértelmű, hogy inkább kevesebb de jobb minőségűt?A "modern" európai ember egyébként is minimum háromszor annyi (rossz minőségű)szénhidrátot és zsírt zabál mint kellene, még mielőtt... kipróbáltam és működik :).

különvélemény 2012.10.21. 20:21:12

@GiaMarie: "Ez egy olyan dolog,mint a Tesco Gazdaságos Gumióvszer"

A tescós saját márkás narancslé simán alázza a drágábbakat
divany.hu/alapkonyha/2012/10/15/narancsle/

:)

GiaMarie 2012.10.21. 20:24:46

@különvélemény: Igen,de az nem is Value ,azaz gazdaságos!Két külön kategória!Nagy Britnnaiában most szüntetik be a value termékeket,mert a vásárlók nem szívesen rakják a bevásárlókocsiba az üzenete miatt.Vannak termékek,amiknél elmegy: pl simán veszek S-Budget sárgarépát vagy krumplit,de nem vennék belőle csokoládét!A "luxuscikkeket" nem lehet eladni ilyen csomagolásban.

béla a görög (törölt) 2012.10.21. 20:25:00

Má' 35-ért aggyák?! :)
Én egyszer vettem 29-ért. Kipróbáltam épp a negativ reklám és a döbbenet miatt.
Szimplán szar volt vagy mondjuk úgy nem izlett mert úgye minden szubjektiv. De nekem a über belga csoki sem izlett. Ez van.
Egyébként meg inkább fizetek alkalmanként 4000Ft-ért nyelvtanárt és eszem krumplit ha más nem lesz (még van) mert @lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: -val ellentétben én nem akarom megvárni amig csődbe megyünk.
Ja én is az diplomás proli fajta vagyok.

különvélemény 2012.10.21. 20:28:25

@GiaMarie:
Bezony, az "színes" tesco.
Azaz válogatott alapanyag, a mainstream alatti áron.
Ezért kaszálnak a sajátmárkás termékek nyugaton is.
Rájöttek az emberek, hogy nem kell sznobizmusból 50% felárat fizetni, ha akár jobb terméket is kaphatok olcsóbban.

Ez az apple tulajdonosokra nem vonatkozik :D

Kopi3.14 2012.10.21. 20:41:31

Kérdés milyen termékről beszélünk- létfenntartáshoz kellő élelmiszerekről, vagy "luxuscikkekről". A kenyér, tej stb. vonalon sajnos a rá fordítható keret szabályozza a minőséget, ellenben a plusz termékeknél nyugodtan lehet venni ritkábban jobbat, több öröme lesz benne mindenkinek.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.21. 20:53:11

@ttc: látszik, hogy magyarul sem tudsz. Anyád gondolom a nácik kurvája lehetett. Legalábbis az utód stílusából ítélve...

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.10.21. 21:14:15

@körbubi:

És az intelligenciával hogy kvadrál az, hogy nem vesz "válságcsokit"? (Kivéve, ha fajlagosan drágább, mint egy márkás termék ;) ).

Én p.l. ma vettem 12 db Kellogs müzlit, mert 45%-kal le volt árazva. (Ja igen : 18 évig nem cseréltem autót, és nem azért, mert nem futotta volna rá. ). És mindig a Lidlben ( vagy az Aldiban - na jó, az tényleg szar ) veszem a tejet, mert ott fele áron adják a 3.8% os tejet, mint a "hype"-abb boltokban.

Szerintem ugyanis közömbösségi görbe alapján is meg lehet ítélni, hogy ki az "igényes". (T.i: pénzügyi igénytelenség többet költeni, mint amire telik és pazarolni valamint rongyot rázni.)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.10.21. 21:18:20

Egyébként az a gáz, ha valaki azért spórol ( és vesz válságcsokit ), mert másra nem futja :D

[ Tudom, ez szociálisan érzéketlen megjegyzés, de bon mot-nak elmegy ;) ]

Martian (törölt) 2012.10.21. 21:25:23

A válság klassz dolog, lehetőség a változásra... csak hát ki is kell jönni belőle.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.10.21. 21:27:30

@Pan Modry: Ott a pont, a Milka kommersz vacak, a tömegek pénztárcájához van szabva az ára és a minősége is. Teli van cukorral, a kakaó ízét alig lehet benne észrevenni.

fourgee 2012.10.21. 21:37:46

@Pan Modry: A csoki a Callebaut-nál kezdődik :))

fourgee 2012.10.21. 21:45:35

@Scaramella va alla guerra: Nem, az a gáz hogy az emberek cukorfüggők és az édességet megkívánva mindenféle káros vacakot megvesznek. Ha nem lenne a társadalom az élelmiszeripar rabja, akkor kevesebb elhízás és kevesebb diabéteszes lenne.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.21. 22:04:35

Én úgy vagyok vele, hogy inkább jobb minőséget veszek, de kevesebbet. A fizetésem nettó 100 és 140 ezer között van, (lehet tippelgetni)...tehát nincs panaszkodnivalóm szerintem. Illetve megélek belőle, na.
Egyedül a sörrel vagyok úgy, hogy mindegy, csak ne itthon készüljön. A hazai és a licenc alapján készült sörök mind gagyik és már, már ihatatlanok, kevés kivétellel (Dreher Bak, Sopi 1895), a többi mind szar pancs. Szóval csak eredeti német, cseh, osztrák sört, stb.-t iszom. Borokból jók vagyunk, sörből nem, ennyi. Kézi, vízilabdából jók vagyunk, fociból nem...
Húst, zöldséget, gyümölcsöt, pékárut mindig hazait veszem.

2012.10.21. 22:05:20

Nagyon hiteltelen az amerikai fiú neved, meg kell, hogy mondjam. Nem voltam elájulva az amerikai szupermarkettől sem, bár azt hirdette, ha szeretem a minőséget, imádni fogom az Andronikoszt. Persze volt hosszú hűtője 300 féle sajttal, rengeteg fagylalt, ehetetlen és éretlen gyümölcsök, hetekig próbáltam érlelni őket, sikertelenül, koleszterin mentes tojás, nem lehetett megkülönböztetni a fehérjét a sárgájától, liszt, amelynek papírhoz hasonlított az íze, fura ízű krumpli, nem tudtam főzni egy normális ételt, persze az amerikaiak el voltak ájulva attól az ehetetlen vacaktól is, amit főztem.
Ott is az van, ami itt.

Sákif za morro? 2012.10.22. 00:13:01

Ha csóró vagyok, akkor miért költeném a pénzem haszontalan dolgokra?!

Szegényebb környékeken megfigyelhető, hogy az emberek minden szart megvesznek, ami olcsó. Pl. 2 liter szörp 127 Ft-ért. A legnormálisabb anyag ami ebben van, a citromsav. De sorolhatnám még a sajtos pufit, ócska üccsiket, szar csokikat. Ja, hogy ezek helyett lehetne esetleg szalámit, sajtot venni, az valahogy nem jut az eszükbe.

Sákif za morro? 2012.10.22. 00:15:12

@Nyekenyóka.: Az Aldiban egyáltalán nem drágább mint az ótvar Milka és társai.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.10.22. 02:03:57

@Scaramella va alla guerra:

"Mi az, hogy "igényes"?
60K-t költ egy bevásárláskor ?
Michelin-csillagos étterembe jár ?
Szeret Josquin des Prés-t hallgatni ?
Képzi magát szakmailag, ujító szellemü ?
Szóval ?
( P.s. Peter Olvernek -aki egy szük körben bizonyos hírnévvel rendelkezö amerikai matek professzor- az autója egy 1986os évjáratú VW Golf. Biztos nagyon igénytelen ember. )"

Tökéletes megközelítés és példa, nagyon jól látod a dolgot.
A már szinte csak a külsőségekre fogékony világ számára az igényesség vélhetően ezt jelenti: vásárolj márkát, de vagy nagyon újat, vagy nagyon régit!
E terminológia szerint Peter Olver 86-os VW golfja 20 év múlva tutti trendi lesz, a matek prof pedig egy laza, de hűűűűdeigényes arc, akivel cool dolog lesz együtt fotózkodni, mert ő "valaki".

@Nyekenyóka.:

"Egyedül a sörrel vagyok úgy, hogy mindegy, csak ne itthon készüljön. A hazai és a licenc alapján készült sörök mind gagyik és már, már ihatatlanok, kevés kivétellel (Dreher Bak, Sopi 1895), a többi mind szar pancs."

A sör ízlés dolga, így csak pár dolgot tennék hozzá az általad leírtakhoz, ha szabad.

A külföldi (import) sörök közül is csak a bevált márkák jelentenek minőséget, és az itthoni felhozatal nem jelenti azt, hogy itthon ne tudnának a gyártók kiváló sört főzni.
Hidd el, tudnak.

Egy licensz alapján itthon főzött Ottakringer Spezial Pils vaktesztben verte a bécsi anyacég saját főzésű ugyanilyen sörét - méghozzá Bécsben!
Szép, ugye? Az Ottakringer a hazai sörpiac egyik legjobb világos típusú söre (ez szakmabeli vélemény).

Egyébként pont a válság az, ami miatt a hazai sörök minősége romlik, a fogyasztás ugyanis lineárisan tolódik az árharcos termékek felé. Ha itthon is 2500 Euró lenne az átlagbér, mint mondjuk BENELUX államokban, akkor hidd el, itthon is jobb söröket gyártana az a pár hazai főzde/gyár, mert el tudná adni a jobb alapanyagból főzött és nem enzimezett söreit.

Látható, hogy nálunk bizony válság van, s miután egy 189 Ft-os sör árában majdnem 82 Ft az adómérték, ne csodálkozz, ha az alacsony vásárlőerő miatt a gyárak tömegtermékeiknél inkább minőséget rontanak, csakhogy tartani tudják az árversenyt. Az általad felsorolt sörök (Dreher Bak, Soproni 1895) a piac mintegy 1-2%át jelentik csak, eből gyártóik nem élnek meg. Pedig tényleg jó termékek, ebben teljesen igazad van.

ON:
Ha jól emlékszem, a Válság szelet már legalább egy éve kapható. Nem tudom, milyen, nem kóstoltam, viszont a 16% kakaótartalom nem sok jót sejtet.
Sajnos sokan tényleg ezt veszik (vagy hasonlóan gyengébb minőségűt), vagy még ezt sem. Aki járt mát Tiszadobon, Tiszabőn az tudja, miről beszélek. Ordító, gyomorszájon vágó nyomor tombol az országnak azon a részén. Döbbenetes.

A Milka csak itthon akkora márka (ügyes marketing) és a Bocihoz hasonlóan ismereteim szerint Lengyelországban készül.
Lindt? Mondjuk azt, hogy középmezőny, de minőségben Milka feletti kategória.

indapass90210 2012.10.22. 09:03:45

@körbubi: mivel generálod azokat a befizetéseket? Nagyon kíváncsi lettem, hogy milyen melóhoz kell ekkora arc...
süti beállítások módosítása