Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

El lehet húzni Írországba! - mondta az ügyintéző

2012.03.07. 09:24 Herkules Irma

A múlt heti Hogyan váltam anyából potenciális ámokfutóvá című "élménybeszámolót" követően Ügyfélszolgálatos nevű olvasónktól kaptunk egy másik véres történetet, amit engedélyével itt és most megosztunk veletek is. Kezdődjön az újabb álomutazás a hivatali horror sűrűjébe! TI ÍRTÁTOK 

 

Következzen Ügyfélszolgálatos története:

Na, a bürokráciáról mesélek én is egy szép történetet. Úgy indult a sztori, hogy sikerült vennem nagyon olcsón egy Fiat Panda Van-t. Átalakítottam személyautóvá, hogy a gyereket elvihessem bölcsibe, ide-oda, szóval normális napi használatra kellett. Az átalakítással nem volt gond, mert úgy gyártották ezt a típust, hogy minden benne van, ami szükséges, csak az ülést és a biztonsági öveket kellett megvennem. Na de az átalakítást követő engedélyeztetési tortúra... Figyelem hosszú történet következik és sokat káromkodok benne!

1.nap

Bementem reggel nyolcra a Mozaik utcai (III. kerület a Hajógyári szigetnél) Közlekedési Hatóság vizsgaállomásra, mert az engedélyt, hogy személyautó legyen a kisteherautóból csak itt és csak személyesen lehet kérni (fura mód a kocsit egyébként nem is nézik meg előtte). A fószer, aki megírta az engedélyt rendes volt, de sajnos ő nem írhatta alá a papírokat, csak a főnöke, aki persze reggel nincs bent. De azért csak nyugodtan menjek ki a pénztárba, és fizessem be (11.000 Ft)az engedélyezési kérelmet, nem lesz semmi gond. Megadta a telefonszámát, hogy hívjam fel még aznap dél körül. Megköszöntem.

Hazamentem. Délben telefonálok: rendben, mehetek az engedélyért, és vizsgáztathatom a kocsit. Mindent a megbeszéltek szerint csináltam. Irány a vizsgát intéző faszihoz, aki majd kiállítja a vizsgához szükséges papírokat. Ő azt mondta, menjek el a diszpécserhez, és kérjek egy behajtási kérelmet. (Eddig be sem mehettem, az utcán parkoltam) OK, elmentem, megírták. Ezt követően kérték, hogy menjek a pénztárhoz, fizessem be a vizsgát (17.000 Ft). Majd menjek vissza ismét a diszpécserhez.

A vizsgát intéző fószer ezt követően megírta a vizsgaengedélyt, ami persze nem egyenlő a behajtási kérelemmel, amit külön kellett levadászni. Semmi gond, végre behajthattam a vizsgára. A vizsga egyszerű volt: mindent megnéztek a kocsin, csak a tényleges átalakításokat nem. A végén leállították a kocsit a szerelő szakik, majd legnagyobb döbbenetem, mint kiderült, simán elmentek haza, ami csak távozásuk után 10 perccel derült ki, amikor kijött az irodából egy faszi, hogy miért nem mentem oda? Jeleztem neki, azért, mert nem mondta senki, hogy a vizsgálat után ezt kellene csinálnom. Csak otthagytak és kész, egyetlen szó nélkül. (De rendben, 10 perc nem a világ.) A fickó ezt követően tájékoztatott, hogy mielőtt megkapnám a műszaki adatlapot a sikeres vizsgáról (ez kell majd a ÁVH... akarom mondani a NAV-nak), megír nekem egy papírt, amivel az utólagos átalakítás pótdíját befizethetem a pénztárban (4.000 Ft). Kitöltötte a papírt, majd visszakaptam a korábban leadott forgalmit és a többi papírt.

Sokat küldözgettek ide-oda, de úgy tűnt, hogy a dolgot sikerült elintézni, már csak annyi van vissza, gondoltam nagy naivan, hogy elmegyek az okmányirodába, és kicseréltetem a forgalmit (ez kell, mert át lett alakítva a kocsi). A dolog azonban nem volt ennyire egyszerű, mert a forgalmit nem lehet kicseréltetni, csak a regadó befizetését követően. Rendben. Egy napra ennyi is elég volt, gondoltam, így haza mentem a faszba, mert teljesen lefáradtam.

2. nap

Ezen a napon az élettársam is kivett szabit. Úgy terveztük, hogy délelőtt gyorsan elintézzük a NAV-ot (mi kis naivak), aztán elmegyünk még moziba mielőtt a fiamért kellene menni a bölcsibe.

A NAV a Határ útnál van a Száva utcában. Egyetlen szépséghibája, hogy nem az alatt a szám alatt, ami a honlapjukon fent van. Én már rutinosan előre felhívtam őket és
tájékozódtam róla, hogy pontosan mi kell ahhoz, hogy fizethessek az államnak sok pénzt. Mindent feljegyeztem, előre le-, majd kitöltöttem a nyomtatványokat. Kb. fél kilencre értünk oda. 1 órán keresztül csak néztük a VPOP-s ügyintéző spinét, hogyan tologatja unott képpel a papírokat. Aztán nagy sokára hívtak. Az igazi gondok ekkor kezdődtek. A letöltött nyomtatványok ugyanis nem voltak már jók, mert elavultak. Jeleztem a hölgynek, hogy a saját honlapjukról szedtem le azokat, ő meg mondta, hogy bizony akkor sem jók, de ad másikat, azt töltsem ki. Ok. Minden rendben van, kivéve, hogy az adókártyám nincs ott FIZIKAILAG (értitek, tudom az adóazonosító jelemet, de a kártya nincs ott - tulajdonképpen 15 éve meg sincs nekem, de eddig senki nem kérte FIZIKAILAG). Mondom, hogy itt a szám, itt a személyim, kérdezze le az "APEH"-tól (ha már egy cég baszki). Ő meg mondja, hogy azt bizony nem lehet. Fuck.

Jó. Az asszonnyal elhúztunk az "APEH"-ba, ami a Üllői úton van. 50 perc várakozás után én jövök. Csókolom, egy adókártya lesz! Hát azt bizony nem tudnak azonnal adni. Jó, tudom én, de adnak egy igazolást, ami elvileg elfogadnak az előző helyen (10x kérdeztem meg azt, hogy biztos-e??? Mert nem bízom már a hivatalnokok kompetenciájában). Maga a kártya 3.000 pénz lesz, de csak kártyával lehet fizetni. Oké, mondom én, mivel tudom, hogy az asszony számláján még van pénz, majd azzal fizetünk. Ekkor jelzi az ügyintéző, hogy azzal bizony nem lehet, csak és kizárólag saját kártyával. WTF????? Na, ekkor feladtam. Jól van, akkor kérem, adja ide a csekket és az igazolást (szerencsére ezt lehetett), aztán FUCK YOU.

Irány vissza a NAV-hoz. Újabb félóra várakozás után megint a "kedves" ügyintéző spinéhez kerültem. Nagy nehezen elfogadta a nyomtatványokat, a forgalmit, a Közekedési Hivatal által kiszenvedett adatlapot és engedélyt meg az "APEH"-os papírkát. Lepecsételte végre a nyomtatványokat, aztán elém lökte azokat, hogy akkor most vigyem (!!!!!!) ÉN fel az iktatóba. (Ha megkér, talán még meg se haragszom) MI A KÉNKÖVES FASZ??? De rendben van, felvittem. Majd újra vissza. Elrakta a papírokat és nézett rám. Megkérdeztem, mennyi lesz a regadó? Megmondta: 71.000. Rendben, hol fizethetek? - kérdeztem tőle. Hát aztat nem lehet, menjek vissza délután háromra vagy másnap délután a határozatért. Erre mondtam, hogy bazz, én nem állami alkalmazott vagyok, nem érek rá egész nap itt lógni. Csekk nincs esetleg? Ja, de van. Kiküldjék? Szerinted???? Na, itt már a szomszéd asztalnál ülő olasz dzsigolóra emlékeztető faszi is beleugatott, hogy mi bajom van má'? Mit sértegetem egész nap a kolléganőt? Próbáltam finoman elmagyarázni, hogy baszki ÉN akarok fizetni, de kibaszottul nem megy itt semmi normálisan. Összekaphatná magát "a hivatal", ha már az adómból fizetik őket és, hogy az íreknél 1 darab azonosító számmal a postán elintézhetek mindent. Erre mondta a faszkalap, hogy el lehet oda menni. Hát erre nehéz mit mondani. Oké, bazmeg, ha ilyen gyökerek vannak itt talán el is megyek.

Ezek után kérdeztem a csajt, hogy mi lesz a forgalmimmal, mert ugye hogyan vezessek nélküle? Azt mondta, majd visszaadják, ha az adót befizettem. Erre én, hogy oké, de nekem csak 1 autóm van és azt szeretném használni. Ja, akkor lemásolja a forgalmit és lepecsételi a másolatot, hogy regadó ügyintézés miatt náluk van. Én meg fel nem foghattam, hogy akkor egyáltalán minek veszi el, ha közben amúgy simán használhatom a kocsit???

Míg csinálta azon gondolkodtam, hogy kurvára bajban lesz, ha egy hozzáhasonlóan nagy tudású orvos veszi majd ki a vakbelét, aki annyi szakértelemmel és munkakedvvel dolgozik, mint ő...

A történet persze folytatódott, később kérésemnek megfelelően valóban postázták a határozatot, de az ahhoz tartozó csekket természetesen már nem. Köszi mindent még egyszer! 

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: Az amerikai fiú a fészbukon

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

FONTOS: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

Mostantól Politikai Ateista is Az amerikai fiú csapatában! Írásait keressétek a Sorok között c. rovatban!

Szólj hozzá!

Címkék: magyarország bürokrácia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása