Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Minden páros szervből egy a fővárost illeti!

2012.06.18. 09:10 Herkules Irma

tarlos-uj irany_1.jpgHídpénz, kapuadó, termény-beszolgáltatás, miért is ne! Sőt, éppen itt volna már az ideje! Valamiért rögtön a Monty Phyton Gyalog galoppja jutott az eszembe, mikor olvastam, hogy Tarlós főpolgármester dugódíj helyett esetleg hídpénz bevezetésén, illetve sokkal inkább már a beszedésén gondolkodik. Jöhetne mellé esetleg kapuadó vagy a kötelező terménybeszolgáltatás, aminek pontos meghatározása 2012-re vetítve még folyamatban van, amennyiben pedig nem ragaszkodunk szigorúan a XIV. századhoz a kerékpárosok vérét is érdemes lenne szívni, nehogy a végén még azt gondolják, hogy preferált közlekedési mód az övék, a páros szervekből pedig egyet a fővárosnak szánni igazán nem lenne nagy dolog, sőt, megdöbbentő, hogy ezt eddig senki nem gyakorolta. Bevallom őszintén, nagyon megdöbbentett ez a határozott és nevetségesnek tűnő visszalépés. Bár érteni vélem, hogy miről van szó, egyértelműen nem egy élhetőbb város megteremtésének szándékáról, hanem sima vámolásra, legyen már valami, amivel pénzt lehet gyűjteni, lehetőleg valós erőfeszítés nélkül... VÉLEMÉNY

Tehát úgy tűnik, már egyáltalán nem gond, hogy milyen nagy az átmenő forgalom, hogy mennyivel barátságosabb , élhetőbb és vonzóbb lehetne egy lényegesen kisebb autóforgalommal bíró városmag, mondjuk, a Nagykörúton vagy a Hungárián belül. Szó sincs semmiféle ökológiai megfontolásról, tehermentesítésről, ami még jelentős bevételt is hozhatna. A maga területén furikázzon, füstöljön ezerrel bárki, de a Dunán átkelni, na, azért az már túlzás...

De most komolyan: pontosan mi értelme lenne a pénzhez jutáson kívül a hídadónak? Tényleg azért kell fizetnie valakinek, mert át akar jutni Pestről Budára, esetleg fordítva? Persze rá lehet erőltetni, hogy így legalább elkerülnék a várost azok, akik csak átmenő forgalmat generálnak, de ez az érvelés érezhetően sántít és semmivel nem igazolja, hogy jobb lenne ez az ötlet a dugódíjnál. Én úgy érzem egyedül arról szól a hídpénz, hogy a lóvé is kellene, de ne törjük már a fejünket komplexebb dolgokon, pláne ne ruházzunk be komolyabb infrastrukturális fejlesztésekbe, amik esetleg hosszabb távon is előremutatóak lehetnének, a körút nagy, a hídnak meg csak két vége van, aki át akar kelni fizessen! Hiszen összességében, úgy látszik, csak ez a lényeg. Igazán kár, hogy csak ennyire szól rólunk ez a város. És kérdem én, hol van ilyenkor Vitézy?

És mielőtt bárki belekezdeni, természetesen a francnak se hiányzik Demszky és egyik korábbi csapata sem.

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: az amerikai fiú a fészbukon

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

125 komment · 2 trackback

Címkék: dugódíj Tarlós István Budapest hídpénz

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr564595225

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Védelmi pénzt szed az önkormányzatoktól a Heti Válasz? 2012.06.18. 14:03:17

A Heti Válasz egy kisebb összegért – éves szinten néhány millió forintnyi közpénzért – vállalja, hogy cserébe nem ír rosszat a pénz átutalójáról – írja a Magyar Narancs. A “kisebb összeget” a Heti Válasz Pest-Budai Látkép ...

Trackback: Közösség ellen izgat és emberi méltóságot sért a Véleményvezér blog 2012.06.18. 14:01:32

Uszító hangú posztban követeli a nyugdíjak inflációt követő emelésének a befagyasztását a Véleményvezér blog, a szerkesztőséghez közeli blog írását az Index is a címlapon ajánlja. Hangsúlyoznám: a Véleményvezér blog az ellen uszít, hogy a nyugdíjak öss...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefánia kisasszony (teuto-nordikus parasztlány) 2012.06.18. 13:40:20

Demszkyt egy zongorahúrral fel kellene akasztani a Gellért-hegyi Szabadság-szobor pálmalevelére, amiért tönkretette, lezüllesztette és eladósította a nemzet fővárosát!

Brian Cohen 2012.06.18. 13:41:44

Inkább a ló páratlan szervét juttassuk tarlósnak!

Tájfájter 2012.06.18. 13:44:51

Akkor nem lenne lenyúlás, ha ebből a pénzből egy-két új híd épülne, elkerülő gyűrű, lehetőleg az M0-ás vonalán kívül, hogy tényleg a tranzit forgalmat szorítsuk ki a fővárosból.

A dugódíj is akkor ér valamit, hogyha az abból befolyt összegből olyan beruházások lesznek, amik csökkentik a dugót a belvárosban.

De úgyse erre fog menni a pénz, szóval tényleg csak lenyúlás lesz.

driopios 2012.06.18. 13:45:16

@Brian Cohen: miért, mihez kezdene tarlós egy lónyelvvel??

Szelid sunmalac 2012.06.18. 13:45:39

Jajjj..Stefania kisasszonya a veresszaju naracsdroid, hogy kerult ide?

Brian Cohen 2012.06.18. 13:48:39

@driopios: "miért, mihez kezdene tarlós egy lónyelvvel??"
Jogos a pont. Bevallom nem a lónyelvre vagy szívre gondoltam.

Gazza Úr 2012.06.18. 13:48:53

Én ezt az illusztrációt választanám...
(A múlt elkezdődött!)
www.youtube.com/watch?v=jGRZCGMnefo

Brian Cohen 2012.06.18. 13:50:40

@Stefánia kisasszony KME: Jobbulást kívánok. Reméljük hogy a zaklatott szakaszból rövidesen kikerül.

dr. Bubó 2012.06.18. 13:51:43

forgalomszabájozási eszköz a hídpénz...

a közgép pénzforgalmát szabájozza

Anti Anyag (törölt) 2012.06.18. 13:54:49

"A dugódíj helyett a hídpénz is lehetőség Tarlósnál"

Hihetetlen kik írnak blogokat.

"Helyett" és nem "és".

2012.06.18. 13:55:00

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Lehet a kisasszony valóban az, akinek titulálod, de a dugódíj valóban nem Tarlósék találmánya. Persze, amennyiben igaz az Unió és a metró finanszírozásról közzétett ( ? ) infó.

szakáll 2012.06.18. 13:56:25

"Akkor nem lenne lenyúlás, ha ebből a pénzből egy-két új híd épülne..."

Persze, mert akkor még több pénzbeszedő helyet lehet nyitni! Okos!

dr. Bubó 2012.06.18. 13:56:48

@Anti Anyag: te mekkora barom vagy...

simán lyo ahogy van... tejjesen mást jelent...

kicseréltek egy lehetőséget... de a dugódíj már nem jáccik... hejette van a hídpénz... érteeed???

kpetya 2012.06.18. 13:58:17

inkább hídpénz mint dugódíj. és ha már dugódíj, miért a hungária könyörgöm?! Ott kezdödik a belváros. Lóf@szt.
Az Eu simán elfogadná a kiskörutat is határnak szóval ezt demszkyre kenni finoman szólva csúsztatás.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.06.18. 13:59:52

en tarlost egy igazi sudribunkonak tartom.
de a dugodij jo otlet. reggelente mindig csodalkozom, hogy mennyire gazdagok meg az emberek, 20 szemelygepjarmubol 17ben egyedul ul a sofor, senkit nem hoz, visz, hogy isztanak az uzemanyagkoltseget, emissziot...;-)

ha ennyi lovejuk van meg az embereknek, akkor fizessenek csak dugdijat.

a hidpenz az baromsag. az lehuzas.

bocage 2012.06.18. 14:02:23

@Gazza Úr:
ne adj nekik ingyen ötleteket ;)) majd ha kapsz te is zsíros marketingszerződést!

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.18. 14:03:03

A dugódíjnak csak akkor van értelme ha megfelelő mennyiségű P+R parkoló épül a város szélén. Ha nem akkor tényleg csak a pénzbeszedésről szólna az egész.

Gyűrött Papír 2012.06.18. 14:07:46

Hídpénz marhaság...visszavonják, hogy ezt nem is lehet...örülünk "csak" a dugódíjnak. Ki van ez találva.

rókafogta 2012.06.18. 14:10:21

Nem pesti vagyok de havonta min. kétszer megyek : Oké legyen dugódíj(állítólag 500 Ft!?) de a város szélén ingyen parkoló(nem pedig mondjuk 1500-2000Ft/nap)Ja és még valami vissza a 4 napos matricát!!!!!!!!!!!!!!!! Mert ugye bár .......az is egy kibaszás!

Én_vezettem_? 2012.06.18. 14:10:30

hídpénzt elöször asszem totalcar-on vag y indexen olvastam, mint reális alternativa dugodijnak,

nekem egy nagykorut hataru dugodij lenne a legszimpibb, meginkabb egy fokozatos, többlépcsős rendszer.
Pl hungária határán (természetesen P+R parkolónál dönthetsz) 100 Ft, nagykörűt 100+200=300 Ft (azaz 300-ban benne van a hungária is), kiskörút 500 Ft, természetesen csak a legnagyobbat kell azon a napon kifizetni. GPS-es rendszerrel ezt automatikusan lehetne csinálni, ami úgyis kellene egy normális, használat alapú díjhoz. Használat alapú díj meg jó, értem?, az tegye fel a kezét aki szerint a keveset használó kell megfizesse az út amortizációját a sokat használó helyett.

Aztán lehet igény szerint játszani, ha még mindig dugó van emelni, ha megbénul a város mert drága csökkenteni, lehetne Oyster-szerű rendszer, pl havi bérlet a belvárosba 10.000Ft, ha 20-nál többet jössz, akkor nem kell többet 500-at fizetni, elekrtomos taxikna félár/ingyér, stb stb stb

46,52% 2012.06.18. 14:13:34

Ne értem miért vagytok így felháborodva.
Kell a pénz a kutyaszarzacskókra, a 100nm-es önkormányzati lakásokban lakó proli nyugdíjasok támogatására, a belvárosi szegény cigánycsaládoknak segélyre, a nyugdíjasok ingyen BKV utazására, stb.

Fizessetek, ne pofázzatok!

kpetya 2012.06.18. 14:15:05

P+R parkolók? Álom, álom édes álom. Az nem lesz. A telkeket már rég eladták, ami volt felszámolták. Mennyi van most? 3-4ezer, mennyi van bécsben, 20e+.
Arról is van hír, hogy esetleg nem lesz meg a technika jövőig és emberek fogják szedni a pénzt.

Szelid sunmalac 2012.06.18. 14:15:47

Hu de kurva okosak itt, mert csak magukat nezik. Par eve, meg meg talan most is, a mobilitason volt a hangsuly. Legyunk azok, mert munkahelyet nem osztogatnak minden sarkon, csak hogy kozel legyen. En a 17.-bol jarok Budaorsre, minden egyes nap. Aki elmagyarazza nekem, hogy milyen kurva gyorsan erek be, meg haza a mostani tomegkozlekedessel, es mekkora surmo vagyok, mert athajtok a varoson, azzal szivesen elbeszelgetek, de elotte kerem javasoljon mar valami alternativat!

Szelid sunmalac 2012.06.18. 14:24:15

Egybekent is, a dugodijat is azok mondjak, akik nem kozlekednek Pesten. Megis mit gondoltok, ha kiszoritjak a forgalmat a kiskorutrol es azon belulrol, hova fog szorulni? Mert nem a szar M0-sra, ami allandoan bedugul!

Kotkodus 2012.06.18. 14:25:54

@...elmúlik...: ami vicces, hogy tarlós koma is demszkyre hivatkozik (ő fogadta el ugyanis a koncepciót a 4es metró eu-s beruházási támogatásáért cserébe), csak az sántít, hogy dugódíj így előbb lesz, mint 4es metró... ezt persze nem verte nagy dobra az öreg...

mire jó a 2/3os többség, ha így is mindenért a ballibsik és a züllött nyugati karvalytőke felel? ha ez tényleg így van, talán felesleges elindulni a választásokon, hiszen csak keresztbetesznek az ország érdekeinek, nem?

Powerklein 2012.06.18. 14:25:57

Demszkynek már rég a Dunában lenne a helye, sajnos itthon nagy hagyománya van a megúszásnak. Ha két rossz között kell választani inkább a híd-pénz... mindíg a kiba... autóst kell csesztetni meg lenyúlni!! Mert megtehetem hogy nem ülök fel egy ótvar, hugyos, izzasztó, csövestanya, szétlooptt BKV-re? Az sem érdekelne ha csődbe menne, tetszettek volna nem szétlopni, vagy eladni inkább egy magáncégnek aki ezen az áron nyereségesen tudja üzemltetni... szerintem Tőlünk nyugatra ez működik...

Charlie100 2012.06.18. 14:27:19

Az egész csak lenyúlás - teljesen mindegy, hogy dugódíj vagy hídpénz. Üres a kassza. Koncepció meg zéró.
Ilyen mértékű átrendezését a közlekedésnek csak fokozatosan lehet megtenni. Hozzá kéne építeni előbb némi infrastruktúrát - parkolókat, elkerülő utakat, tömegközlekedést. Ismétlem - előbb, nem majd évekkel utána, az ebből beszedett pénzből. ( persze annak a pénznek már nyoma se lenne, amit egyszer beszedtek )
A budai rész terve teljesen nonszensz, hiszen semmilyen elkerülő lehetőség nincs a budai oldal külső részén. Szerintem jelen állapotban a kiskörúttól befelé eső területet lehetne forgalom elöl lezárni, vagy jelentősen csökkenteni.( Kossuth Lajos utca kivéve ).Persze ez nem hozna olyan sok pénzt.
Azért emlékeztetnék, hogy parkolási díjat is azért vezettek be anno, hogy abból majd parkolóházak épülnek a külső kerületekben, ahol leteheted a kocsit. Természetesen egy ilyen parkolóház sem épült. Az egyetlen ilyen épület,( ez sem állami ) ami ezt a funkciót betölti az az Aréna Pláza.
Szóval ez csak egy újabb vám, hogy a szétlopott fővárosi cégeket életben tudják tartani és tovább lehessen lopni!

Szevasztok 2012.06.18. 14:28:26

Dugódíj, hídpénz, kerékadó stb, úgyis mindegyik csak a pénzbeszedésről szól!

Akkor meg nem mindegy, hogy azt milyen néven szedik be?

Én meg azt mondom olyat találjanak ki, amit OLCSÓN és EGYSZERŰEN be lehet szedni, ugyanis akkor a beruházást meg az üzemeltetését legalább nem verik az autósokra.

politikai 2012.06.18. 14:29:25

Hogy gondolták a hídpénzt? Mert erről nem sokat olvastam eddig.
De szélsőségekbe gondolkodva előttem a látvány:
az Erzsébet híd előtt megáll a hetes busz. Felszáll egy hídszedő:
- No emberek, öt forintokat kérek, különben leszállás van! Maga is tata! Hiába nyugdíjas, ne utazzon má' a Gellért hegyhez! Ha má' bérletre nem fizet!

Szelid sunmalac 2012.06.18. 14:29:27

Mellesleg az budapesti autosok most is fizetnek dijakat, amiket az utakra es az infrastruktura kiepitesere lehetne felhszalni. Sulyado, bezninben a kulonbozo dijak stb. Nem hiszem, hogy a videkiek kizarolag a pesti nepseg bosszantasara furikazna at a varoson.

Martian (törölt) 2012.06.18. 14:29:32

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: megfontolandó fizetni érte, ha cserébe gyorsabban lehet bejutni Bp-re (vagy kijutni), mert akinek nem fontos, feleslegesen nem fog ingázni, ergo kisebb lesz a forgalom.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 14:32:03

Kétharmad.

Tetszett volna a fülkében gondolkodni forradalmárkodás helyett.
Fizess, ezért tart a fideSS.

Mad Mind 2012.06.18. 14:32:53

@Powerklein:
Sehol nem működtetnek magáncégek teljes várost behálózó tömegközlekedést. Pár vonalas magáncégek vannak, de azok nem BKV méretűek.
A tömegközlekedés az állam feladata.

zsolt64 2012.06.18. 14:35:43

"A dugódíj is akkor ér valamit, hogyha az abból befolyt összegből olyan beruházások lesznek, amik csökkentik a dugót a belvárosban."

Nyíltan megmondták hogy a BKV/BKK -ba fog menii a pénz...

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 14:38:28

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Nyugi. Addig lesz dugódíj, míg a budai milliárdoskák észre nem veszik, hogy a rakpartról és a fölötte lévő szakaszról eléjük terelték az észak-dél, dél-észak forgalmat. Majd amikor nem tud hazamenni, mert dugó van a hegyeken keresztül-kasul, elgondolkodik.
Oszt megy a telefon Sarlós elvtársnak, aki sűrű bocsánatkérések után a nép előtt még nagyobb segget csinál az arcocskájából, és beszünteti a népromboló díjakat.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 14:40:18

Jelen pillanatban mindenki fizet a hidak fenntartásáért, jó szocialista módra az is aki nem használja. Ehhez képest visszalépés lenne hogy az fizessen aki használja is? Okos.

Egyesült Államokban még az utak jó része is magántulajdonban van, amikor felhajtasz rá, fizetsz. Senki sem hőbörög, mivel náluk nem volt kommunizmus, nincsenek hozzászokva ahhoz hogy minden ingyen van.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 14:40:27

@Powerklein:
Ja. Kurva Demszky. A rohadt anyját, hogy felújított néhány ezer km utat, épített, fejlesztette a várost.

Sarlós elvtársad mit tud felmutatni a két éve alatt?

2012.06.18. 14:42:16

@Kotkodus: Dugódíj előbb nem lehet, mint négyes metró. Persze nem csodálkoznék ha lenne, mert biztosan megmagyaráznák valamivel.
Ez utóbbiból pedig választási szlogen lesz, majd meglátod:-)

Brian Cohen 2012.06.18. 14:46:57

@Mad Mind: "....A tömegközlekedés az állam feladata....."

Rendszerint inkább az önkormányzat feladata. Vannak boldogabb országok akik kiadják szabott áron és követelményekkel magántársaságoknak. Ilyen pl. Hollandiában, Belgiumban, Franciaország egyes városaiban a Veolia nevű cég. A BKV nemrég vett tőlük egy 5 éves buszt, mert a Veolia azt már nem tartja meg. Ha nálunk is ilyen fiatalok lennének a buszok.....

Én_vezettem_? 2012.06.18. 14:48:08

@Don Quixote de la Ferko: @Powerklein:
Ja. Kurva Demszky. A rohadt anyját, hogy felújított néhány ezer km utat, épített, fejlesztette a várost.

Te Budapesten voltál az előző 22 évben??
:)
vagy esetleg másik városban még nem jártál életedben, ezér érzed nagy eredménynek a föstölő 30 éves metrókat, a 30-40 éves ikaruszokat, a 20%-al kisebb, léépített villamosjáratokat, hogy nincs integrálva a vasútui elővárosi közlekedés a hévvel, metróval, villamosokkal... komolyan, egyszer menj el európa 1-2 városába, és szerintem névtelenül se fogod utána ilyen kommenttel égetni magad ... :)

médiamanipulátor 2012.06.18. 14:49:08

döbbenet, hogy egyesek még támogatják is a 345. féle lerablást aztán mikor a 346. pont őket érinti lesz egy másik réteg amelyik azt fogja lelkesen támogatni.
a forgalom lassítása rossz irány, minél hamarabb eljutni a-ból b-be annál jobb mindenkinek, brüsszelben alagúthálózat, németeknél alul, felüljárók, belső autópálya, hollandoknál intelligens lámpa

Szelid sunmalac 2012.06.18. 14:49:46

Arrol nem is beszelek, hogy a fuvarozok, akiknek muszaj bemenni a belvarosba, nem fogjak benyelni. Aztan a paraszt meg majd csodalkozik Budan, hogy milyen kibaszott draga a zoldseg, amit keletrol hoznak, a pesti meg milyen dragak a cuccok nyugatrol. Szerintem egybol epitsunk falat.

Brian Cohen 2012.06.18. 14:52:41

@Én_vezettem_?: "....Te Budapesten voltál az előző 22 évben??...."

Én is Budapesten voltam az elmult 22 évben. A kétségtelenül jogosan felemlegetett jelenségekhez kérlek számold hozzá pl. hogy a négyes metrót az első fideSS kormány az elsők között állította le és (akkor sem) teljesítette a szerződéses kötelességeit. Már rég a zsúfolt négyen metrón háboroghatnál ha a bonsai mussolini nem rúgja fel.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.06.18. 14:58:18

Van még dugó? Csak szólok, hogy azt a dugódíjat én már kifizettem, tököm tudja már hány adó (autós lehúzás) formájában.

Nem viccből mászok fel pestre, hanem lóvét keresni, és kúrvára utálom, hogy valami ürüggyel állandóan elakarják lopni tőlem!

Jó a felvetés a postban, kezdhetnék rángatni a biciglisek faszát is, mert az enyém már üres. Kezdjük mondjuk egy kötelező biztosítással.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 14:58:25

@Én_vezettem_?:

Itt élek. Pont ezért írtam, és aki nem látta a fejlődést, mert akár tetszik ez a fidesznáciknak, akár nem, volt fejlődés, az vagy vak, vagy orbánoid idióta barom.

Ez ennyire egyszerű.

Szeretem, mikor minden okos nyugati példákkal jön. Ez Magyarország. Egy olyan ország, ahol évtizedig tettek keresztbe a sötétzöldek a fidesz vezényletével mindennek, ami a fejlődést szolgálta volna.
Szóval hanyagolj a buta nyugati példákkal, mert csak saját magadat égeted vele.

Amalfi 2012.06.18. 15:00:18

@dr Sör Kálmán: Rendben, fizessünk útdíjat és híddíjat, de akkor a benzin is kerüljön annyiba mint az USA-ban. :)

tede 2012.06.18. 15:00:23

Gyalogosok is fizessenek.
A vicc az, hogy átsuhanok az északi M0 hídon, ami tudtommal már nem Budapest területén van, tehát ott hídpénzt nem tud szedni a tarlós

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 15:00:52

Ja, bocs a stílusért. Ez van. Amikor az én tökömmel verik a csalánt a buta fideszesek, akkor ez jön ki belőlem. Ez van.

46,52% 2012.06.18. 15:02:32

Kell a lóvé BKV-ra, de sehogy se megy az egyszerű megoldás, plusz valami olyan kell, amiben azért lopni is lehet.

Az én javaslatom egyszerűbb, nem kell semmilyen rendszer, bkv pénztárakban kivitelezhető, dől a lé:

Minden Budapestre behajtó autóra legyen kötelező egy felragasztható matrica. Az ára a teljes BKV bérlet árával megegyező havi/éves bérlet ára.

Ha a lóvé kell, akkor lehetőleg a legolcsóbban kéne beszedni.

Plusz: szopjanak a budapesti autósok is, akik általában a bkv-t is használják.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:02:36

@Amalfi: mert gondolod ott az útdíjból támogatják a benzinvásárlást?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.06.18. 15:03:14

Szerintem meg nézzük meg, hogy egy normális városban mennyiből lehet kihozni egy BKV méretű izét. Ha nincs elég pénz, akkor vonjuk el a kerületekről, hiszen ők a haszonélvezői!

tede 2012.06.18. 15:05:07

@46,52%: minden Budapest felett elrepülő madár köteles legyen leadni 10 darab tollat

Dr. Cica75 2012.06.18. 15:05:12

@dr Sör Kálmán: Na te sem jartal meg az USA-ban soha. Van fizetos ut, de hogy az tobbseg lenne, ez eszement baromsag. Ami fozetos, az is allami! Utfelujitasoknal ki is van irva, hogy "Your tax dollars works here".

nixe 2012.06.18. 15:08:35

Tessék tudomásul venni, hogy úgy általában az SZJA,ÁFA csak az államigazgatzási bürokrácia fenntartására megy el, meg a hitelek kamatára.
Egyébként mindenért külön kell fizetni (biztosításért,fogtömésért,úthasználatért,gépkocsi fenntartásért,üdülő létéért, kéményért, stb.stb.), hogy valami mozogjon is, ha úgy is, ahogy

Amalfi 2012.06.18. 15:09:05

@dr Sör Kálmán: Fordítva gondolom. Azért van olyan nagy adótartalma a magyar üzemanyagáraknak, hogy legyen miből fenttartani az útakat és hídakat.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.06.18. 15:13:27

@dr Sör Kálmán: Már ne is haragudj, de te teljesen megőrültél. Ilyen, hogy fizetni kell a hídért, legutoljára a középkorban volt, amikor még ezrével égették a boszorkányokat a híd lábánál. Arra sem gondolsz, hogy a részeg angol turisták mit gondolnak majd, amikor megtudják ezt? Milyen hírét viszik majd az országnak, he?

Tudom ám,kivel pendülsz egyhúron...

belekotty 2012.06.18. 15:14:30

@Stefánia kisasszony KME: Valami értelmes is? Demszki fikázása meg már semmit nem jelent. Különben is Demszki ebben mennyiben hibás?
Mellesleg mi ez a nickváltás?

belekotty 2012.06.18. 15:19:03

@Anti Anyag: Mi van?

@Don Quixote de la Ferko: Meg hagyta hogy alatta metró címén milliárdokat elhordjanak.

Cinkes 2012.06.18. 15:20:13

Kíváncsi vagyok mennyi pénz fog ebből a dugódíjból az úthálózat fejlesztésére menni. Kb annyi mint parkolók építésére... vagy tömegközlekedés fejlesztésre.

belekotty 2012.06.18. 15:22:14

@tede: "A vicc az, hogy átsuhanok az északi M0 hídon, ami tudtommal már nem Budapest területén van, tehát ott hídpénzt nem tud szedni a tarlós "
- Majd szed Matolcsy.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.06.18. 15:22:29

Ha a hidpenz 5forint/athajtas lenne, talan meg ki is fizetnem. De tobb ne legyen. Hogy miert 5 forint?

"Az Erzsébet híd két oldalán lévő kis épületekben egészen 1918-ig hídpénzt szedtek, ami eleinte két krajcár volt, azaz filléres költség." forras: index.hu/belfold/budapest/2012/06/18/10_ezer_forint_lehet_a_dugodij-berlet/

A legkisebb ervenyben levo fizetoeszkoz Mo-n a vert 5 forintos erme.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:23:12

@Dr. Cica75: kérlek szépen, jártam az USÁ-ban, sőt egy államot annó körbe is autóztunk. Te voltál már ott? Csak mert az angolod mintha nem lenne perfekt, cicus. Az utaknak pedig jó részét nem az állam/szövetségi kormányzat üzemelteti, hanem cégek (akár valamilyen lízing-konstrukcióban). Ami turnpike néven fut egyébként az mind fizetős, de sok helyen hidak és alagutak használatáért is fizetni kell.

@Amalfi: nekem nem úgy tűnik hogy a bevételekből a kiadásokat finanszírozni lehetne. Két megoldás marad: pótlólagos bevétel vagy hitelfelvétel. Te melyiket támogatod?

@Csiken Disztroly: lásd fenn, ahol nem pusztított a kommunizmus ott teljesen természetes hogy igénybeveszel egy szolgáltatást és fizetsz érte. Szerinted ez középkor, szerintem ezt kapitalizmusnak hívják.

gabest1 2012.06.18. 15:25:19

Mi van a parkolódíjjal, nem redundáns ez? Aki bemegy a városba, nem áll meg? Aki átmegy, nem elkerüli? Miért nem lehet egyszerűen duplájára emelni a parkolódíjat?

tede 2012.06.18. 15:28:26

Egyszerübb lenne minden pestinek BKV adót fizetnie. Mondjuk utazásképes kor, >6 év felett fejenként egy guriga, egy ezres, oszt jól van. Az már olyan havi 1,5 milliárd forint bevétel, ha mindenki befizeti, számoljunk szűk 1 milliárddal havonta, évente 12. Nem sok, ennyit simán elver a BKV hamar, de talán valamit segítene.

Cinkes 2012.06.18. 15:28:43

@dr Sör Kálmán: bakker leírsz valamit a híddíjról, úthasználatról, magántulajdonról, szocialista módszerről, de azt nem rakod össze, hogy az utak megépítését, fenntartását is fizeti mindenki. Az autósok ugye a benzin árában is. Ok, legyen hídadó meg faszom tudja mi, de azt csak egyszer szedjék be.

geert 2012.06.18. 15:28:49

ha ezt bevezetik, akkor... akkor... akkor én inkább nem dugok!!!

Dr. Cica75 2012.06.18. 15:34:44

@dr Sör Kálmán: En (is) voltam, kepzeld. Nem egy allamban, hanem otben. Az angolom szerintem perfekt, mivel Irorszagban elek es dolgozom.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:35:25

@Cinkes: pont az a baj, hogy szinte mindent a nagy közösből fizetünk. Nem lenne átláthatóbb, hatékonyabb, ha X szolgáltatást az fizetne aki az X szolgáltatást igénybe veszi? Tetszik-nem tetszik, a közlekedésben az egész világ a használatarányos fizetési modell felé halad, mivel az infrastruktúra-építési és fenntartási költségekkel nem lehet lépést tartani.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.06.18. 15:36:13

Amugy en csak azt szeretnem megkerdezni, hogy az uzemanyagok jovedeki adojabol es az afajabol mi a faszt csinalnak, ha meg dugodijat, hidpenzt es autopalyadijat is kell fizetni a sulyadon, az atirasi illeteken es a mar magam se tudom min kivul?

2011. elso negyedevi adat: "Az összes értékesített üzemanyag mennyiség az első negyedévben 634 millió liter volt, melyből a benzin 283 millió litert, a gázolaj pedig 351 milliót adott" forras: hvg.hu/gazdasag/20110714_egyre_kevesebb_uzemanyag_fogy

Szorozzuk csak harommal, mert nagylelkuek vagyunk. Eves szinten eladtak tavaly 900millio liter benzint, 1000millio liter gazolajat. Csak a benzinbol tavaly befolyt a koltsegvetesbe (AFA es jovedeki ado) 24000000000 forint, a gazolajbol saccperkabe 27000000000.

Mire koltik el?

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:38:01

@Dr. Cica75: és az ötből egyben sem volt turnpike? Mindenhol tax dollars works? :)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.06.18. 15:40:33

@dr Sör Kálmán: Na azért ez nincs így teljesen, én jó párszor voltam az Államokban, és a floridai beeline-non kívül nem nagyon emlékszem fizetős utakra.
Illetve volt még egy Orlandóban a Kelet Nyugat expressway. De azzal gyakorlatilag át lehetett menni Orlandó felett és nem volt sem lámpa, sem szintbeli kereszteződés. Ez nálunk olyan lenne, mintha az M3-tól egy huzamban végig mennél az M7-ig.
Azon kívül az Államokban van a teljesen ingyenes Interstate autópálya hálózat, amellyel kulturáltan el lehet jutni mindenhová. Azt mondanom sem fell, hogy rendszeres távolságokon kulturált pihenőhelyek , rendszeresen takarított tiszta toalettekkel, nyírt gyeppel, normális árú vendéglátóhelyekkel, folytassam? Az államhatárokon úgynevezett Wellcome Centerek, ahol, ingyenes térképek, az adott állam nevezetességeit bemutató prospektusok, stb. áll az utazók rendelkezésére, természetesen az élőszóban történő felvilágosítással egyetemben.

46,52% 2012.06.18. 15:40:43

Ha van egy jóléti szolgáltatás (BKV), akkor annak költségét miért kell szétkenni mindenkire?

Nem a szocializmust hagytuk már egyszer a picsába?

Orbán kiscicákat kínoz a pincében 2012.06.18. 15:41:16

@dr Sör Kálmán: azért mert te oyan vadnyugati városban szeretnél élni, ahol egy marék dollárért lelövik egymást az életrevaló fiatal emberek, azért még nem kellene másokat kigúnyold, akik a modern európai városokat részesítenék előnyben, ahol szociális vívmányok teszik könnyebbé az elesettek életét...

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 15:41:37

@belekotty:

Örülj, tapsikolj.
Most nem épül semmi, de a Demszky alatt elhordott milliárdok aprópénzek ahhoz képest, amit a fidesz rezsim nyúlt le ebben a két évben.

Éljen az államosított orbánista pénzlenyúlás.

Dr. Cica75 2012.06.18. 15:44:17

@dr Sör Kálmán: Elmondom konkretan:
MA-ban SEHEL nem kellett fizetni (csak az alaguton, ami a repultorrel vezet ki, de ketto van egymas mellett, mehetsz az ingyenesen is).
NJ-bol Marylandba kellett fizetni, ahogy irtam is.
NY-ban (a varosban) csak a hidakon.
Californiaban SEHOL.
Nevadaban SEHOL.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:45:56

@Orbán kiscicákat kínoz a pincében: a "modern európai városok" közül egyre többen van (és lesz) Londonhoz és Stockholmhoz hasonlóan dugódíj, vagy használatarányos útdíjfizetés (pl Hollandiában már jó ideje készítik elő). Én egy olyan városban szeretnék élni, ahol nincs folyamatosan dugó az ablakom alatt, meg nem kocsival jár dolgozni a paraszt (tökegyedül persze), csak mert megteheti.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 15:46:04

@46,52%:

Mert vannak bizonyos területek, amik mindenhol az állam fennhatósága alá tartoznak.

A tömegközlekedés mint jóléti szolgáltatás. Jót nevettem.

@gergo:

Na vajon mire?
A "jó parti lesz" nemzedék felnevelésére és svájci bankszámláik feltöltésére.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.06.18. 15:47:22

A dugódíj a 4-es metró EU támogatásának feltétele (nem eldöntendő kérdés), de annak elektronikus kiépítése túl drága, így merült fel ideiglenesen helyette a híd pénz. Nem azért, mert olyan jó ötlet, hanem mert ilyen gyorsan ilyen nagy beruházásra nincs pénz (2013.06 dugódíj bevezetése) és a híd pénz nagyságrendekkel olcsóbban bevezethető.

A híd pénz mellett a másik alternatíva, hogy a dugó díjnál emberek ellenőrzik, hogy jogosult vagy-e behajtani, de az dráma és egyben röhej lenne.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 15:48:26

@dr Sör Kálmán:
Fél ötkor (reggel, tudom, neked fura, hogy van aki dolgozik) indulok melóba. Jöhetsz, egy paraszt még bőven befér az autóba.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.06.18. 15:48:54

@dr Sör Kálmán: Ennyire azért nem lehetsz sötét. Az amerikaiaknál a benzin adótartalma lényegesen alacsonyabb mint nálunk, vagy bárhol Európában.

Cinkes 2012.06.18. 15:49:38

@dr Sör Kálmán: hát dehogynem. Viszont ebben az országban ezek a fogalmak ismeretlenek kormányzati szinten. Nem véletlenül nincs egy napos autópálya matrica sem, hogy egy ide kapcsolódó példát mondjak... Itt inkább az újraelosztást favorizálják minden szinten.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 15:51:26

@Valós Kilométer:

"A dugódíj a 4-es metró EU támogatásának feltétele "

Erről van hivatalos irat?
Tudod, karvalytőke, meg a mocskos IMF, akikre a megszo..., bocsánat, lopásokat lehet fogni.

dr Sör Kálmán · http://orangeorder.blog.hu 2012.06.18. 15:51:39

@Don Quixote de la Ferko: remélem legalább dízellel jársz, úgyis kevés a rákos beteg meg az asztmás gyerek.

@Cinkes: 2013-tól a terv szerint jön a használatarányos autópályadíj, hogy valami jó hírrel is szolgálhassak.

TheSaurus62 2012.06.18. 15:54:54

Mókás, hogy Budán a Margit-krt, Pesten az Óriás-krt a határ. Én Belső-Óbudán lakom, ha Budán megyek be a Belvárosba, fizetek, ha felmegyek az Árpád-hídra, át a Dunán, és ott megyek be a Belvárosba, nem fizetek (amíg nincs hídpíz).

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.06.18. 15:56:02

@46,52%: Ezt kurvára benézted, szerinted a Bonsai Duce mit épít jelenleg? Gyakorlatilag a kádári korszak restaurációja folyik jelenleg. Csak azt felejtik el az emberek, hogy ez a restauráció már csak a Bonsai Duce és zrt-je meggazdagodását szolgálja, a zemberek jólléte pedig le van szarva. Kádár ennyivel volt jobb. A komcsik is loptak, de ők vigyáztak arra, hogy a kisemberek is megéljenek.

rohadjmegARCgeci 2012.06.18. 15:59:09

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A meggazdagodott középréteget látod reggelente,ahogy igyekszik a parlamentbe és az önkormányzatok,elvégezni a rendkívül fontos és nehéz munkájukat.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.18. 16:00:25

Nem hídpénz kellene, hanem azokkal a környezetvédőknek nevezett műzöld jogászbrigádokkal kellene kártérítést fizettetni, akik folyamatosan akadályozzák/akadályozták az M0 teljes kiépülését. ;-)

Ha az eső...

Ha az eső szikla lenne,
Kiskertemben agyonverne,
Hogyha pedig medve volna,
Ereszünkből kibrummogna.
Netán lenne olaszrizling?
Ittasodna minden grizzlynk.
S ha mint aszfalt nyerne testet,
M0 körbeérné Pestet!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2009/08/ha-az-eso.html
:)

rohadjmegARCgeci 2012.06.18. 16:01:21

@Csiken Disztroly: Már megbocsáss,de most sem vagyunk sokkal előrébb mint a középkorban voltunk,tehát a hídpénz jogos!

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 16:04:03

@Dr. Furia:

Biza.
Lassan jön a pallosjog, Tompika benyújtja a Parlament elé az első éjszaka jogát...

rohadjmegARCgeci 2012.06.18. 16:04:45

@46,52%: A parlamentben jelenleg is tombol a szocializmus,annak minden jellemzőjével együtt.A parlamenten kívül pedig a sötét középkor tombol,annak minden jellemzőjével,adójával együtt.

Nos.Ennek az újfajta államformának még nincs neve.

46,52% 2012.06.18. 16:10:57

A dugódíj vajon milyen hatással lesz a belvárosban működő üzletekre, vendéglátóiparra?

Az ok, hogy London belsejét eltartják a turisták, de vajon Budapestet is el fogják? Vagy az önkormányzati lakásokban élő prolik/nyugdíjasok a belváros fogyasztói?

Aztán majd jön a sirám, hogy jaj a plázák, meg az auchan/tesco kinyírja a belvárosi üzleteket.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.06.18. 16:14:38

- A dugódíj határa Budapest határa legyen.
- Budapesti lakosoknak ne kelljen dugódíjat fizetni.
- Hídpénz fizetés minden hídon legyen.
- Budapesti lakosoknak ne kelljen hídpénzt fizetni.
- Ezen felül a város összes kiadását is a vidék fizesse.
- Plusz vért is adjanak.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.06.18. 16:15:01

@Dr. Furia: Ahha! Csak egy dolgot felejtesz el. A középkorban nem volt még sem zöldpardon sem pedig kritikális massza. Azóta Budapest modern európai értelemben vett világváros lett. Ezen kéne elgondolkozni! Vagy úgy érzed a középkori ideológiád feljogosít téged, hogy megakadályozd a pesti fiatalokat szabad mozgásukban, hogy elutazzanak felhörpinteni egy kupa sert, miközben kulturáltan szórakoznak?

46,52% 2012.06.18. 16:20:26

Itt vannak a parkolási díjra bedobált forintjaink:

index.hu/belfold/budapest/2012/06/18/megbuntettek_a_volt_centrum-vezert/

Én örülök, jó helyre ment, remélem a dugódíjra is ez vár.

Don Quixote de la Ferko 2012.06.18. 16:21:13

@Csiken Disztroly:
Jogos.

A söröző fiatalokkal kapcsolatban nekem is a kultúra az első, ami eszembe jut.
Igaz, velem lehet a baj, én a hiányát látom rajtuk.

dr. Bubó 2012.06.18. 16:21:30

@46,52%: nem értek egyet... a RR az egy nagy szar kocsi...

az én ellopott adó és egyéb befizetéseimből ne vegyen senki ijen szart...

egy ferrari vagy egy nagy audi az a minimum...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.06.18. 16:25:41

@46,52%: "remélem a dugódíjra is ez vár"

Nem. A dugódíj (negy része) yachtok és ingatlanok vásárlására fog elmenni.

kkkchris 2012.06.18. 16:37:37

@Dr. Cica75: New Jerseyben KELL fizetni (turnpike, ezen lehet eljutni Philából Ney Workba). Philadelphiában KELL fizetni. New York (állam) kell fizetni. Persze lehet el tudtuk volna kerülni őket de turistaként nem azt a pár dollárt figyeltük illetve a legrövidebb úton akartunk eljutni A-B-be.

Niagaránál is kell fizetni a hídon (Buffalo mellett). Az meg hogy mindenhol annyira kulturált WC lenne... nagyjából igazad van, de vannak kivételek, mint ahogy Ausztriában is van jópár lepukkant benzinkút aminek a szintjét egy itthoni normális kút veri...

Aki meg annyira ócsónak veszi az USA üzemanyagot annak üzenem hogy az 86-os oktánszámú (regular) amiből egy csöppet többet fogyaszt az autó. Persze itthon balfaszság a hídpénz, nem ehhez szocializálódott a társadalom.

Mondjuk ha már "amerikaifiu" a blog neve akkor ezt az apró tényt megemlíthette volna a blog hogy USA-ban igencsak sok helyen van hídpénz, és ráadásul elég sok helyen EMBER ül a bódéban nem pedig elektornikus sorompó van...

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.06.18. 16:47:24

@Don Quixote de la Ferko: Mert nem figyeltél órán, amikor a nagy Francois Villon költeményeiről volt szó, pedig ő nagyon is jól leírja, hogy is volt akkoriban a fiatalokkal. Kardoztak, molesztálták a tisztes polgárasszonyokat, fosztogatták a városlakókat, ha nem volt pénzük borra, sőt még a városőrséggel is össze-összetűztek. Ehhez képest a mai modern európai világvárosokban, mint Budapest, mi az a kis részeg hányás? A vezetők is igazi kompetens szakemberek lettek azóta, akik profi módjára gazdálkodnak a pénzzel. Csak kerül egy kis pénzmag, hogy kijavítsák a hányástól felmart aszfaltot.

vernarancs 2012.06.18. 16:52:16

A dugodij is nevetseges. Merthogy parkolokat sehol nem epitenek a varos szelen. A tomegkozlekedes pocsek. A penzt persze egybol beszedik, de semmi alternativ megoldast nem tudnak felmutatni. Ideje lesz szlovak ceget alapitanom...

töreki 2012.06.18. 16:56:20

Ki kell költöztetni judapestről a cégek központját és nem lesz dugó, ezért díjat se kell szedni vagy pedig azok a cégek fizessék amelyiknek judapesten van a központja!!

ügyfélszolgálatos 2012.06.18. 16:56:31

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: A kurva nénikédet jó? Én reggel viszem a gyereket a bölcsödébe, mert a jóságos köcsög kormány elintézte hogy az asszonyak is dolgozni kelljen, és örülök hogy kocsival beérek dolgozni. Járnék én BKV-val ha nem lenne a, büdös - koszos b, nem ötletszerűen hanem menetrend szerint járna.
De persze parkolót nem építenének a köcsögök és nem hinném hogy Tarlósnak nem mi adófizetők fogjuk fizetni a dugódíját.

tede 2012.06.18. 17:02:44

@ügyfélszolgálatos: Tarlós, mint a Demszky, tesz nagy ívben a vidék állandó lakosokra, akik ingáznak a fővárosban. Nem ők fognak rászavazni, de ellene sem tudniillik. Ezért annyira zseniális a dugódíj, mert a vidéki ingázókat vagy csak bármilyen okból behajtó máshol lakókat lehet megsuhintani az adóval.

Ha van két város A és B és mondjuk az A polgármestere elintézné, hogy döntően a B lakói fizessenek behajtási, átahaladási vagy hídpénzt, akkor az A város polgármestere lenne a félisten az A város lakóinak a szemében, hiszen milyen ügyes ember, másokkal fizettet és békén hagyja a saját városát.

Ezért mondom, hogy egységes budapesti BKV adó kéne, >6 év felett 1 guriga, ezres havonta

Gera 2012.06.18. 17:10:31

A hídpénznek két előnyét látom a dugódíjhoz képest: messze olcsóbb a bevezetése, ezért bármikor felszámolható, valamint nem okoz gigadugót, mint a dugódíj, ami iszonyat forgalmat terelne a zónahatáron levő utakra, a parkolási káoszról nem is beszélve. Egyébként a pokolba kívánom mindkét ötletet. Akár még támogatnám is, ha azt mondanák, hogy a komplett összeget a tömegközlekedés ezerrel fejlesztésére költenék, hogy minél többen áttérjenek arra. De nem arra kell, hanem simán a fenntartására, mert az állam nem akar pénzt adni. Amivel nem is lenne gond, ha Bp is megkapná ugyanazt az szja visszatérítést, mint a többi város. Szóval ez így szimpla gecizés.

WYW 2012.06.18. 17:13:06

Állítólag pillanatnyilag a Közgép az ország legnagyobb tapasztalattal rendelkező és legmegbízhatóbb dugódíj és hídpénz beszedő cége.

Lehetséges ez?

Netuddki. 2012.06.18. 17:13:54

Hídpénz? Csakis pénzbehajtás miatt lesz, és mindenki fizetni fog!
Elképzelem ahogy a 6-os villamos megáll a Petőfi híd előtt, mindenki leszáll, megveszi az ótómatából (ha éppen működik) a maga kis hídjegyét, felszállnak aztán megy tovább a villamos...

Netuddki. 2012.06.18. 17:16:49

@bunkó: "- Budapesti lakosoknak ne kelljen hídpénzt fizetni."

Aztán miért is ne, kisfácán?

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.06.18. 17:25:35

@kovi1970:
Első pont: a budapestinek minden ingyen jár.
Második pont: amit végképp nem lehet ingyen, az kerüljön fele annyiba, mint bárhol máshol az országban.
Harmadik pont: ami esetleg sok pénzbe kerül (pl:BKV fenntartása) azt meg fizesse a vidék.

WYW 2012.06.18. 17:28:44

Minden település szedjen behajtási díjat!

Kedvezmény csak az ott lakóknak.

Tarlós hogy meglepődne már.

tede 2012.06.18. 17:29:04

@bunkó: negyedik, nyugdíjasoknak is minden ingyen jár, ingyen kéne behajtaniuk is

Brian Cohen 2012.06.18. 17:35:59

@Gera: A hiddijnak "...messze olcsóbb a bevezetés....".

Ezen logika mentén még olcsóbb lenne, ha versenytárgyalásokon rablási engedélyeket árusítanának. A legtöbbet fizető azt rabolhatna ki akit akarna. A fele pénzt leadja és a többi az övé. Híd sem kell hozzá.

Gera 2012.06.18. 17:42:03

@Brian Cohen: Látom sikerült felfogni... Arról beszélek, hogy mivel a zónás rendszer csilliókba (30md mondjuk) kerül, az garantáltan a nyakunkon marad örökre, csak a díjakat emelgetik majd.

dr. Ez is csak egy nick 2012.06.18. 17:44:51

A Monty Pythonnak NEM volt Gyalog galopp c. műve, még magyarítva sem.
Gyalog-galopp, olyan volt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.18. 18:07:22

Ugyanolyan idióta pénzbehajtó rohadék banda,mint az elődeik voltak...!

totyatotya 2012.06.18. 18:43:08

Ami a benzint illeti, valaki említette azt a 86-ost - en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Csak mondom h kb ugyanaz a benzin mint ejrópában. Be is baszna ha nem az lenne.

Az ára nem harmada, hanem kb fele (leglábbis itt keleten).

Ami a topicot illeti: Budapesten dugódíjat/hídpénzt bevezetni kb a létező legnagyobb cinikus geciség. Semmi más oka nincsen, csak a költségvetés javítása. Vitézyt hozzáértő géniuszt meg ki kéne ebrudalni a hatalom környékéről is, de ezt tényleg csak mellékesen.

dean23 2012.06.18. 21:52:29

Akkor akarnak dugódíjat bevezetni mikor a 250-es frank és a 450Ft-os üzemanyag ár eltüntette az autók 10-20%-át az utakról! Próbálkoznak ezek az idióták, hogy mégiscsak le tudjanak nyúlni az autósoktól 10e Ft-ot csak be ne dőljön a BKV, mert akkor cumizni fog két év múlva az összes narancsos majom!

Don Quixote de la Ferko 2012.06.19. 07:58:37

@Csiken Disztroly:
Figyeltem.
De most nem róluk van szó.
A vezetők stimmelnek.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.06.19. 14:36:33

@Don Quixote de la Ferko: Bocs, csak hülyültem tegnap - az a helyzet, hogy részeg voltam, nyitottam is külön egy nikket a hülyülésre, csak aztán megfeledkeztem róla.

Természetesen az a legtisztább finanszírozási módja bárminek, ha elsősorban az fizeti, aki használja.
süti beállítások módosítása