Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Coki Brüsszelből Viktornak

2012.10.20. 08:45 Herkules Irma

titanic.jpg

A tegnapi brüsszeli - még nagyobb csomag kell - ukáz ismeretében valószínűleg lényegesen haragosabban vonulnak majd Pataki Attiláék, mint korábban tették volna és lényegesen erősebb hittel arra vonatkozóan, hogy Viktor értük vívja hősies küzdelmét a gonosz "Nyugattal" szemben. Viktort ugyan látszólag legyőzték, vereséget szenvedett, mikor kimondta, hogy Brüsszel mondjon egy számot, mi teljesíteni fogjuk, bármit kérjen is, valójában könnyen belpolitikai előnyt kovácsolhat ebből a konfliktusból, miközben újra borsot törhet az idegen orrok alá, a szabadságharc pedig új szakaszába léphet. VÉLEMÉNY

Furcsa és régóta tartó, inkább szimplán tragikus, mint tragikomikus harc folyik Brüsszel, az IMF és Orbán Viktor között, ami gyakorlatilag senkinek sem jó, a levét pedig, ahogy mindig, most is a kisember issza meg. Volt itt ökölrázás, hogy nem leszünk gyarmat, gazdasági szabadságharc, most pedig az adós rabszolgaság ellen vonulnak majd OV szimpatizánsai az októberre 23-ra időzítette Május elsejéjükön, miközben rég kiderült már, ha nem is annyira destruktív a tevékenysége az IMF-nek, mint a kormánynak, azért ők se találták még fel a spanyolviaszt, pénzük ellenben van, ami Magyarország életét is könnyebbé tehetné, már akkor is, ha csak a kamatterheket nézzük.

Egy dolog azonban mégis biztos, nekünk van szükségünk Brüsszelre és sajnos az IMF-re, nem pedig fordítva. A tegnapi brüsszeli - még nagyobb csomag kell - ukáz ismeretében valószínűleg lényegesen haragosabban vonulnak majd Pataki Attiláék, mint korábban tették volna és lényegesen erősebb hittel szívükben arra vonatkozóan, hogy Viktor értük vívja hősies küzdelmét a gonosz "Nyugattal" szemben. Viktort ugyan látszólag legyőzték, vereséget szenvedett, mikor kimondta, hogy Brüsszel mondjon egy számot, mi teljesíteni fogjuk, bármit kérjen is, valójában azonban könnyen belpolitikai előnyt kovácsolhat ebből a konfliktusból, miközben újra borsot törhet az "idegen orrok" alá, a szabadságharc pedig új szakaszába léphet. 

Brüsszel: Még nagyobb csomag kell

Hiába jelentett be Matolcsy György soha nem látott mértékű, 764 milliárdos megszorítást jövőre, az Európai Bizottság szerint a csomag jelentős mértékben csökkenti a növekedést, ami a kiigazítási igényt is megnöveli. Orbán Viktor szerint akármit csinálunk, sose elég. Azt kéri Brüsszeltől, mondják meg, szerintük mennyi hiányzik, a magyar kormány elő fogja teremteni a pénzt. INDEX

Bár egyszerű lenne úgy értelmezni, de ez a harc nem a jó és a rossz harca, nem szeplőtelen szentek és a Sátán légiói állnak egymással szemben. A magyar kormány pedig, legyen bármilyen fájdalmas, csak két szerep közül választhat a kényszerűséget belátó politikusokéból és a kamikázepilótákéból. OV imázsának fontos eleme, hogy egyfajta Robin Hood-szerepben tündököljön, aki az elnyomott magyarokért küzd, persze esetében a gazdagoktól elvenni, a szegényeknek adni az országon belül nem éppen felel meg a valóságnak. Eközben pedig Brüsszel és az IMF önérzetét roppantul zavarja, ha tekintélyének, hatalmának valaki ennyire nyíltan ellen mer szegülni. 

Bizony erősen (félreérthetetlenül?) úgy tűnik, hogy a közgazdaságtani érvek mellett (megszorítás>csökkenő GDP>csökkenő bevételek>nagyobb hiány, amit valahonnan pótolni kell) ezúttal egyfajta kemény határmeghúzásról is szó volt Brüsszel részéről, erődemonstrációról a folyton pattogó, arrogáns, a "szabályokkal" szembemenő kabinettel, leginkább pedig annak frontemberével szemben. (Ebből a szempontból az csak hab a tortán, hogy számos olyan rossz döntés mellett továbbra is kitart az Orbán-kormány, amelyek csak megnehezítik az életet, például a tisztán egykulcsos adó megteremtése, ami -105 milliárdot jelent a költségvetésnek, ráadásul egyértelműen a jobban keresőknek kedvez.)

Az, hogy a két bejelentett, együttesen rekord összegre rúgó, sosem látott mértékű megszorító csomag után Brüsszel jelezte, hogy még ez sem elég, azt sejteti, hogy OV-t határozottan szeretnék megregulázni. Persze érthető, hogy ha újabb lyuk keletkezik, azt be kell tömni, de kétségtelen az is, hogy a magyar kabinettel szemben valóban sokkal keményebb a fellépés, mint számos egyéb, nálunk is rosszabb helyzetben lévő ország vezetésével szemben. (Mondhatnánk, hogy megdolgoztak érte vezéreink, ugyanakkor tagadhatatlan, hogy összességében most is csak mi, nem pedig ők szívjuk majd meg ezt.) A rettentő rég óta húzódó túlzottdeficit-eljárás megszüntetése pedig valóban nagyon fontos Magyarország számára. 

Rogán beismerése: A szegénység velünk maradt

Miben rejlik az unortodoxia lényege, avagy mennyire kreatív Matolcsy György, vagy csak kényszerpályán mozgott és folyton dilemmázott a kormány? Ki a keményebb tárgyalófél: az EU, melynek végül csendben engedett a kabinet, vagy a százmilliós kormányhirdetésekben támadott IMF? Milyen célt szolgál a segélyezés durva visszafogása, van-e szegénységpolitikája a Fidesznek? Ki erősebb még Orbánnál is? Interjú a kormánypárt két évéről a frakcióvezetővel, aki a hvg.hu-nak azt is elmondta, még idén ráveszik a bankokat, engedjenek a nyakig eladósodott önkormányzatoknak. (A Rogán-interjú kedden délután, Matolcsy György legújabb bejelentése előtt készült, de megkértük, hogy reagáljon az újabb kiigazításra is, így hozzáfűzte: "Bár a bankadó jövő évi csökkentésének elmaradása nem könnyíti meg a tárgyalásokat".) HVG 

Sem az IMF, sem Brüsszel nem jó tündérek gyülekezete. De az együttélésnek bizony vannak szabályai, még akkor is, ha szerelem helyett csak kényszerűségről beszélhetünk is, ha nem gyereket akarunk, csak túlélni.  Lehet ugyan harcolni, tiltakozni, de biztosan okosabb eszközökkel (az unortodoxiáról rég egyértelművé vált, hogy működésképtelen, nem véletlenül csúsztunk recesszióba) és nem akkor, amikor segítségre szorul egy ország. A kettős beszéd, az időnkénti nyílt lázítás, pláne, ha száz milliók vannak arra, hogy az IMF ellen kampányoljon adóforintokból a kormány a legkevésbé sem fizetődik ki, pláne akkor, ha az ellenfeled (akivel egyébként partnerként kellene kezelnetek egymást) összehasonlíthatatlanul erősebb nálad.

Orbán Viktor durva maflást kapott. Koppant a kokszi keményen. A két megszorító csomag bevállalása sem volt egyszerű ennek a büszke, önfejű embernek, hallottunk is eleget a kényszerről, a Brüsszelnek kell megfelelni, de nincs mit tenni retorikából. Azonban Viktor most is csavar egyet a dolgon. Lesz újabb megszorítás, de ott, ahol ti nem szeretnétek. A bankokkal kötött megállapodás felrúgása a befektetői bizalommal, a pénzügyi szektor támogatására tett kísérletekkel totálisan ellentétes, tehát ismét olyan eszközökkel megfelelve próbál nem megfelelni a kormány Brüsszelnek, ami a növekedést nem, a recessziót viszont jobban megalapozza. 

Mi ennek az oka? Hogy a pénzemberek, a láthatatlan hatalmak ellen menjen? Mondhatnánk, de kinek az érdekében? A jövőjét elhazardírozó politikusokról mit mondhat az ember? Ráadásul a szuperbruttó kivezetés kiknek kedvez? Hogy nem azoknak, akik nem keresnek jól, az biztos.

Orbán Viktor kapott egy pofont, mégis hálás lehet érte, nem azért, mert az kijózanítja, ahhoz nem is tudom, hogy minek kellene történnie, hanem azért, mert az áldozat szerepe, a hazájáért küzdő miniszterelnök, aki megtörten, az erőszaknak engedve is csak a hős, ki a népének él, iszonyatosan eladható azoknak, akik vevők az ilyesmire. Orbán Viktor kis ügyességgel, amiben nem szenved hiányt komoly belpolitikai tőkét kovácsolhat ebből a kokiból, miközben elterelődik a figyelem arról, hogy hogyan navigálják ezt az országot unortodox módon a vesztébe, a lehető legtávolabb a növekedés, a felemelkedés lehetőségétől. 

 Ismerős az üzenet?

Ha pedig az harmadik csomaggal sikerül elérniük, hogy ismét aggályát fejezze ki valaki külföldön, akkor OVI-nak csak elég rámutatnia, majd azt mondani, látjátok, én mindent megtettem, de nekik nem jó semmi, tehet bármit az ember! A külső ellenségre mutogatás bizony kiválóan alkalmas arra, hogy saját hibáiról, mulasztásairól, a visszaélésekről, a demokrácia leépítéséről elterelje a figyelmet. Zárd ki teljesen a valóságot, rá fogsz ébredni, minden a legjobb irányba tart Magyarországon. Szép új világ.

Tetszett a cikk? Csatlakozz hozzánk a fészbukon! Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor klikk Gojko képére:

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

151 komment · 1 trackback

Címkék: politika gazdaság megszorítás Orbán Brüsszel

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr164859114

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A zember tragédiája 2012.10.20. 16:50:13

 Jövőre lesz Madách Az ember tragédiája c. művének 150. évfordulója, nem árt ismételni. A mai politikába beleáradt vagy belefáradt olvasót bíztassuk azzal, hogy a durva vég ellenére sok lelket emelő eszmén és nagy hősiességen keresztül vezet az ut...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2012.10.20. 12:13:27

"Furcsa és régóta tartó, inkább szimplán tragikus, mint tragikomikus harc folyik Brüsszel, az IMF és Orbán Viktor között..."
Ne legyünk szerények. NATO? EU? USA és az oroszok? Grúzok?
Ez október 16.-án közzétett cikk:

Дело Сафарова стало ударом для Орбана

laci0011 2012.10.20. 14:13:44

Buktor a haverjainak és a sleppjének akar mindent amit csak tud megszerezni.Ahogy Berlusconi úgy ő is a gyenge produkció miatt kerül lapátra

debreceni.blog 2012.10.20. 16:16:58

Orbán a padlón

"Nem békemenet lesz ebből, hanem inkább a kétharmad ballagása"
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3178_orban_a_padlon

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.20. 16:18:22

"Orbán Viktor durva maflást kapott. Koppant a kokszi keményen. "

Nem Viki kapott, hanem az ország. Elvárom az EUtól, hogy ne kokikat osztogasson, mint az idióta Orbán, hanem kultúrember módjára viselkedjen, s ne olyan országgal szemben folytasson kötelezettszegési eljárást, aki már 2 éve megfelel a követelményeknek, s főleg ne úgy, hogy másoknak kifejzetten engdélyezi az attól való eltérést. Ez nem kettős mérce ez több annál. Ez undorító. Ha baja van Barózónak Orbánnal, akkor menjenek ki a hóra oszt intézzék el egymás között.
Egyébként a kapott saller egyből visszament, hiszen Orbán bejelentette, hogy a bankokat, meg a nyugyati tulajdonú cégeket fogják még jobban megadóztatni.

"Egy dolog azonban mégis biztos, nekünk van szükségünk Brüsszelre és sajnos az IMF-re, nem pedig fordítva. "
Hát ez egyáltalán nem biztos. Görögország zónán belül tartásáért is mindent megtettek. Ha kilépnénk ebből az elvtelen szarból, amit EUnak neveznek megkezdődne az egész bomlása. Szórakozzanak a jó édes anyukájukkal, de ne velünk.
Bezzeg amikor lehetett privatizálni (lopni), ipart leépíteni, s a szar, szemét termékeiknek piacot vásárolni, akkor jók voltunk.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 16:22:50

Na de akkor mennyi pénz is kell még Brüsszelnek? A görögöknek is megnondták x milliárdj euro.
Szerintem elvárható, hogy kérem ilyen csomag után megmondják, ha még nem elég.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 16:43:29

Sajnos ez a nép megválasztotta a félistent vezetőnek. Felhatalmazta olyan hatalommal, amelyet épeszű nemzet nem tesz meg sehol másutt, legalábbis demokratikus rendszerben. Épesző, demokratikus nép gondosan ügyel arra, hogy a parlamentben ne legyen senkinek 2/3-a. Hát ez a nép buta volt ehhez. Az a fele is, amelyik Orbánra voksolt és az is, amelyik csak az MSZP-t, SZDSZ-t, MDF-et büntette. Tanulni kell ebből a hibából - jobb nekünk a 67 párti parlament, a maga teszetoszaságával, Torgyánnal meg egyéb felesleges hülyékkel - viszont demokratikusan.
Orbán hazudott, becsapott mindenkit, akit kellett, de ebben a becsapottak is szerepet vállaltak. Vagy most tanulja meg ez a nép ezt, vagy sosem. Azt remélem, nem kell másik 4 vagy 40 év ahhoz, hogy erre rájöjjenek. RÁkosi alatt elég volt 6, remélem most elég ez a 4. Ha nem, akkor évismétlésre bukik a nemzet. 4 év ismétlésre, pontosabban.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 16:54:11

@Mr. Waszabi: mszp-fidesz egykutya.
Adjunk esélyt az újaknak. De lehet, hogy mégis az EU-s rendszerrel van a baj.

Kúl a Bácsi 2012.10.20. 17:04:38

Hát ez a brüsszeli üzenet úgy jött Viktoréknak, mintha ők kérték volna. És ez bizony az ellenzéknek olyan, mint egy hatalmas nagy foggal-pofával landolás a játszótéri betonon a pingpongasztalról leesve.

Lehet majd megint puffogni, hogy de hát milyen dolog az, hogy a kormánypártiak vonulgatnak, de a Bajnai-dumaszínház nem lesz akkora buli, mint a Fidesz-szimpátiatüntetés. Ez van.

Én dolgozni fogok, mielőtt bárki beszólna :)

mizrolist 2012.10.20. 17:06:10

@greatwideopen: jelenleg egy dolog működik a magyar gazdaságban (még), az export. Nagyrészt annak köszönhetően, hogy belül vagyunk az EU-s vámhatáron. Egy kilépéssel megkérdőjeleződne az is, hogy ezt sikerülne-e fenntartani; és mihelyt vámot kell fizetni az Eu-ba bevitt termékeinkre, a magyar beszállítócégek gyakorlatilag be is csődöltek. Akkor jön Észak-Korea szintje itthon is.

ottomoll 2012.10.20. 17:07:27

Az az igazság, hogy Brüsszelben megvesznek, hogy nem tudják megbukatani ezt az Orbánt sehogyse. Ez a legújabb dobás, de most se fog sikerülni.
Egyébként a koki tényleg jókor jött, de szerintem az EU ezzel tényleg nincs tisztában. Így most meg lehet csinálni az amúgy is szükséges megszorításokat, és rá lehet fogni a nyuszira. Jövó ősztól pedig keszdődhet majd az osztogatás, '14 áprilisában pedig kezdődhet az újabb 4 éves Fidesz ciklus..

netnepper 2012.10.20. 17:08:56

@Mr. Waszabi: Jó nagy sületlenséget írtál.
Egyenként senki nem tudhatja hogy mások kire fognak szavazni, értelemszerűen azt sem tudhatja előre senki, hogy 2/3-ad lesz-e a választások kimenetele.
A szoclibek voltak - és vannak ma is - akkora turhák, hogy épeszű ember nem akart rájuk szavazni, ezzel akaratlanul is 2/3-ot adtak Viktornak. Viktort így nem csak túlzott hatalommal, hanem túlzott felelősséggel is felruházták, aminek sajnos sem Ő, sem pedig a csapata nem képes megfelelni. Kár a népet minősíteni, mivel egyik neki állított csapdából a másik csapdába szédeleg.

netnepper 2012.10.20. 17:14:57

@ottomoll: A tényleg szükséges megszorítások után a fidesz azonnal bukna és ezzel a fijjug is tisztában vannak. Nyugdíj csökkentés, százezres nagyságrendű közszféra leépítés, a maradék szociális ellátás leépítése, ingatlan és vagyonadó...stb. Ezek után tuti bukta van, nem hogy még újabb 4 év.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 17:18:54

@HomicideWatch: persze. Mindenki más hülye, ha mi forgalomal szemben hajtunk fel az autópályára. Olyan országokban kételkedsz, ahol nem ovlt 50 év kommunizmus, tehát az első világháború óta többségük változatlan társadalmi rendben él, nem csinálnak új alkotmányt, főleg nem antidemokratikusat, meg a kommunista államhatalmat se akarják restaurálni.
Azért, mert náluk is nehézségek vannak, s Orbán ezt meglovagolva igyekszik elhitetni, hogy rajta kívül mindenki más hülye, nos ez attól még nem lesz igaz. Ez két dolog. Egy dolog, hogy a hagyományos gazdasági modell bajban van, meg egy másik, hogy Orbán úgy pofázik erről, hogy ebben az országban még az sem működött sosem.
Fókuszba ajánlom, hoyg a legnagyobb bajban azok a nuygateurópai országok vannak, amelyek hozzánk hasonlóan nem 50-100 éve élnek demokratikus társadalmi -politikai modellben. Spanyolország, Portugália, Görögország. EZekben az országokban fasiszta diktatúrák regnáltak 75-80-ig. Tehát kb 10-15 év előnyük van a volt szocialista országokkal szemben. A diktatúra mindkettőben nagyon hasonló, ebben nincs különbség. NOs, ők nem azonosak pl a francia, holland vagy német országokkal, amelyek az elmúlt 60 évben stabil demokráciát és abban működő piacgazdaságot tettek le az asztalra. Az angolokkal meg pláne nem. Ezért mókás, amikor Orbán Merkelt oktatja a a demokráciáról, piacgazdságról. Ők csinálták, jól csinálták sok évtizedig, minálunk meg még ez meg sem valósult. De azért véleményünk van arról, hogyan rohad az a rendszer. Ne hari, de 25 éve is ugyanezeket a demagóg dumákat hallottam rendszeresen - csak éppen akkor Kádár szájából.

nandras01 2012.10.20. 17:20:22

ez az írás kicsit felemásra sikeredett.
pontosítok- nem kicsit, nagyon.
kap orbán rendesen (és jogosan), de (és ez a de a problémás) a sarokban ott leselkedik a csúnya eu és a zájemef, aki(k) szőrös mancsulat dörzsölve rontására törnek a szegény magyar nemzetnek.
azért nem árt, ha egy kicsit erősebb nagyítót veszünk elő és jobban megvizsgáljuk a kérdést.
nem,sem az eu, sem az ájemef nem vérnősző barom, aki akkor érzi jól magát, ha sátáni kacaj közepette lök a sírba nemzeteket, és abban sem leli az örömét, ha telhetetlen kisgömböcként egyre újabb és újabb népnyomorító intézkedéseket kényszerít egyesekre.
amikor az eu kapujában kuncsorogtunk bebocsájtásért, akkor tisztában voltunk azzal, hogy egy olyan klubba könyörögjük be magunkat, ahol szigorú játékszabályok vannak, és ezek a játékszabályok nem azért léteznek, mert azoknak a gonoszoknak így jó, hanem a klub tagjai érdekében. ha ezeket a játékszabályokat valaki tudatosan felrúgja, akkor nem lehet csodálkozni, ha az orrrára koppintanak, esetleg kiosztanak részére néhány kokit és sallert.
hogy másokkal szemben esetleg elnézőbbek..?
meglehet, hogy ebben némileg közrejátszik az is, hogy azok a mások nem játszanak szabadságharcost, nem paterolják ki őket, nem békemenetelnek (ki ellen is..?), nem hepciáskodnak.
ha a kocsmában a falu kovácsával folyamatosan kötözködöm, akkor ne nagyon csodálkozzak, ha elkövetkezik az a pillanat, amikor a kétméteres, százhúsz kilós úriembernél elszakad a cérna, és orrbavág.
ha utána még nekiállok síránkozni, "engem itten bántanak", akkor még azt is elérem, hogy ki is röhögnek.
persze hülyeország hülyepolgárai most is fel fognak vonulni és bőszen tiltakoznak majd a brüsszeli(moszkvai) fujjmocskosdisznók ellen. ez van. ilyenek vagyunk.

netnepper 2012.10.20. 17:27:49

Most Bajnait szeretnék lenyomni a jónép torkán, mivel ezt a droidot szépen lehet majd kívülről stimulálni. Ezt a kiváló "szagembert", aki bambán belvigyorgott az ország képébe és libaügyben kijelentette, hogy "...sajnos nem értettünk hozzá". De persze az ország irányításához értene mi?
Vagy pedig utólag erre is azt mondaná, hogy bocsi, de ehhez sem értettünk.
Addigra viszont a lakosság fele már külföldön, a másik fele meg a föld alatt.

Kombi 2012.10.20. 17:37:22

Engem csak az zavar, hogy 2006-tól folyamatosan megszorítások vannak.
2005-ben ccc 600.millió körül volt a költségvetési hiányunk, azóta évente van kb ennyi megszorítás, pedig már az első évinek elégnek kellett volna lenni.
Hova ment a többi pénz, vagy folyamatosan
kifizeti az MNB az európai szintnél magas abb kamatokkal a "befektetőknek".

netnepper 2012.10.20. 17:38:20

@nandras01: Bocsi, csak egy kis pontosítás. Nem mi könyörögtük magunkat az EU-ba, hanem az EU mint egy éhes disznó döntött úgy, hogy nem csak bennünket, a lengyeleket és a szlovéneket veszi fel, hanem piacbővítés okán egyből majd' az egész volt szoci tábort csatlakoztatja.
Az EU-nak és az IMF-nek igenis határozott célja nemzeteket teljes befolyás alá vonni, mint ahogy a korábbi háborúk idején egyszerűen katonailag megszállták egymást az országok, csak most nem az ágyúké a fő szerep. A lényeg viszont ma is ugyan az.
A kisebb államok elfoglalásával, nő a terület, a piac, a beszedhető sarc és a saját hűbéreseinket ültethetjük a nyakukra. Lásd az előző hozzászólásom.

Ad Dio 2012.10.20. 17:44:45

"Orbán Viktor durva maflást kapott. Koppant a kokszi keményen."

Ha ez ilyen egyszerű lenne... Ugyanis hogy merre sül el ez a puska, azt a soron következő "békemenet" mutatja meg. Szerintem Brüsszel óriási hibát vétett.

"Brüsszel és az IMF önérzetét roppantul zavarja, ha tekintélyének, hatalmának valaki ennyire nyíltan ellen mer szegülni."

Legalább az indítékkal egyetértünk (bár ennél jóval több van mögötte).

nandras01 2012.10.20. 17:48:37

@netnepper: "Nem mi könyörögtük magunkat az EU-ba..."
frissítsd fel kérlek az emlékeidet...
én nem emlékszem arra, hogy az eu döngette volna a kapunkat, hogy becsalogasson bennünket :)
orbán jelenlegi ámokfutása, és, hogy anno hány államot vettek fel a tagok közé, a jelenlegi helyzetben semmiféle relevanciával nem bír.
az "itten elnyomnak bennünket" című sirámra, meg hadd ne reagáljak...
(ha kíváncsi vagy, hogy miért is nevetséges és abszurd ez a elnyomósdi című marhaság, javaslom a gyalog galopp megfelelő jelenetének a tanulmányozását)

kvadrillio 2012.10.20. 17:52:41

AZ EGÉSZ PARLAMENT EGY POLITIKUSOKBÓL ÁLLÓ POLGÁRI-KÖR, AKIK A VÉRIG RAGASZKODNAK A FUNKCIÓJUKHOZ ÉS EGYMÁST NYOMJÁK BE KÖRFORGÁS SZERŰEN A HATALOMBA.
23 ÉVE CSINÁLJÁK MÁR ÉS TOVÁBB IS AKARJÁK CSINÁLNI, MINT A KÁDÁR JASNCSI BÁCSI, AKI 40 ÉVIG REGNÁLT A HATALOMBAN, DE LEGALÁBB KIEMELKEDŐ POLITIKUSI FAZON VOLT, EZEK MEG CSAK SELEJTEK.

bogel 2012.10.20. 17:53:23

@greatwideopen: "ne olyan országgal szemben folytasson kötelezettszegési eljárást, aki már 2 éve megfelel a követelményeknek,"

Hazugság, néha bújj elő a 2/3 seggéből.

Ad Dio 2012.10.20. 17:54:14

@nandras01:

Brüsszel olyan amilyen. Ahogy itt hallottuk nem szent, de az euro milliók amiket kapunk tőlük izony jól jönnek.

A kapcsolat nagyon is kétoldalú: mi piac és olcsó munkaerő vagyunk neki, a gazdaságuk szintén piac számunkra. Egymásra vagyunk utalva.

A jelen helyzetben azonban az IMF és az EU tanácsai legalább annyi helytelen, ostoba, pökhendi lépést hoztak mint OV és stábja. Az utolsó brüsszeli lépés tényleg katasztrófálisan szűklátókörű.

És igen: a kettős mérce sokakat zavar, köztük engem is. Ez nem párt-preferencia kérdése. Magyar vagyok, kikérem magamnak hogy olyanért bántson egy francia, holland and absurdum spanyol amit maga sem képes közelítőleg sem jobban csinálni.

nandras01 2012.10.20. 17:58:59

@Ad Dio:
"A kapcsolat nagyon is kétoldalú: mi piac és olcsó munkaerő vagyunk neki..."

igen, ez ismerős érv. (sőt, van is benne igazság, bár nem látom be, hogy mi ebben a probléma- de ez legyen az én gondom)
akkor most már csak azt nem értem, hogy mi abban az üzlet "nekik", ha tudatosan és furton furt tönkre akarnak bennünket tenni.
vagy nekik az a jó, ha elvesztik a piacaik egy részét..?
kínzó kérdés ez...

kvadrillio 2012.10.20. 17:59:46

"
Címlap
Belföld
Parlament|
Szájbarágó|
Budapest|
Képviselő Funky|
Igaz, ami igaz
Külföld
Gazdaság
Tech
Tudomány
Kult
Sport
Vélemény
Videó

RSS
Belföld
Rengeteg magyar iszik mérgezett vizet

Pénzcentrum

2012. október 20., szombat 11:02

|

Magyarország több mint háromszáz településén több mint 800 ezer ember iszik, főz és öntöz a megengedett határértéknél magasabb arzéntartalmú csapvízzel, és közel 550 településen vannak egyéb minőségi kifogások, amiknek egészségkárosító hatása lehet, írja a Pénzcentrum.hu."

AZ imf DELEGÁCIÓ, MENJEN EL NYUGODTAN EZEKRE A HELYEKRE, OSZT HÖRRRRPINTSEN FÖL EGY PÁR POHÁRRAL EBBŐL A FINOM ARZÉNES VÍZBŐL ! BANKÁROKAT IS SZÍVESEN LÁTNAK ARRAFELÉ !!!!!

szamarhegy 2012.10.20. 18:05:09

@greatwideopen: "aki már 2 éve megfelel a követelményeknek, s főleg ne úgy, hogy másoknak kifejzetten engdélyezi az attól való eltérést. Ez nem kettős mérce ez több annál. Ez undorító."
Ha pl. Brüsszelből nézed, akkor van egy ország, ami 2005-2010 között nem tartotta a vállalt hiányt, eljutott deficit eljárás határára és a 80% nagyon magas eladósodottságig. 2010-ben jött egy új kormány, amely azonnal 7%-os hiányt szeretett volna elfogadtatni, ez Brüsszel nyomására nem ment át, erre az új kormány csinált egy 6,6%-os hiányú 2011-et, amit (és részben 2012-öt) az időközben einstandolt MNyP vagyonnal próbált nemlétezőnek és nagyszerű gazdaságpolitikának feltüntetni. Az Orbán Kormány félévente módosít adatokat, új és új adókat vezet be, felrúg megállapodásokat. Ha kívülről, pl. Brüsszelből nézed, akkor ez az ország, legalábbis a vezetései linkek, nem megbízhatóak, populisták, kifelé mutogatnak, közben az aranytartalékokat is elverik.

Ad Dio 2012.10.20. 18:08:06

@nandras01:

A piacaikat ez igazán nem veszélyezteti. Biztosak abban hogy nem fogunk kilépni az unióból. Én is remélem.

Nem láto a kártyájukba, úgyhogy a mozgatórugókat csak sejtem a magam esze szerint. Ez egyfelől hatalmi kérdés. Mondunk valamit, az legyen úgy. Ha nem, akkor ütünk.

Másfelől - és ez érzésem szerint még erősebb hajtóerő - a kormány a megszorítások terheit igyekszik nemzetközi szereplőkre hárítani (jellemzően külföldi kézben levő közműszolgáltatók, bankok, multik). Ezek ettől nem boldogok. És ugye a politikai lobbit meg a korrupciót nem mi találtuk fel (bár eléggé tehetségesek vagyunk benne :D ).

Ad Dio 2012.10.20. 18:10:34

@nandras01: "igen, ez ismerős érv. (sőt, van is benne igazság, bár nem látom be, hogy mi ebben a probléma- de ez legyen az én gondom)"

Hol itt a probléma? Ez jó. Win-win szituáció.

Mike36 2012.10.20. 18:11:50

@netnepper: kár hogy ennyire hülye vagy. Nem kellett nekik hozzá eu, mi akartunk csatlakozni, kár itt hazudozni.
Gondolom a kapitalizmus is rohad. Mennyi lett itt a hazug fideszkomcsi!

kvadrillio 2012.10.20. 18:18:22

...ÚJ BRÜSSZELI VERDIKT: AZ ÖSSZES POLITIKUSNAK, CSALÁDTAGJAINAK, HAVERJAINAK EL KELL SZÁMOLNI A VAGYONÁVAL, VALÓDI VAGYONBEVALLÁST KÉSZÍTENI BRÜSSZEL SZÁMÁRA.

Mike36 2012.10.20. 18:19:20

@Ad Dio: nulla piac. Csak a piacért nem érte volna meg felvenni minket. Úgy csináltok mintha eu tagok lennénk már 90 óta, és 2004 előtt a fű sem nőtt volna itt.

alfacharlybravo 2012.10.20. 18:21:04

Azért ájvékolni, hogy nekem 40% legyen az SZJA és kevesebb a fizetésem meg majd a nyugdíjam. A globalizációt a spekulánsokat meg támogatni? Hát az anyukátokat, erre csak ezt lehet mondani. Ha meg még a belső fogyasztást is csökkentené ilyen módon a kormány az legalább 5-6 % csökkenést hozna a GDP ben.
Kimenne a nép az utcára és elzavarná az Orbán kormányt. Lenne görög meg spanyol buli az utcákon meg szem kilövöldözős. Csak egyet nem értek a balib szarháziakat ez az egész nem érintené csak a gojokat?

3dom'f'speech 2012.10.20. 18:21:09

mi van, köcsög balliberráltak, most ezen miért nem veritek a mocskos nyálatokat?!

www.hetivalasz.hu/itthon/kdnp-s-kepviselo-lanyaval-kampanyol-a-milla-55665

pedig ez iszonyú gáz, hogy még egy jó arcot sem tud találni a párezres anarchista hőbörgő banda és amit a jobboldalról elcsennek azt is jogellenesen használják

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.10.20. 18:29:43

Hiába tudja ezt belpolitikailag felhasználni Orbán, már csak a saját keménymagját tudja ezzel áltatni.
A nagy többség elpártolt tőle, és az emberek 2014-ben a zsebükkel szavaznak majd.
Ebből következik, hogy a jegybanki lóvénak sürgősen a seggére kell verniük, mert nincs más amiből osztogatni lehetne...

kpityu2 2012.10.20. 18:30:19

Pucsítsatok, ígérem nem fog fájni.

kirsten 2012.10.20. 18:30:47

@greatwideopen: Hülyegyerek erre is csak mi fázunk rá, nem orbán és bűnbandája.

EGYIKRESEM 2012.10.20. 18:32:16

@Mike36:
"Mennyi lett itt a hazug fideszkomcsi!"

Van az a mendemonda, hogy fizetik ezért őket. Én konkrétan ismerek egy ilyet...

Mr. Waszabi 2012.10.20. 18:35:13

@netnepper: nem írtam sületlenséget, pontosan ez történik, ah nem vennéd észre.
Mindezeket ő mondta - csak nem itthon.
A következményeket meg mi látjuk itthon. Nem nehéz összerakni a több forrásból származó infot, ha van figyelme az embernek. Meg használja az eszét is.
Az meg, hogy Brüsszel hogyan fog reagálni egy orbáni diktatúrára, nos előre látható volt már 2 éve is. Hogy ki mit szeretett volna hinni, az nagyjából most vérzik el, de legkésőbb jövőre.
Nem mindenki hiszi a félistent, erre jó lenn ráébredni. Vannak normális emberek is az országban, nem is kevesen.
98-2002 között az utcán mebt nagy arccal a fideszezés. Kokárda meg miegymás. Most ez sehol nincsen. Nincs fideszezés a villamoson, kussol mindenki aki rájuk szavazott. Nagyon kussol. Tudják, hogy elbaszták az ország sorsát és remélik, hogy sosem derül ki, hogy ők is részesei voltak. Hát ezért kussolnak.
A békamenetbe főnöki utasításra mennek, mert féltik az állásukat. Ne tévedj, tudom. Több hivatal, köztük a PSZÁF-osok is szabadnapot kaptak tavaly a békamenet előtti napra, viszont kötelező volt szombaton "ledolgozniuk". Nem volt választási lehetőségük. Hát így néz ki a mi kis Orbáni demokráciánk, ez a való kép. Hogy kimit hazudik erről, az mindegy - az eredmények számítanak, amelyek most sehol nincsenek. Ennyit erről.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 18:39:39

Lehet a múltba mutogatni, ám aki nem tudja a problémákat megoldani, az lúzer. Orbán tehát lúzer. Nem vállalkozott valamire, amit rákényszerítettek, hanem kiharcolta magának, hogy csinálhassa. Hát tessék csinálni, bizonyítani, nem csak pofázni, főleg nem hazudozni. Az kevés máma.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.20. 18:43:41

@Mr. Waszabi:

Bárki részt vehet bármilyen vonuláson, meneten, tüntetésen, nem csak azok mennek el, akik utasítást kapnak.

szamarhegy 2012.10.20. 18:44:14

Az EU 3%-os hiány célja/elvárása tökéletesen megegyezik a 2010/2011-es Orbán Viktor államadósság csökkentést elsődlegesnek tartó, hosszú távú stratégiájával.

2012.10.20. 18:45:07

Én nem csodálom, hogy az EU nem szereti, ha a bankokat adóztatja a kormány, ahelyett, hogy a népet nyúzná.
A bankok haszna a liberális világhatalom kiépítéséhez járul hozzá. Az egész EU és az USA is ezt szolgálja, ez ordít ezerrel!!!

dr kíváncsivagyok 2012.10.20. 18:46:45

@3dom'f'speech:
"pedig ez iszonyú gáz, hogy még egy jó arcot sem tud találni a párezres anarchista hőbörgő banda és amit a jobboldalról elcsennek azt is jogellenesen használják "

Pár ezres ? Nono....
Mit csennek el a jobboldaltól ? Hibbant...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.20. 18:46:53

@Lindalinda:
Értsétek már meg, hogy azt mi fizetjük!
Ugyanúgy mint a telefonadót, azt is fizeted, maximum nem tudsz róla.

dr kíváncsivagyok 2012.10.20. 18:49:03

@Lindalinda:
" A bankok haszna a liberális világhatalom kiépítéséhez járul hozzá. Az egész EU és az USA is ezt szolgálja, ez ordít ezerrel!!! "

Te állat ! Az EU tagja vagyunk.... Mi kértük !
Akkor világhatalomra törünk ?
Elmebeteg...

Mr. Waszabi 2012.10.20. 18:58:19

@Nyekenyóka.: itt nem ez a lényeg. Nem jó az olyan kormánypárti felvonulás, ahová kötelességből kell elmenni a résztvevők egy hányadának. Ahol az önkormányzat kötelezi a tanárokat, hogy vonuljanak fel, mert megjegyzik, hogy ki nincs ott. Nem demokratikus a főnökség szándéka, ez válik nyilvánvalóvá.
De nem vitatkozom, mindegy ki, miért megy el. Tisztelem azon keveseket, akik hitből mennek valóban. De ők vannak kevesebben.
A hazugság hazugság, akármilyen motivációból is történik. Nem igazi dolog. Igazi az, hogy egyszer a hazugságért fizetni kell, ez tuti. Gyurcsány bevállalta, Orbán nem. Hazudik továbbra is, hiszi, hogy megúszhatja. Miközben Gyurcsányozik. De, hogy mi alapon hiszi, azt nem tudom. Nem ismeri az életet. Kádárék kihúztak bő 10 évet hazugsággal. Gyurcsányék 4-et.
Hát ez itt és ma már nem megy. Két precedens után semmiképpen.

Régi Péter 2012.10.20. 18:58:32

Történelmi pillanat:
"Az, hogy a két bejelentett, együttesen rekord összegre rúgó, sosem látott mértékű megszorító csomag után Brüsszel jelezte, hogy még ez sem elég, azt sejteti, hogy OV-t határozottan szeretnék megregulázni. Persze érthető, hogy ha újabb lyuk keletkezik, azt be kell tömni, de kétségtelen az is, hogy a magyar kabinettel szemben valóban sokkal keményebb a fellépés, mint számos egyéb, nálunk is rosszabb helyzetben lévő ország vezetésével szemben."

Ezt nem Bogár professzor írta, nem is a kurucinfo, hanem az amerikai fiú! 5 éve még ezekért a szavakért lenácizták, le"vuduközgazdász"ozták volna. Változnak az idők.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.20. 19:00:27

@Mr. Waszabi:

És szerinted bukni fog a Fidesz 2 év múlva? És ha igen, ki jöjjön utána?
Van alternatíva? Ami jó?

Kanstruktív 2012.10.20. 19:00:50

Bárki, aki az EU ellen ágál, egy phasz. Az EU a világ legnagyobb demokratikus szervezete, egy előremutató, pozitív kísérlet, s ha gondok vannak (mert mindig vannak), nem az a teendő, hogy feloszlatjuk, hanem az, hogy együtt megoldjuk őket. Számtalanszor megmutatta az EU és elődei 1950 óta, hogy ez a járható út. Az EU egy klub, ha valakit bevesznek, annak illik betartania a házirendet (érdekes, rajtunk kívül mindenki ezen van). Örülnünk kéne, hogy felvettek, nem hőbörögni. Sajnos az van, hogy ami az EU-nak jó, az nekünk is, és fordítva. A phidesz is megszavazta a csatlakozást, ha jól tudom... Európa egyre inkább egy, csak így veheti fel a versenyt a világgal. Képzeld, ha ~40 ország külön-külön tárgyalna mindenkivel... Zorbán még mindig a XIX. században tart (nemzetállam meg önellátás, ha-ha, hova jutott ezzel Észak-Korea...)

alfacharlybravo 2012.10.20. 19:02:01

@EGYIKRESEM: Ha van valami infód szólj tőlem még csak kért a Fidesz.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:07:55

@Mr. Waszabi:
Van 20 év előnyük és mégis 10 százalék a hiány. Amit nem hajlandóak csökkenteni. Úgy hogy 2000 euro az átlagbér van 14. havi nyugdíj, any már 35 év munkaviszony után jár. Mégsem kötelezik őket 3% alá.

Bezzeg a gazdag magyar melós és nyugdíjas, azokat kellene terhelni jobban.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:10:28

@greatwideopen: "Egyébként a kapott saller egyből visszament, hiszen Orbán bejelentette, hogy a bankokat, meg a nyugyati tulajdonú cégeket fogják még jobban megadóztatni."

Te pont olyan demagóg vagy, mint GÓ(Ő)G meg a társai. Ki a f* fogja ezeket az adókat fizetni? Nem gondolod, hogy a nép? Mert ugye a bank nem termelő ága a gazdaságnak, ráadásul ha nem ad hitelt, nem lesz amiből a magyar vállalkozások átvészeljék a bevétel nélküli időszakokat, nem lesz miből fejleszteni.
A nyugati cég meg leszarja a pofádat, fogja a vagyonkáját és elmegy északra meg délre, oszt ott fog gazdálkodni. Ennek megint ki is látja a kárát?

Mellesleg dicső Kósa elvtárs most síránkozik, hogy a kormány(?) segítse meg az eladósodott önkormányzatokat? Ki is adósította el? Ki a fene akart Debrecenben stadiont? Miből is építik? Netán hitelből? Akkor én Csajágaröcsögén miért is fizessek adót? Talán azért, hogy Debrecenben ott pangjon az üres stadion, mert csak egy csapat görbe lábú szaladgál benne? Hasznot meg soha nem hoz?

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 19:12:50

Az EU-ból akarják megbuktatni? Mikor fejezik már be ezt a hülyeséget. Hát nem akarják észre venni, hogy leszarják, mert egy hazudozó.
" Brüsszel mondjon egy számot, mi teljesíteni fogjuk, bármit kérjen is "
Hát nekem ebből az jön le, hogy ennek a balfék társaságnak fingja nincs a gazdaságról, egy ország irányításáról. Ha lenne, már rég megtudták volna csinálni.
Ki állította a barom a saját bizonyítványát, és ezt még úgy próbálják beállítani, hogy Brüsszelben ülnek hülye emberek.
El kell kergetni az egész brancsot észak Koreáig, ott kiélhetik a szocialista hajlamaikat.

szamarhegy 2012.10.20. 19:14:55

@HomicideWatch: És akkor mi történik, ha jövőre átlépjük a 3% hiányt, nyilván 2014-ben se lesz könnyebb, tehát akkor is átlépjük, meg a következő években is jórészt? Szerinted lesz nyugdíj egy 120%-ig eladósodott országban?

Mr. Waszabi 2012.10.20. 19:15:03

@Nyekenyóka.: úgy látom, nem érted a lényeget. Nem az a kérdés, hogy ki jön ezután. Ennél rosszabb irányt nem lehet csinálni.
Lássuk csak a tényeket: a kormány harcol minden ellen. Nem jön be, rendre és közben mindenkit hülyének nyilvánítottak. Próbáltak trükközni, hogy mindenféle adókivetéssel rendbe tegyék a költségvetés számait. Azért mondok számait, mert a fele csak álmodozás, ezzel próbáltak megfelelni az EU-s elvárásoknak, hogy a kohéziós pénzeket megkaphassuk. Közben tönkretették a gazdaságot, és most Orbán sírva mutogat az unióra, hogy nekik semmi sem elég. Csak mert közölték, hogy szép-szép a megszorítás, csak éppen tönkere teszik a gazdaságot. És még mindig az a retorika, hogy lám-lám, ez a rohadt brüsszel, meg a rothadó kapitalizmus, bezzeg, hogy tönkre vágják az országot. Holott csak arról van szó, hogy Orbán idióta barom, szembe megy az autópályán. Hát, nem a többiek a hülyék.
Jelzem, Orbán jelenleg is a kapitalista cégek, vállalkozások és alkalmazottaik adóiból élnek. És ez így volt 2006-ban is, 98-ban is, meg 95-ben is. Ébredjónk fel, hogy egy olyan ember álmodozásait hallgatjuk, aki életeében egy fillért nem keresett abban a rednszerben, amelyet igazgat, immár másodjára. Úgy értem, nem ért hozzá, nem dolgozott benne se jogtanácsadóként, se joggyakornokként, se semmiként. Ül a parlamentben az adófizetők pénzén, immár 22 éve. A gazdasági miniszter olyna ember aki életében nem igazgatott semmilyen vállalkozást, pénzügyit meg pláne nem. Miközben, akik az ő pártjukban csináltak ilyesmit és értenek is hozzá, azok mind c-vágányon vannak. Varga, Járai, Simicska. Mikor esik el a tantusz, hogy Orbitális átverés folyik?
A minielnók csupa olyan emberrel vette körül magát, aki nálánál hülyébb. Véletlenül sincs körötte egy szakértő sem. Ez véletlen volna? Nem hinném.
Az egy szem Ángyán, az tévedés volt:)

nandras01 2012.10.20. 19:16:28

@dr kíváncsivagyok: hagyd, neki erre áll fel :)
blogok regimentjén szórja szét ezt a hülyeséget.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.20. 19:18:00

@Mr. Waszabi:

Én ezt értem, én is nagyot csalódtam Orbánékban, holott eddig mindig rájuk szavaztam, bevallom, csak az a baj, hogy a többi pártban sem látok túl sok értelmes figurát. Ilyen Bajnai, meg Gyurcsány félék mitől jobbak, ha egyáltalán nem rosszabbak? Szerintem meg Gyurcsánynál nincs rosszabb.

És szerinted bukni fog a Fidesz 2014-ben?

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:19:36

@Kúl a Bácsi: "Hát ez a brüsszeli üzenet úgy jött Viktoréknak, mintha ők kérték volna."

Hiszen ők kérték maguknak. Nem most, hanem akkor, amikor népszavaztattak a Gyurcsányék "megszorításai" ellen. Azt gondolták, majd a kamra kulcsa ha hozzájuk kerül, akkor tejjel-mézzel folyó kánaán jön el. Eljött, de nem a kánaán, hanem visszanyalt az amit megakadályoztak, az elmaradt reformok. Nem haladtunk előre, hanem csak hátra, mint a rák. A tényleges megszorításokat meg kénytelenek ők megcsinálni, ezt előre lehetett látni. Az meg, hogy nagy a béka, engem nem érdekel, nem én akartam nyerni 2010-ben, hanem a fidesz és szövetségese. Én csak nyugodtan akarok élni azokkal akik a 2/3-ad mellett többen vannak, de kisebbségben maradtak. Megnyerték, vigyék, és nyeljék le.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.20. 19:20:21

@látjátok feleim szümtükkel: "Te pont olyan demagóg vagy, mint GÓ(Ő)G meg a társai. Ki a f* fogja ezeket az adókat fizetni? Nem gondolod, hogy a nép? Mert ugye a bank nem termelő ága a gazdaságnak, ráadásul ha nem ad hitelt, nem lesz amiből a magyar vállalkozások átvészeljék a bevétel nélküli időszakokat, nem lesz miből fejleszteni."

Látod ezért kell állami bank. Egyébként itt a sallerről beszéltem, ugyanmár miért lenne ez demagógia. Tény: a saller visszament. S az új kommunikációs trükk is jó: mondjátok meg mennyi kell, s mi előteremtjük - bankjaitokból (hihihi).
No persze ez az óvodás játszadozás nem az én ízlésemnek való, s valóban az én bőrömre megy.
Szóval az hogy Orbán idióta, nem menti az EUt, ha ő s az. Nem lehet ilyen ordító kettős mérce. Egyszerűen nem és kész.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 19:20:46

Hazug embert hamarább utol érik, mint a sánta kutyát. Hát még a miniszterelnököt, akinek gazdasági szakértelme még a sánta kutyáét sem éri el. Nem véletlen, hogy a fidesz gazdasági szakértői közül mindegyiket gondosan távol tartotta a kormánytól. Ez nem ugyanaz a politika, mint 98-2002 között. EZ már csak a hatalomról szól, meg a szarkeverésről, hazudozásról. EZ látszik kívülről. Amilyen tempóban tönkreteszi az országot a két főbarom, nos, nem tudom, mit érünk meg 2014-ig még. Inkább nem is akarok belegondolni.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 19:22:12

@Régi Péter: Ezek már a ki küldéskor tudták, hogy lyuk van benne, mert szerintem hasra ütés szerűen csinálták. Eddig egyetlen egy előzetes hatás tanulmányról nem lehetett hallani.
Meg aki már eleve arról kezd el hazudozni, hogy Brüsszelben elszámolták magukat, és ott sötét emberek ülnek, az már gyanús.
Mikor jön már el az idő, amikor végre felfogják, hogy ehhez ők nem értenek, csak a lopáshoz. Ők tárgyalni se tudnak, mert a tárgyaló felek már felhúzott lábakkal ülnek, nehogy a hanta golyó elüsse a lábukat. Egy tárgyaló fél amikor a mennyezetet nézi, vagy körbe tekintget, az mindent elárul.

leponex 2012.10.20. 19:25:49

@Mr. Waszabi:
"Nem nehéz összerakni a több forrásból származó infot, ha van figyelme az embernek. Meg használja az eszét is."

Valóban, Róna Péter ezt már egy éve is megtette:

"Róna Péter: így bukik el Orbán Viktor egy éven belül
2011. november 14., 09:05
Privátbankár

Róna Péter közgazdász szerint a görög- illetve olaszországi események után egyértelmű, hogy az EU "saját" embereit ülteti a periféria országainak kormányfői székébe. Orbán Viktornak szerinte egy éven belül mennie kell, már az utódja is megvan. Az eddigi európai csúcsok mind kudarccal végződtek, a kierőszakolt mentőcsomagok pedig csak a privatizációról szólnak.

Róna Péter közgazdász szerint Görögország és Olaszország után Magyarország vezetését is „saját emberére” bízhatja az Európai Unió.

Noha lenne lehetőség az euróövezet problémáinak orvoslására, ezek az eszközök egyelőre nem kerültek előtérbe. Jelenleg egy egészen más küzdelem zajlik, ami egy olyan eurózóna fenntartásáról és átalakításáról szól, ami a centrum és a periféria közötti erőviszonyokat betonozza be – nyilatkozta a mindennapi.hu-nak Róna Péter közgazdász.

Szerinte a periféria országainak szerepe a jelenlegi gazdasági szerkezetben annyi, mint a török vendégmunkásoké a 60-as években a német gazdaságban. Mint mondta, ennek a szerkezetnek az intézményesítéséről folyik most a vita. Amikor a görög válság beindult, minimális mennyiségű pénzzel kezelni lehetett volna a helyzetet, azonban Németország egyáltalán nem is foglalkozott a görög helyzettel, azt a látszatot keltve, hogy négy hónappal későbbi tartományi választásai miatt nem jó, ha Angela Merkel kancellár a görögök gondjaival foglalkozik. A júliusi európai megállapodás és a két héttel ezelőtti cannes-i G20-csúcs zárónyilatkozata komolytalan megállapodás a közgazdász szerint.
A görög „mentőcsomag” egyébként egy hatalmas privatizációról szól, amelyben a vízművek, a villamos energia és a kikötők is szerepelnek az eladásra váró tételek között. Róna Péter kifejtette: „jelenleg az zajlik, hogy a periféria országaiban a megválasztott politikai vezetőket az EU lecseréli a saját embereire...."

No, hát ennek kellene örülnünk.

Meglátjuk, mi lesz itt egy év múlva .-)
Mi itt leszünk :)

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:27:21

@HomicideWatch: "Bezzeg a gazdag magyar melós és nyugdíjas, azokat kellene terhelni jobban."

Te is egy nagy demagóg vagy. Nem jöttél még rá, hogy az EU, meg az IMF csak azt szeretné, hogy a termelés induljon be, és legyen miből vissza fizetni a hitelt, amit szeretnénk megkapni. Ha a termelő szférát sújtja az összes kormányzati intékedés, akkor miről is beszélsz? A bankadót nem a bank, hanem te, én, meg a többi magyar fogja fizetni, mert a bank csak abból tud bevételt elérni, amit az ügyfelek fizetnek a banki szolgáltatásokért. Nagyon birka vagy, ha ezt nem látod magadtól.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:29:52

@szamarhegy:
A görögökkel mi történik? Adósságelengedés, 130 milliárd euro segély. A fodrász pedig 50 évesen előnyugdíjba megy.

De a gazdag magyar melóst és nyugdíjast, annals növelni kell a terheit.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 19:32:01

@látjátok feleim szümtükkel: Hát Ő azért mondja mert neki a munka az egy olyan szitok szó, amit a cigányok is ha meg hallanak ki rázza őket a hideg.
Akinek megvan munka nélkül a havi pénze, az élteti ezt társaságot, és nekik nem érdeke, hogy a melós is keressen.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:32:07

@látjátok feleim szümtükkel:
Nagyon birka vagy, ha azt hiszed, hogy ezt nyugdíjcsökjentéssel és jövedelemadó emeléssel el Tudod érni.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:32:53

@bolondok közt viktor a király: "Egy tárgyaló fél amikor a mennyezetet nézi, vagy körbe tekintget, az mindent elárul."

Ez jó. Van valóság alapja is, főleg az elsőnek, mert ha valamit el akarnak érni, akkor a szemüket felfelé fordítják, és mondják jó nagy hangon a süket dumát. Amikor rájuk szólnak, hogy ne lódítsanak, akkor lesunyják a fejüket.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 19:34:41

@Nyekenyóka.: nézd, csupán gazdasági alapon nézem. Ha volt egy bukta, hibás politika korábban, akkor abból okulni kéne, tanulni, hogy mit ne. Na de ez nem jelentheti a ló másik odlalát, gondolkodás nélkül. Az, amiről Orbán bizonyságot tesz 2 év óta, hát, az nem a hozzáértés szuperlatívusza, az biztos. A válság kezelésé meg pláne nem. Orbán előtt volt egy Bajnai. Nem nyócéevezett, hatévezett, csak csinált egy programot, amely hatékony volt rüvid idő alatt is. Orbán túl büszke volt ahhoz, hoyg elismerje, nem volt rossz irány az, há tinkább igyekezett überelni azt - Matolcsyval. Hát 2 év alatt nem csak Bajnai évét sikerült semmissé tenni, de az azt megelőző 15-öt is. Gartuláljak ehhez? Dícsérjem meg?
Ha nem érti meg valaki, hogy a gazdasági szereplők kiszipolyozása csak ahhoz az állapothoz vezet, ami miatt 1989-re megérett a rendszerváltás, s ha ez a valaki történetesen azt is megélte közvetlen közelről, aktív rendszerváltóként, akkor az vagy hülye vagy elmebeteg. De egyik esetben sem alkalmas kormányzásra.
A költségvetésnek vannak bevételei és vannak kiadásai. Ezt minden felnőtt magyar ember tudja, hisz mindenki költségvetésből él otthon. És azt is mindenki tudja, hogy ha kevés a della, akkor először a kiadásokat csökkentjük. És itt válik el a magánember útja az orbánitól - szóval ők azt is tudják, hogy először az őj autó, bútor vásárlást hagyjuk el, nem pedig a családnak nem adunk enni. Hát Orbán ezt gondolja unortodoxan. Vajon 10 millió magyar ember meg pár száz millió külföldi téved vagy csak az a pár, aki most látványosan rosszul gazdálkodik a magyar büdzsével?
Senki nem vizsgálta felül az állami intézmények büdzséjét, hogy abban mi jogos, mit lehetne ésszerűen lefaragni. Hogy hol van valós pazarlás és hova kell valóban pénz?
Ugyanaz a megszorítás megy, ugyanazzal a megközelítéssel, mint a Kádár rendszerben a 80-as években. Mondjam, hogy mi lett az eredménye anno vagy kitalálod?

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:37:39

@HomicideWatch:
Azt nem éred fel ésszel te zseni, hogy a nyugdíj csökkentése, és a személyi jövedelemadó emelése javítja az egyensúlyt, és nem gátolja a gazdaság beindulását?

Egyébként nagyon tévedsz, ha azt gondolod, hogy a nyugdíjasok azért majd hálásak lesznek, hogy nem csökkentik a nyugdíjakat. Azért ennyire nem buták, látják, hogy nem csökken ugyan a nyugdíjuk, de mindennek nőtt az ára, nem is akár milyen mértékben, így a nyugdíjuk sem ér annyit, mint régebben.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 19:37:51

@HomicideWatch: Hol láttál gazdag melóst? Mutasd be nekünk légyszi Vagy összekeversz valamit, vagy nagyon rossz helyen kapsz felvilágosítást. Vagy lehet, hogy a vállalkozót kevered össze a melóssal.
Kétkezi munkából még senkinek sem sikerült meg gazdagodni, ha csak úgy, hogy nem lopott közben. De megnyugtatlak olyan helyzetben sincsenek, hogy lopni tudjanak, mert a vállalkozó kamerákkal meg be suggókkal figyelteti.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:38:26

@látjátok feleim szümtükkel:
Termelő szektort sújtja? Miért az autógyárak kaptak különadót vagy mi?

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:41:16

@látjátok feleim szümtükkel:
" A bankadót nem a bank, hanem te, én, meg a többi magyar fogja fizetni, mert a bank csak abból tud bevételt elérni, amit az ügyfelek fizetnek a banki szolgáltatásokért."

Ha úgyis tovább hárítja akkor neki nem mindegy? De legalább akkor nem csak a melós és a nyugdíjas állja a terheket, hanem az adócsaló is.
Spanyolországban miért nem emel a bank kamatot? Miért inkább a közösből mentik?

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:44:40

@Mr. Waszabi: "Mondjam, hogy mi lett az eredménye anno vagy kitalálod?"

Mondom én. Ma a Tescoban a húsos pultnál liba farhátat vettem, mert ráéheztem a libazsíros kenyérre. Ahogy mérték ki, egy fiatal pár is odajött két gyerekkel, és ők is kértek. A nő megkérdezte, hogy mi is a kutyának vesszük? Mondtam neki, hogy nem, a hájat kisütjük, a csontosból káposztát főzünk, abból a káposzta a mienk, a csont a kutyáké. Erre azt mondta, hogy ők is maguknak veszik, és egyet vesznek a kutyának is. Nem láttam, hogy más húsfélét is vettek volna.

Nagyon az volt az érzésem ( abból ítélve, hogy hosszasan, és nagyon nézegették a kínálatot ), azt számolgatták, miből lehetne a hosszú hétvégén jól tartani a családot.

Hertelendi 2012.10.20. 19:46:06

Az EU és az IMF meg fogja fojtani az orbán-kormányt, mert ez a rakás szerencsétlenség képtelen valamilyen pályára állítani a gazdaságot. Pedig csak az a megoldás kulcsa. Ezt várják tőle. Csak megszorításokkal semmit nem lehet elérni, mert előbb-utóbb polgárháború lesz halottakkal...

pandacsökiboborján 2012.10.20. 19:50:07

komolyan el kell gondolkodni,hogy Nyugat-Európa mennyire mérvadó. Egy lassan eliszlámosodó világban,adóssághalommal,értelmetlen és fenntarthatatlan szociális rendszerrel mi a faszt akarnak? Belgium lesz pl. a következő európai iszlám ország kb. 10 év múlva...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.20. 19:51:33

@pandacsökiboborján:

Már most az. Brüsszelben a vallonok, flamandok és franciák aránya szerintem a lakosság harmadát sem érik el.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.10.20. 19:52:49

@HomicideWatch: Nincs mit érvelni veled, mert hazudozol mint MACISAJT.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 19:57:03

@Mr. Waszabi: "Senki nem vizsgálta felül az állami intézmények büdzséjét, hogy abban mi jogos, mit lehetne ésszerűen lefaragni. Hogy hol van valós pazarlás és hova kell valóban pénz?"

Állítólag a parlament dolga lenne a kormány ilyen jellegű felügyelete, meg talán az állami számvevőké, de azt, hogy a bíróságok, ügyészségek, és a közigazgatás létszáma sokszorosa a rendszerváltáskorinak, azt talán a parlamenti többségnek kellene vizsgálni. Nem biztos, hogy annyi fealadatot kell a hivatalokra rakni, mint amennyi van nekik. Lassan az állam megint beszövi az életünket a születésünktől a koporsónkig beleszól mindenbe. Pl. engem állandóan cseszeget egy község közterület felügyelője amiatt, hogy az öröklött házam előtt a fű nem lehet 25 cm-nél nagyobb, vágjam le. Ha neki csak ennyi a munkája, meg ennyi hibát talál, akkor talán nem is biztos, hogy szükség van egy főállású felügyelőre ( egyébként rendszeresen lenyírjuk a füvet, ha esős az idő, akkor elmarad, mert árammal nem lehet esőben füvet vágni, akkor egy kissé megnő, de nem akkorára, hogy ne lehetne szó nélkül elviselni. Mennyi ilyen is akad még ebben az országban? A járási hivatalok vissza állításával is ebbe az irányba halad a közigazgatás, holott egyszerűen el lehetett volna igazítani, kimondani, hogy a jegyző az állam alkalmazottja, a jegyzői hivatal az államé, azonnal a kormány tudta volna irányítani a közigazgatást cakli- pakli. Az önkormányzat meg önkormányozzon jegyző nélkül.

Kanstruktív 2012.10.20. 19:58:52

@Nyekenyóka.:
@pandacsökiboborján:

Igen szarul látjátok. Arrafelé igen-igen nem téma az iszlám, amit meg NYNY mond az igazán phaszság. Egy város lakosságából bármire következtetni igen korlátolt dolog. Belgiumban többen élnek, mint itt (H), és igen jól, ők nem baszakodnak megélhetési kérdéseken. Szeretném én is azt a fenntarthatatlan szociális rendszert... Gondókozz már mielőtt írsz!

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 19:59:38

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Világosíts fel, mit hazudtam? Remélem nem vagy annyira sík, hogy nem vetted az iróniát? Fasz

Mr. Waszabi 2012.10.20. 20:00:01

@leponex: a magyar ember hülye.
Ha a kocsiját elviszi egy szervizbe és azt látja, hogy a szerelők nem tudják megjavítani a hibát, ám hétről hétre közben dellát húznak le róla különféle ürügyekkel, akkor hamar rájön, hogy inkább másik szervizbe kell vinni. Ugyan nem tudhatja, hogy a másik jobb lesz-e, de abban biztos, hogy ahol átkúrták, az nem jó. Hát ez van ezzel a latolgatással is, hogy jajj, mi lenne jobb, mint ami most van? Ahol átkúrnak, az BIZTOS nem a jó szerviz. A következő lehet jobb, lehet ugyanilyen is, de ezt nem tudja meg, amíg nem próbálja meg. Ha nem jobb, akkor ugyan mit veszített? Viszont van esélye arra, hogy jobbat talál. Szerintem.

pandacsökiboborján 2012.10.20. 20:00:42

@Nyekenyóka.: én Hágában lakok ,ma rajtam kívül tán 3 fehér ember volta kondiban,azok is lengyelek...ők ugyanakkora,de előre látható hibát csináltak ezzel a bevándoroltatásal,mint a magyarok a cigányszaporítással( amire többet költenek,mint a tanárok,orvosok stb. fizetésére). És vajon melyik oldali pártok jártak élen ebben,meg az államok eladósításában?

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 20:01:26

@HomicideWatch:
Te miért is a spanyolokat nézed? Miért nem a magyar viszonyokból indulsz ki? Ott már régebben megy a kapitalizmus, mint itt. Vagy neked is elved, hogy ha a te tehened döglik, dögöljön a más tehene is?

Egyébként a bank nem kell, hogy kamatot emeljen, beleteszi a bankadót a havi költségedbe. Ez neki adó akkor lenne, ha a nyeresége után kellene fizetnie.

torró 2012.10.20. 20:04:45

@leponex:
A kommentekből ítélve, úgy látszik vannak akik ennek örülnének. Azt hiszik majd akkor eljön a kánaán. Már évekkel ezelőtt láttam egy riportot egy brüsszeli fejest kérdezett a riporter, hogy Magyarország mikor érheti el az EU centrumbeli országok életszínvonalát.Azt mondta a figura: úgy képzelje el, hogy az EU egy város, van ugye a centrum, és van a perem kerület. Mikor lesz a perem kerület olyan mint a centrum?
Nos erre válaszoljatok EU rajongók! Remélem tudjátok a választ.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.20. 20:12:33

@látjátok feleim szümtükkel:
Tegye be, bár nekem nem növekedett 4 éve. Beteszi költségbe az ûgyfeleknek é ő ugyanott van. Igaz? Igaz
Na most csak a nyugdíjas és a melós bankok? Nem. Az adócsaló is bankol, mindenki bankol, szélesebb réteg fizet. Nem csak a gazdag melós és nyugdíjas.

A kamatemelést arra írtam, hogy miért nem emel, hogy nyereséges maradjon? Mert itt azt csinálták.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.10.20. 20:13:03

szégyenletes az egész.
az brükkel látványosan nem tudja megoldani a görög-spanyol-plasz-portugál krízist, maholnap bedől ez egész euró, és minket csikáztatnának, hogy nem 2,8, hanem 3,2...a kurva anyád!

pandacsökiboborján 2012.10.20. 20:15:02

@Kanstruktív: ja fizetik a sok otthon ücsörgő moszlim nőt az állam által felvett hitelekből. Gyakorlatilag...

torró 2012.10.20. 20:17:22

@nyuszikirály:
Én akkor a Viktor helyébe azt mondanám : oké csak valamelyikük mutassa meg hogy kell:))

leponex 2012.10.20. 20:19:02

@Mr. Waszabi:
"a magyar ember hülye."
Kihagyom a poént, nem baj ha nem kérdezek vissza?

A marhaságaiddal felesleges foglalkozni, ha neked Bajnai 'programját' überelni akarta volna Orbán, hát legyen ...

Róna Péter nem egy orbánfan, és egy éve (is) pontosan fogalmazott, amikor a mostani EB ismételt kifogásainak hátteréről mondott.

Az, hogy 2014-ig mennyiben igazolódik vissza az általad oly nagyképűen lematolcsyzott akármi, azt majd meglátjuk.
Addig próbálj te is a teszkós husospultnál vett libafarhátból libazsírt kisütni, neked talán menni fog. Vagy úgy jársz mint az autóddal a szervízben :)

Hertelendi 2012.10.20. 20:28:49

@FILTOL: Viktorod szét lopta az egész országot és te Brüsszelt okolod?
Nem viktor mondta, hogy kioszt néhány sallert ls kokit? Jaja, csak a fagyi most visszanyalt! Kinek képzeli magát ez a nagyon egyszerű ember?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.10.20. 20:31:02

Cameron a brüsszeli pazarlás megfékezésére szólított fel. „Az nem megy, hogy az európai költekezés csak emelkedik és emelkedik, miközben sok országnak nehéz döntéseket kell hoznia a hazai kiadások terén. Hadd osszam meg önökkel egyik kedvenc adatomat: az Európai Bizottság bürokratáinak 16 százaléka több mint 100 ezer fontot keres évente. Mi Nagy-Britanniában leszorítottuk az államszervezet kiadásait, hogy más, fontosabb dolgokra költhessük a pénzt. Ilyen szigorú hozzáállásra lenne szükség Brüsszelben is” – magyarázta a brit miniszterelnök. Cameron haragját valószínűleg egy eheti jelentés korbácsolhatta fel, melyből kiderült, a bizottság 26 százalékos költségvetés-emelést kér, hogy ki tudja fizetni adminisztrátorai emelkedő béreit."

mno.hu/lapszemle/cameron-harcba-szallt-az-eu-val-1112552

na és ezek ugatíroznak, hogy nekünk nagy a pofánk? kevesebb jár?

Hertelendi 2012.10.20. 20:45:24

@FILTOL: Azért azt ne felejtsd el, hogy ilyen emberek is részesülnek a nem kevés pénzből, tőkés, dajcs, az EU-zászlót égető jobbikos kis buziról ne is beszéljek...

leponex 2012.10.20. 20:53:53

@Mr. Waszabi:

Természetesen nem vonjuk kétségbe az orbán-antifan klub legitim sopánkodását a Patás országlását illetően, a racionális gondolkodás morzsáinak felfedezése viszont komoly erőfeszítést igényelne az EU mostani szőrős lólábként az Orbán orcájába nyomott patáinak örvendezése felett.

Egészen hívő idiótának kell lennie annak immár, aki a magasztos, abszolút demokratikus, a népek közötti kölcsönösen előnyös, blablabla ( uniós békefenntartók érdeklődő nézői szeme előtt megtartott srebrenicai, ... békés mészárlás méltánylásaként legutóbb béke nobel díjat kiérdemelt ) Közös Európai Unió segedelmétől várja népünk sorsának jobbra fordulását.

( Sólyom urat ért, az európai joggal maximálisan összeegyeztethető szlovák megalázás némi ízelítőt adhat liberálisnak hazudott barátainknak, miben is áll ezen elvszerűség jelenleg. )
***

A Patás a fal elé érve feltehetően formálisan eleget fog tenni a Zunió minden elvárásának - további fejtörésekre noszogatva a GS agytrösztöt.
Orbánnal azért (is) lesz nehezebb leszámolnia brüsszeli jótevőinknek, mert itthon mindeddig nem sikerült felhergelni annyi embert, hogy egy ütősebbnek látszó tüntetést összebarkácsoljanak. A bajnai-féle felvonulás még jónak is tűnhetett volna, de mintha el lett volna számolva :))
Márpedig külföldről eddig csak lengyel csapatok jelezték 'békefenntartó' szándékukat ;-)

***
A kisütött libafarhátat ki ne felejtsd a káposztából.-)

tigram952 2012.10.20. 21:18:17

@ottomoll: Isten mentsen meg bennünket még újabb 4 évtől ezekkel!!!

pokesz70 2012.10.20. 21:19:03

Itten valami tévedés van. Nem arcoskodásról van szó (mármint az EU részéről), nem kokikról, nem kettős mércéről. Nem szabad csak a száraz számokat nézni és az EU sem ezt teszi. Valóban vannak olyan makrógazdasági mutatók, amik nálunk sokkal jobb képet festenek, mint sok másik országban, akiket mégsem cseszegetnek kívülről. De a lényeg az, hogy nálunk ezek közül semelyik sem FENNTARTHATÓ. A szép számok mögött csupa olyan intézkedés van (manyup pénzek einstandja, a közmunka bevezetése, a különadók, stb.), amik vagy a növekedést lehetetlenítik el vagy egyszeri használatra szólnak. Az EU és az IMF nem lenne ilyen szigorú, ha hosszútávú, fenntartható és főleg kiszámítható gazdaságpolitikánk lenne. És ez nekünk, minden magyar állampolgárnak is érdeke.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 21:36:32

@leponex: ez nem érzelmi vagy hit kérdése, ezt azért jó lenne látnod. Egyszerűen közgazdasági folyamatok, amelyekre a kormány nincsen tekintettel és amit most tapasztalsz, az ennek a viselkedésnek az eredménye. És nem úgy néz ki, hogy maguktól jobb belátásra térnének.
Indultunk egy rossz állapotból, amin az ő hozzáállásuk csak rontott, folyamatosan a 2 év alatt. Ez a valóság.
Örvendek, hogy hirtelen véleményt alkotsz rólam érzelmi alapon, pár hsz alapján, de meg kell jegyeznem, hogy már 2 éve megmondtam, hogy ez lesz, ha nem változtatnak. Ugyan, reméltem, hogy mégsem, hogy észbe kapnak, s azt álmomban sem gondoltam, hogy ilyen rövid idő alatt az általam vártnál is sokkal mélyebbre sikerül az országot süllyeszteni, de hát ez a mai magyar valóság.
Ne rám haragudj hát az őszinteségemért, nem én vagyok a kormány, nem én okoztam ezt a helyzetet.
20 évig leszartam a politikát, mert a piacról éltem, úgy, ahogy hagytak épp a politikusok. Nem vártam egyik kormánytól sem semmit, ezt nem engedhettem meg magamnak sosem. Dolgozni kellett, családot eltartani, ehhez pedig pénz kell, nem szép ígéretek. Azt ugyanis nem lehet se megenni, se felölteni ruhaként vagy begyújtani vele.
Ami a farhátat illeti, nem értem az élcelődést, hisz magam is pont ugyanúgy megszenvedem a gazdasági visszaesést, mint bárki más, nem vagyok gazdag. Nekem is 235 a svejci frank, 6.6% az infláció, ugyanannyi a gáz és a villany, és ugyanolyan létbizonytalanság van a munkahelyemen, mint bárki másnak. Viszont Mr. Orbán 120 rugót húzott ki a zsebemből az elmúlt év során csak a forint árfolyam folyamatos agyonverésével. Abból elég sok farhátat vehettem volna, gondolom.
2014 még nagyon messze van, egyelőre 2013 követezik, amiben lesz még pár kellemetlen meglepetés. Amit eddig lerombolt a magyar kormány, annak újjáépítéséhez nem elég a következő 4 év sem, különösen, hogy az európai gazdaság se felszálló ágon van. A győri Audi létszámstopot jelentett be a napokban. Pedig ez a cég adja a gdp-nk negyedét és most épül az új üzem a győri gyár bővítéseként. Szerinted buták vagy tudnak valamit?
Meg kéne érteni, hogy a kormánynak nincs pénze,sem értékesíthető javai, s ha emellett elüldözi a külföldi beruházókat, akkor abból legfeljebb spanyol munkanélküliségi ráta lesz. Lehet, hogy ezt a kormány közmunka mögé bújtatja, javítandó a munkanélküli statisztikát, ám a most dolgozók többsége nem tud havi 47-ből lakást, családot fenntartani. Vidéken még csak-csak lehet krumplit ültetni a kertbe, meg tyúkot tartani, fával tüzelni, ám akik lakásban laknak, városon, azoknak nincsenek ilyen lehetőségeik. Nem néz ki jól a helyzet tehát, nagyon sok embernek nem. Hát ezek az én marhaságaim, nagyjából.

Régi Péter 2012.10.20. 21:40:12

@bolondok közt viktor a király: Oké, akkor jöjjön a kis bajnai, és vegye el a nyugdíjak 25%át, mint a román meg a görög kormány. Ha nem tetszik viktorka, marad ez a verzió.

leponex 2012.10.20. 21:44:10

@pokesz70:
'Itten valami tévedés van. ... Az EU és az IMF nem lenne ilyen szigorú'

Itt valóban tévedés van, nem az esetleges IMF-hitelről, hanem konkrétan a 3% alatti hiányról, mint a túlzottdeficit-eljárás alóli 'felmentés' feltételéről van szó.
(Az eljárás ugye Ferenc testvérünk remek kormányzásával kezdődött. Almunia szakértése mellett.)

Ugye eddig még a csodatévő Bajnai sem tudta produkálni, noha kőbe vésték a 2.7%-ot, majd valamiért mégis csak megelégedtek a 3.5 %-kal.
20 Mrd gyorskölcsönnel a háta megett sem. Amit ugye ennek a kormánynak kell visszafizetni, természetesen a MOSTANI hiányt növelendő.

A 2013-as hiány teljesülése vagy nem teljesülése majd a következő zárszámadásnál derül ki.
De valamiért még mindig nem elég ... Lásd Róna Pétert ...

A 'fenntartható' gazdasági produkcióhoz vezető gazdaságpolitikáról meg érdemes megkérdezni, hát akkor hogy vót eddig?
Mert a tanácsadók ugyanazok ...
;-)

bIQa 2012.10.20. 21:44:16

"nekünk van szükségünk Brüsszelre és sajnos az IMF-re, nem pedig fordítva."

Amerikai fiú mostanra átment egy vörös fagyit nyalogató moszkovita csinovnyikba. Sőt még túl is teljesíti az általa elképzelt normát. Ugyanis nem igaz, hogy annak idején ne vették volna figyelembe egy bizonyos határig az itteni főelvtársak véleményét. Tehát volt némi kölcsönösség még az akkori diktatórikus viszonyok közepette is, ezzel szemben a mai jótevőink ...

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 21:47:33

@Mr. Waszabi:
"Hát ezek az én marhaságaim, nagyjából."

Tnyleg azok :)) Te kis ballib baromállat. Csak sírd, csak sírd vissza gyurcsótányt, meg libajnait! Az kell nekünk! olyan jók voltak ők, mi???!!!

Idióta ballibant kretének, úgysem nyertek már sosem!!! Egy életre elkaszálta magát az egész szemétláda ballibbant banda 2002-2010 miatt!!!!
Szemetek!
ELÉG VOLT BELŐLETEK !

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 21:47:45

@Régi Péter: Engem ezzel nem győzöl meg.
Ez a királyod handa bandája.
Inkább a libás Bajnai, mint ez a népművészeti cserép edény.

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 21:49:55

Undorító gusztustalan szemékedős ballib, bolsevik, kommunista mocsadékok! Orbán Viktor Miniszterelnök Urat úgysem tudjátok megállítani!!!

MAJD FIGYELJETEK? HOGY KIK LESZNEK TÖBBEN 23-ÁN! A BÉKEMENTESEK VAGY a MILLASZEMETEK?

A KORMÁNY ÉRDEKÉBEN SOKKAL TÖBB EMBER ÁLL KI MINT ELLENE!

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 21:52:46

@Balibgeczyk: ÚÚÚÚÚ ember-állat. Te se hazudtolod meg a királyodat, se magadat.
És ilyennel van tele a fidesz. Gyönyörű gyümölcsei vagytok a picsának.
Azért törődjetek bele, hogy rágós falatok leszünk még nektek. Nem kell nagyon örülni. Ha kell, akkor vaslapáttal szavazunk cimbora, de ha szükség lesz rá akkor nem is fogunk várni 2014-ig. Elég volt az ilyen majmok ámok futásából.

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 21:52:56

VAN A HANGOS KISEBBSÉG: BALLIBEK, ÁLNEMZETI DZSOBBIK, KOMCSIK
ÉS A HALK, HIGGADT TÖBBSÉG: FIDESZ-KDNP!!

EZ BIZONY ÍGY VAN!

Foxtrotty 2012.10.20. 21:54:51

@látjátok feleim szümtükkel:
"Tescoban a húsos pultnál liba farhátat vettem "

Teszkós frissáru? Az még a Hajdú bét felszámolásából maradhatott

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 21:56:41

SOHA TÖBBÉ MSZP, DK, SZDSZ, LMP, DZSOBBIK MILLA, LIBÁS!!!!

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 21:57:51

@Balibgeczyk: Mi a problémád, ki verte a kultúra a biztosítékot.
Béke menet??????
Tolvajok, hazugok meleg felvonulása.
A név minden elárul. " Balibgeczyk "

Mi ki fejlődtünk a geciből de ti nem. Megragadtatok az óvodás szinten. Ezért tud a vezéretek a falnak vezetni benneteket.

M_R 2012.10.20. 21:58:41

@Balibgeczyk: AZT HISZED HA CSUPA NAGYBETŰVEL ÍRSZ AKKOR IGAZAD VAN???

Hát nincs..

nemsirunk 2012.10.20. 21:59:39

@torró: Ezerszer inkább laknék az EU peremkerületében, mint egy Orbán-féle félázsiai birkaistállóban a szalmán.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:00:46

@Balibgeczyk: Az előbb adtad elő a higgadtságodat te amputált agyú.
Ti tényleg hülyék vagytok. Én még kezdtem azt hinni, hogy csak megjátszátok, de nem. Ti ilyen fél kegyelműek vagytok.

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 22:01:17

GYURCSÁNYÉK GIGAADÓSSÁGÁT MOST, ENNEK A KORMÁNYNAK KELL TÖRLESZTENIE, A BALLIBERÁLIS HUHOGÓ ÁJVÉKOLÓK MEG CSODÁT VÁRNAK!4
mÉGIS MIBŐL LEGYEN CSODA EKKORA ÓRIÁSI GYURCSANYISTA ADÓSSÁGNÁL???? 2 ÉV ALATT CSODÁT???????

ördöngös pepecselés 2012.10.20. 22:03:39

@bolondok közt viktor a király:

FélkegyelmŰek vagyunk?

"Hazudtunk REGGel DélBen meg Este!"

Ezt ki mondta??? Nem, nem Orbán VIktor! Hanem egy szemét ember aki HAZUDOTT!

És Még vannak olyanok, akik nem hiszik el, hogy hazudott gyurcsónyát!!!
És ilyen emberre még szavaznának ezután!

nemsirunk 2012.10.20. 22:04:34

@Régi Péter: Annyi nyugdíjat lehet fizetni, amennyit lehetővé tesz a gazdaság. Vagy zuhan a gazdaság és a nyugdíjak is zuhannak, vagy meg kell találni a módját a gazdasági növekedésnek és a nyugdíjak is növekedhetnek. Padlón lévő gazdaságban nyugdíjat emelni csak hitelből lehet.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:09:37

@Balibgeczyk: Nem tudom, hogy, hogy szólítsalak mert az ember jelző rád nem nagyon illik, és én nem süllyedek a szintedre, én tényleg higgadt leszek.
Én már többször elmondtam, hogy kössünk üzletet a Románokkal. Adják oda Erdély egy részét, azt kerítsük be egy 5 méteres kerítéssel, és oda költözhet Orbán úr a szimpatizánsaival. Teljesülhet az álma. Király lehet a szemét dombján, az unión kívül is lesz élet, önfentartók lehetnek, nem lesznek gyarmat, nem adják el magukat senkinek.
Azért én még javasolnám, hogy havonta egyszer azért olyan segélyszerűen helikopterből dobálni kellene nekik ételt, mint az állatkertbe a majmoknak.
Akkor egy életre megszabadulnánk tőlük.
Lehetne egy mini államuk, egy törpe királlyal.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:11:36

@Balibgeczyk: Ezt ti azóta is folytatjátok. De az az ember aki mondta az elismerte. Ti meg nem, pedig Gyurcsány kutya fa.za volt hozzátok képest.
Én is utáltam Gyurcsányt, de már 2011 óta vissza sírom. Ekkora tetű még ő sem tudott leni.

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:16:30

@Balibgeczyk: Nem a Gyurcsányék adósságát fizetjük, hanem a vezéred és a jobb keze amellyel a seggét szokta törölni, azoknak a balfaszságát, meg a hozzá nem értését.
Tudom mindenki hülye, mert a kuszaszem kettős látása miatt a számokkal baj lett.
Ő a 6-ost 66-nak látta, Brüsszelben meg felismerik még a hatost.
Meg nem elfelejtendő, hogy az egy kulcsos adó miatt, a ti hasznotokat is mi fizessük, csórók ki. Ti ajvékolto mikor szóba jön a több kulcsos adó, a vagyon adó, az ingatlan adó. Miért, mert nagyon de nagyon sokat kéne visszafelé fizetnetek.

reszeg tengeresz 2012.10.20. 22:19:26

Egy kerdes. Mit fogtok akkor csinalni, ha 2014ben egy Fidesz-Jobbik koalicio reven letrejon ujra egy 2/3? Mert ez lesz, hiaba jon a bajnai, hiaba jon a tobbi ex-szdszes bohoc, nem ti nyertek.

Szoval akkor mi lesz?

reszeg tengeresz 2012.10.20. 22:22:31

@bolondok közt viktor a király: speciel pont, hogy azt az adossaghegyet a gyurcsanyiek hagytak rank, szoval azt mondani, hogy nem azt fizetjuk, enyhen szolva is hazugsag.

reszeg tengeresz 2012.10.20. 22:26:24

halasztelekma.hu/wp-content/uploads/2011/06/ad%C3%B3ss%C3%A1g.jpg
Gondolom ez is mind a fidesz hibaja.
Igen, tudom, hogy a valsag is bebaszott, es a medgyesi penzosztasa is odabaszott, de azert gyurcsanyiek se szaroztak.

leponex 2012.10.20. 22:29:45

@Mr. Waszabi:
"véleményt alkotsz rólam érzelmi alapon, pár hsz alapján,"

Szerintem tárgyszerű voltam, ha érzelmi alapon tettem volna, idéznék a blogodról, de kultúrembernek vélem magam, így ettől eltekintek.

'Indultunk egy rossz állapotból, amin az ő hozzáállásuk csak rontott,'

Eddig ugy tudtam, hogy Bajnai remek örökséget hagyott, csak überelni akarta az Orbán.

'Ami a farhátat illeti, nem értem az élcelődést,'

Persze hogy nem érted, mert eszedbe sem jutna elgondolkodni azon, lehet-é libafarhátból libazsírt kisütni, majd a csontból húsoskáposztát készíteni, és végül a kutyát is jól tartani belőle.

Kábé ennyire vehető komolyan a sztereotip szöveged.

Csak hogy lásd:

" A győri Audi létszámstopot jelentett be a napokban. Pedig ez a cég adja a gdp-nk negyedét és most épül az új üzem a győri gyár bővítéseként. Szerinted buták vagy tudnak valamit?"

- Az Audi nem a magyar piacra termel, az exportja teljesen független attól, hány libafarhátra telik neked.
- cirka 6500 Mrd az gdp-egynegyed, az Audi 1800 mrd körül jár ...
- szerintem nem buták, és tudnak valamit

( És csak mellesleg, az a gdp, amit 'megtermel' az Audi, abból szinte semmi sem marad az országban. Jó, munkahelyet biztosít, de abból az ország gyarapodása nem sok lesz - olvass egy kis Róna Pétert. )

"Meg kéne érteni, hogy a kormánynak nincs pénze,sem értékesíthető javai, s ha emellett elüldözi a külföldi beruházókat, akkor abból legfeljebb spanyol munkanélküliségi ráta lesz. "

'Azelmúttnyócévben' a megmaradt javakat értékesítették, az államadósság eközben kábé 11 000 Mrd-dal nőtt, (Ferencünk és Bajnai fanod tudna róla sokat mesélni, hogyan is ), a külföldiek jöttek, oszt hogy is álltunk a munkanélküliséggel végül?

Róna úr szerintem nagyon közérthetően és hihetően szokta elmondani, miért is zsákutca ez a fajta 'külföldi tőke'. Gyarapodás abból nem itthon lesz, hanem a tulajdonosnál.

Persze ha te arra a 'befektetőre' gondolsz, aki állampapírt vesz, akkor terminológiai problémákba fogunk botlani.

A 'közmunka' javíthatja esetleg a statisztikát, de természetesen egész másról szól.
Például arról (is), hogy megnehezíti az olyan 'feketemunkás' alkalmazását, aki minimális ellátást és egészségbiztosítást kap az államtól ( a többi adófizető által megfinanszírozva ), így a radikálisan lecsökkentett költségek mellett megtermelhette a további adóelkerülés forrását. Másnak, természetesen.

Vagy például arról, hogy egy kicsivel mégis csak jobban megéri dolgozni, mint segélyre várni.

Vagy például arról, hogy néhány százezer gyerek olyat lát, amit addig még nem, apa elment dolgozni! Apaaa! Az miaz?

Ölég konkrét voltam, vagy csak érzelmi?

***
Tényleg azt gondolod, hogy ha közönségesen ripacskodsz a blogodon, akkor az ütősebb lesz? - hogy legyek végül kívánságod szerint érzelmi alapú is ;-)

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:34:23

@bIQa: Az a baj, hogy ti csak szembesültök a tényekkel, és ezt mocskolódásnak próbáljátok beállítani. Nem elvörösödés ez, hanem a bajban lévő elnyomottak kiabálása felétek, hogy elég volt. Elég volt nem kérünk többet a sanyargatásból, nyomorgatásból. Két év alatt a béka segge alá süllyedtünk, a fizetésből még a hülye Gyurcsány alatt is úgy ahogy kijöttünk. Ma meg, munkánk sincs, ha véletlen akad alkalmi munka, a pénzből semmire nem futja, mert a silány gazdasági programjuk miatt az árak csúcson járnak. Ti akik jó létben éltek csak azt látjátok, hogy mi vörös kommunisták vagyunk, és letámadunk mindenkit. Hát 1. nem vagyunk vörös kommunisták, 2. mi elkeseredettek vagyunk. Próbáld ki ha van gyereked 3 napig csak zsíros kenyeret adjál neki naponta egyszer, vedd el az okos telefonját, vond el a zsebpénzét, és közben gondolj bele abba, hogy mikor viszik el a villany vagy víz órádat, vagy mikor kúrnak ki a lakásodból. Ha értelmes emberek lennétek, nem ilyen @Balibgeczyk féle nyomi emberek, akkor rá jönnétek, hogy nekünk elegünk van. Ha tovább sír a gyerekem mert éhes, leszarok minden pártot, de ha egy ilyen ember ugat a jólétről, és az Orbán nagy szakmai tudásról ott helyben pofán vágom. Ismétlem nem azért mert komcsik vagy bármik lennénk.
Ezek folyamatosan be bizonyítsák, hogy gyakorlatilag hülyék ahhoz amit csinálnak. Egy normál embert ilyenkor kapásból kirúgják a munkahelyéről, az okozott kárt meg téríttetik vele. Ezek törvénytelenül lopnak, hazudnak, csalnak, és még mi vágjunk hozzá jó pofát. Hát igen vágni fogok jó pofát, de az megérzi.
Megint te is be akarod bizonyítani, hogy ha te csúnya vagy akkor azért nem a tükör a hibás.

John Doe3 2012.10.20. 22:35:37

@FILTOL: hány fő is az? Vajon a pápai vasútvonal felújításába beleférne?

John Doe3 2012.10.20. 22:42:52

@Mr. Waszabi: általában egyetértek veled, de szvsz nem szükséges a saját hitelességed ilyen kijelentéssel rontani, hogy "a győri Audi adja a gdp-nk negyedét".

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:46:22

@leponex: " Vagy például arról, hogy egy kicsivel mégis csak jobban megéri dolgozni, mint segélyre várni."
Ez pesten működik és ti csak ebben gondolkoztok. Vidéken egy munkára 40-50 jelentkező van, ami azt eredményezi, hogy olyan kevés bérért elvállalják a munkát, hogy az már nevetség. De kénytelen akinek már semmije sincs és éhesek is.
Itt mindenki Budapestről beszél, az átlag béreket az alapján számolják ki. El kéne egyszer különíteni pestet a vidéktől és úgy készíteni egy statisztikák. Az elmúlt 2 éves pofára esős adat miatt, orbán le húzhatná magát a wc-n. Mert szépen hangzik, ha az ő 1 millás fizetésüket beszámolják a többibe, rögtön kijön a 230 ezres fizetési átlag. Ez vidéken 47 ezertől 75 ezerig terjed. A 75 ezres fizetést már havi 210 órával meg lehet keresni.
Ismétlem ez olyan mázlista, hogy egyáltalán munkája is van.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 22:47:01

@HomicideWatch:
szetinted csak az autógyártás a termelés? Gondolod, hogy más nincs ezen kívül? Nem lehetsz ennyire szűk látókájú.
Egyébként az autógyártás beszállítói ( a magyarok ) nem kapnak semmi féle kedvezményt, őket ugyan úgy sújtják a kormányzati intézkedések, meg egyébként az autógyárakat is. Csak gondolt végig.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 22:53:42

@HomicideWatch: "Az adócsaló is bankol, mindenki bankol,..."

Tévedsz, mert az adócsaló nem bankol, annak van annyi esze, hogy a csalása eredményét nem mutogatja bankszámlán. Mindenki meg már lassan rájön, hogy azt a kis pénzt a bankok nélkül is prímán el tudja költeni, és a banki költségből még kenyeret is tud venni. Azzal pedig, hogy a gazdálkodóknak előírták a kötelező banki fizetést, eddig sem törödött mindenki, és ezután sem fog ( lásd adócsaló).

bolondok közt viktor a király 2012.10.20. 22:56:12

@reszeg tengeresz: Már megint Meggyesi meg Gyurcsány. Több mint kettő és fél éve ez a banda garázdálkodik. Ha lett volna értelmes gazdasági programjuk ennyi idő alatt már nem így kéne kinéznünk. Itt még mindenki mutogat maszatol. Hitelesség, gazdasági program, amit az EU is elfogad, a gazdagok hozzá járulása az adózáshoz a keresetüknek és vagyonuknak megfelelően, és nem maszatolni hazudozni, vissza felé mutogatni kell, hanem rendesen dolgozni.
2014-ben is csak ez lesz, hogy persze mert Meggyesi ezt csinálta. Ha ez kell akkor mutogassunk és mondjuk el azt is, hogy annak idején Bokros megmondta, hogy ha azt a megszorítást és gazdasági programot nem viszi a fidesz tovább, 10-12 év múlva akkora baj lesz, hogy bele döglünk. Ezt valahogy senki nem hangoztatja. A fidesz fel is élte a Bokros megszorítás hozadékát. Ha vissza akarunk mutogatni akkor kezdjük onnan.
De nem erre van szükség.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 22:57:01

@leponex: "Az, hogy 2014-ig mennyiben igazolódik vissza az általad oly nagyképűen lematolcsyzott akármi, azt majd meglátjuk.
Addig próbálj te is a teszkós husospultnál vett libafarhátból libazsírt kisütni, neked talán menni fog. Vagy úgy jársz mint az autóddal a szervízben :)"

Nem nekem írtad, de jellemző a véleményed, aki nem veletek fúj egy követ, azt le kell kezelni. Biztos neked még nem okoz gondot a rezsid kifizetése. Ne búsulj, még okozhat.

Régi Péter 2012.10.20. 22:58:43

@nemsirunk: Úgy van. Csak egy a baj: hogy amit besöpörnek a nyugger díjak meg az állami szféra megvágásából, azt odaadják a multiknak állami támogatásként, azok meg adókedvezmény+állami támogatás+profit kivitele=állami segítséggel rabolhatnak, jövőre talán a muter nyugdíja plusz 25%ának támogatásával is.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 23:03:44

@Balibgeczyk:
Majd akkor figyelj, amikor a fülkében már nem lesz forradalom, csak nagy bukta, de nem a sütőből, hanem a nagy túrós.

fvipera 2012.10.20. 23:05:19

@Nyekenyóka.: valóban. ne aggódj, te is mehetsz, nemcsak azok, akik állásukat féltve mennek kubatov buszaival

leponex 2012.10.20. 23:07:07

@látjátok feleim szümtükkel:
' aki nem veletek fúj egy követ, azt le kell kezelni. '

:)
Konkrétan waszabi hagyta szó nélkül a libafarhátas marhaságodat, gondoltam megörvendeztetem vele .-)

Hogy ki kezel le kit, tán ha elolvasod waszabi hsz-eit, meg a telikommentelt irományait, tán árnyalódna a világképed ...

"Biztos neked még nem okoz gondot a rezsid kifizetése. Ne búsulj, még okozhat."

Hát ez most kapufa ... :(
Nagy gond, de nem búsulok ... Te se tedd!
:)

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 23:13:29

@Foxtrotty: "Teszkós frissáru? Az még a Hajdú bét felszámolásából maradhatott"

Te hülye vagy, és az is maradsz.
Én olyan vidéken élek, ahol nagyban ment a csirke, és egyéb baromfi nevelése. Közelről láttam, ezért elárulhatom neked, hogy Bajnai akár mit is csinált, soha nem tudta volna tönkre tenni a libás céget. Nem attól ment tönkre. Kérdezd csak meg a békéscsabaiakat, hogy a híres, és a kádári időkben nagyon jól működő Barnevál mitől ment tönkre? Ott nem volt Bajnai. ( Egyébként most éppen a gyulai húskombinát megy csődbe, vajon azt is bajnai intézte? )Pedig a fideszes polgármester köpte a markát, hogy majd ők megmentik. Mit? A gyár kiürült, már a gépek sincsenek meg, évek óta üresek az épületek. Állítólag egy román tőkés megvette volna az egész hóbelevancot, de annak nem adták.

A Tesco-ról meg annyit, hogy én ott még rossz árut nem vettem, de kis boltban már vásároltam olyan árut, amiről otthon kiderült, hogy romlott.

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.20. 23:18:20

@reszeg tengeresz: "Mit fogtok akkor csinalni, ha 2014ben egy Fidesz-Jobbik koalicio reven letrejon ujra egy 2/3?"

Nem hiszem, hogy a jobbik annyira részeg lesz 2014-be, hogy a fidesszel össze áll. Vagy össze dől?

villamos alóli kacaj 2012.10.20. 23:24:24

Az a kúrva gereblye!
Már megint elém tették!!!!

KopaszMercis 2012.10.20. 23:44:51

Ugy kell nekunk, inkabbvalasztottunk volna feherembert miniszterelnoknek :(

Amidazophen 2012.10.20. 23:52:46

@Balibgeczyk: Halk higgadt többség? Hogy halk lenne? A fidesz?

Bele is ájulok rögtön!

Üvölt róluk a hülyeség minden pillanatban és minden frekvencián! Már hazudni sem tudnak egy egészségeset! A korméányban olyan genny alakok is ülnek, akik 50 éve egy eldugott megyei hivatalban legfeljebb fűtők lehettek volna, mert portásnak vagy kézbesitőnek alkalmatlanok és megbizhatatlanok.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.10.21. 00:23:43

@Balibgeczyk:

Ó, te kis habzószájú. Te vagy troll vagy, vagy pedig fogalmad sincs arról, mi folyik ebben az országban 23 éve.

"És Még vannak olyanok, akik nem hiszik el, hogy hazudott gyurcsónyát!!!"

Nyugi, ezt mindenki tudja Gyurcsányról. Mint ahogy azt is, hogy Orbán semmivel sem különb nála.
Továbbmegyek. Gyurcsány B.öszödön megpróbálta felrázni a sunyi, megélhetési és elvtelen szoci politikusokat. Ő legalább belátta, hogy az irány rossz, váltani kell.
A tagság becsapta, erre ő megpróbálta egyedül. De Viktorod minden, ismétlem: minden reformot megfúrt, csakhogy megkaparintsa a hatalmat.

Lám, mire ment vele: nem volt jó a 300 Ft, most mege nesze, 768 Mrd jön.
Mondd, te mit gondolsz erről?

"És ilyen emberre még szavaznának ezután!"

Szavazna a nyavalya. Se Gyurcsányra, se Orbánra.
Addig örülj, míg egyik sincs hatalmon.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.10.21. 00:38:27

@Foxtrotty:

"Teszkós frissáru? Az még a Hajdú bét felszámolásából maradhatott "

Tegyük helyre ezt a Hajdú-Bét sztorit, ha, ha szabad.

*****
" A Hajdú Bét-ben 98- ban, mikor 15% volt a Wallis részesedés, 6mrd volt a veszteség.
Évek során halmozódott a veszteség a HB rossz vezetése miatt.
Azért maradt fizetőképes a cég, mert halmozta a veszteségeket. Ebből maradtak talpon.
Érdekes, akkor senki nem akart öngyilkos lenni!!!
Aztán az OTP meg a Wallis tőkeinjekciójával, és átgondoltabb cégvezetéssel 2001-re 3,3 mrd nyereséget tudtak produkálni.
Szép volt a tenyésztők részesedése is. Még ekkor sem akart öngyilkos lenni senki!!!
Aztán a Wallis megvette az OTP részét, maradt egyedüli befektető.
2003-ra a HB egyrészt rossz gazdálkodás, másrészt a piaci helyzet alakulása miatt fizetésképtelen lett.
Nagyon sajnálatos, hogy a felszámolás során a tenyésztőket nem tudták kifizetni.
Az viszont egyértelmű, hogy nem Bajnai vezette a HB-t, nem ő vezényelte le a felszámolást.
Ezért állapította meg immáron nem először a független magyar bíróság, hogy köze nem volt az eseményekhez.

Természetesen vannak olyanok, akinek érdekében állna Bajnai lejáratása, ezért nagyon szeretnék elhitetni a közvéleménnyel a felelősségét. De ez a próbálkozás eddig csak azok irányába volt sikeres, akik csupán a jobboldali médiákból merítik egyoldalú ismeretanyagukat.

A Magyar Nemzet helyreigazítása a bírósági végzés után (szóról-szóra):

Lapunk 2007. február 10-i számában A nemzet példaképe – a Gyurcsány-kormány közelebbről című cikkben
– valótlanul állítottuk, hogy a felperes Bajnai Gordon a KISZ reformágából a rendszerváltáskor a Wallis Rt. első embere lett, a valóságban Bajnai Gordon 1999. december 30-án lett a Wallis Rt. vezérigazgatója;
– valótlanul állítottuk, hogy 1999-ben a Bajnai Gordon vezette Wallis Rt. a Hajdú-Bét Rt. Baromfifeldolgozó többségi tulajdonosa lett, a valóságban a Wallis csoport 1999. március 25-i tulajdonszerzésekor Bajnai Gordon még nem dolgozott a Wallis Rt-nél;
– valótlanul állítottuk, hogy a céget nem fejlesztették, csak a pénzt vették ki belőle, valamint ugyancsak
– valótlanul állítottuk, hogy 2003-ban Bajnai Gordont bízták volna meg a cég felszámolásával. " ///

Maradjunk ennyiben.

Szúrófény 2012.10.21. 06:05:39

@Nyekenyóka.: Akkor megyek választani, ha majd abba kell melyiket agyonlőni, melyiket felakasztani!

Szúrófény 2012.10.21. 06:10:05

„Mindinkább meggygyőzödöm, hogy az ország helyzete reménytelen, ez az ország nem képes magát megvédeni, mert nincsenek az állam kormányzatában becsületes emberek! (A pápai követ írja Rómának, 1526-ban!)
„…el nem tagadhatjuk, és nem szépíthetjük azt a példátlan önzést, amelynek durva konfliktusaiból áll e korszak úgynevezett politikai története. Keserű arra gondolni, hogy ez ország politikai vezetői méltatlan, alacsony lelkű, legjobb esetben tehetségtelen emberek voltak”
Szekfű Gyula Tomori című tanulmányából. Nincs új a nap alatt!

látjátok feleim szümtükkel 2012.10.21. 07:00:35

@Szúrófény:
Most harangoztak, remélem csaka misére.

KopaszMercis 2012.10.21. 10:00:28

@Balibgeczyk:
Jurcsanteknak senki adossagat nem kellett torleszteni... Ja varj nem az az I. Orban kormany volt, akik a bokros csomag megszoritasanak javait eltek fel
süti beállítások módosítása