Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Viktor szappanoperája és az IMF-hitel

2012.04.27. 07:44 Spejbl

Lehet valamit rosszul csinálni és csendben maradni, hiszen érzi az ember, a párt, a tábor, hogy vannak dolgok, amikről jobb lesütött szemmel hallgatni. Meg persze lehet valamit rosszul csinálni úgyis, hogy közben ezerrel bömböljük, hogy minden milyen frankó, minden mennyire sikeres, sőt, ezért még tüntetünk is önmagunk mellett. Egyetlen kérdés merül fel az utóbbival kapcsolatban: mi a rossebnek, ha úgyis kiderül előbb-utóbb, hogy az egésznek semmi értelme? A válasz persze egyszerű: sok szavazó van, akinek ennyi is elég, akik inkább hisznek abban, hogy mindent megpróbáltunk, de a Sátánnal kerültünk szembe, mint belássák, hogy az álmodozás, a mantrázás még nem fogja szebbé tenni a világot mikor reggel felébrednek. És persze tartás is kellene ahhoz, hogy beismerjük inkompetenciánkat, hibáinkat, gyengeségeinket, majd legyen bátorságunk változtatni, politikusok helyett szakpolitikusokra, hozzáértőkre bízni az ügyeket. VÉLEMÉNY

A FIDESZ-KDNP kormány részéről eddig nem nagyon hallottunk mást, mint azt, hogy a külön út micsoda csodafegyver, hogy nem leszünk gyarmat, hogy éljen a gazdasági szabadságharc meg a nemzeti együttműködés rendszere (NER), hogy arányos és igazságos adórendszer jön létre, hogy mennyire fantasztikus dolgok készülnek itten (Lencsés úr az itten-t tudatosan írtuk le, reméljük, hogy emiatt nem áll majd szóba velünk soha többet), csak néhányat kell aludni, aztán meglátjuk a fény az alagút végén ("...még ha a közelgő vonaté is az" - Andy Cairns), miközben jelenleg úgy néz ki, hogy az eurózónán kívüli EU-s tagállamok közül csak nálunk fog stagnálni, sőt, vélhetően enyhén csökkenni idén a GDP. Hogy a nagy-nagy központosításoknak nem a hatékonyságnövelés, hanem a hatalom felügyeletének mindenre kiterjesztése az egyetlen hozadéka, hogy a földosztás megint csak a gazdag haveroknak lett jó buli.

De most komolyan: mennyi lóvét költhettek el a nem létező sikerek kommunikálására? Milyen gazdasági sikereket ért az elmúlt két évben a FIDESZ-KDNP kormány? Mi lett jobb? Mennyivel tartunk előrébb, mint a kormányváltás utolsó napjaiban? Mire használta fel a megszerzett 2/3-os parlamenti többséget? A válasz sajnos meglehetősen kiábrándító: gyakorlatilag nem volt olyan jelentős, hosszú távra (pláne pozitívan) kiható ügy, amiben mérhető, nemcsak a FIDESZ, hanem az ország számára is mérhető sikert ért volna el a FIDESZ, miközben az összes láncon tartott kommunikációs csatornán keresztül a sikerek halmozásáról lehet két éve hallani. Persze ok, itt a Mercedes, történt néhány látványos új cégalapítás, miközben hatalmas mértékű tőkekivonás, tervezett új beruházások törlése, itt lévő cégek kivonulása volt a meghatározó.

Itthon viszont még mindig a sikerről beszél a kormány. Hosszú hónapok után sikerült például elérni, hogy elkezdődhetnek a tárgyalások, melyek útjából szorgos munka eredményeként elhárultak a súlyos akadályok. De most komolyan: ki a fene hozta létre azokat az akadályokat? Ki törvénykezett össze-vissza? Ki lázadt, támadott, gyarmatozott meggondolatlanul? Ki ment szembe a közgazdaságtan alapvető téziseivel? Minek kell még történnie, hogy egy játszótérnél többre becsüljék saját országukat az egymást váltó kormányok? És aktualitásából adódóan legfőképp éppen a sikerretorikából jelesre vizsgázó regnáló kormányzat?

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, egyszerű polgárokról is szólna ez az ország, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: az amerikai fiú a fészbukon

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánlod ismerőseidnek!

Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

118 komment · 5 trackback

Címkék: siker imf

A bejegyzés trackback címe:

https://azamerikaifiu.blog.hu/api/trackback/id/tr484475894

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.27. 12:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Az IMF jön – Orbán marad? 2012.04.27. 11:12:00

Miután az Európai Bizottság szabad jelzést adott, a jelek szerint elhárultak az akadályok a magyar kormány és a Nemzetközi Valutaalap között újrakezdendő tárgyalások elől. Kérdés azonban, hogy mindez milyen mértékű változtatásokat tesz szükségessé a ko...

Trackback: Mennyibe került nekünk eddig a Fidesz szabadságharca? 2012.04.27. 11:07:34

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a Fidesz ...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.04.27. 11:04:53

Egy évnyi szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van, 24 éve megélhetési politikus, aki 1990 óta ki se tette a lábát a Parlamentből, hogy körbenézzen a magyar valóságban. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció t...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.27. 11:03:18

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.27. 10:36:13

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Az úr Isten verjen már meg benneteket! Hagyjátok már ezt a két szerencsétlent. A mostani vezetéssel foglalkozzatok ti agyatlanok! Nagyon ostoba vagy, ha neked elég indok, hogy előtte mi volt. A te zsebedre is megy, te hülye!

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.04.27. 10:40:32

Vágottfaszú, sábeszes liberálisok! Vegyétek már észre hol vagytok? Persze országárulásban még mindig vezettek!!!!

mirigy187 2012.04.27. 10:40:41

@doktor rotor: Az a baj hogy volt még pénz. Miből is volt 500 milliárdot elszórni MOL részvényekre? egyáltalán minek kellett ezt tenniük? Ha annyira szar volt a helyzet akkor minek kellet az egykulcsost bevezetniük ami totál kudarc volt a részükről?

tarackos 2012.04.27. 10:42:02

"Minek kell még történnie, hogy egy játszótérnél többre becsüljék saját országukat az egymást váltó kormányok?"

Annak, hogy a zemberek se annak képzeljék ami nehéz lesz mert a jelek szerint imádnak játszani. El is játszották mindenüket...

Kockagolyó - a legjobb csúszógömb (törölt) 2012.04.27. 10:42:10

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Szívesen kinyalom a kis pinádat ha cserébe leszopsz kiscsillag de azért küldjél már fényképet előbb, hogy tényleg olyan szép vagy-e?!

doktor rotor 2012.04.27. 10:42:41

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: A manyup pénzek ténylegesen alkalmatlanok a hiány betömésére. Lehetett belőlük költségvetési hiányt kozmetikázni + osztani a haveroknak és talán még adósságot is csökkenteni. A baj az, h úgy a manyup pénzek, mint a többi bevétel is egy lyukas vödörbe megy. Az "elmúttnyócévre" (ami van 10 is sz.v.sz) azért haragszom, mert ezeket a lyukakat kifúrta/tágította, a jelenlegiekre meg azért, mert nemigen vállalják fel a tömködésüket. Én így látom és így azért nem annyira egydimenziós a történet.

Kozi73 2012.04.27. 10:48:25

@van-itt-ész:
Öreg, neked biztos egyetlen barátod sincs.
Mert ha lenne, biztos szóltak volna már, hogy nagyon mellényúltál ezzel a nickkel.
Te ostoba, szánalmas, fasz náci.

Szelid sunmalac 2012.04.27. 10:49:37

Egydimenziossa az teszi a tortenetet, hogy a megadott felhatalmazassal nem elnek, hanem visszaelnek. Ha valaki szarul csinalt valamit, arra csak ugy lenne szabad kopkodni, ha mi ok jobban csinalnak, nem pedig meg rosszabbul. Kivetnek ujabb adokat, mikozben a kiadasi oldalon szart sem faragnak, sot! De ha csak a foldosztast nezem, akkor az a hatszavlaahany MILLIARD forint pont annyi, mint amennyit beszednek tolunk. Mutogathatnek a torokokre is, hogy azok vagtak tonkre az orszagot es mar sokkal elorebb lenenk, de a multban csak azok elnek, akik 1. inkompetensek es ezzel kompenzalnak 2. maguk is sarosak (esetunkben akar meg jobban is) 3. teljes mertekben orultek. Barmelyiket is nezem, sehogy nem all jol a dolog. Szarok arra, hogy eddig kik mit csinaltak. Azt akarom latni, hogy OK mit tesznek. Es nagyon nem tetszik az amit latok!
En tehnokrata, megatalkodott realista vagyok. Az a munkam, hogy masok szarat takaroitsam fel, hogy problemakat oldjak meg. Nekem rohadtul nem tudjak megmagyarazni mit miert NEM lehet. Ami tortent, azt elemezzek, merjek fel a lehetosegeket, a hatasukat es azonnal oldjak meg ugy, hogy azoknak legyen jo, akik oket KEPVISELONEK megvalsazottak! Mert barmilyen furcsa, ok SZOLGALATOT teljesitenek NEKUNK, akiknek a penzebol elnek! Mondhatsz barmit, az elmuttketev kurva ennek az ellekezojet mutatja!

belekotty 2012.04.27. 10:49:56

@Kockagolyó - a legjobb csúszógömb: Nekem van képem róla, egy másik blogban találtam.
oneguyrambling.com/wp-content/uploads/2012/03/johncarter.jpg

Bobby Newmark 2012.04.27. 10:50:19

@doktor rotor: De. De igen. Kétharmaddal kibaszott egyszerű lenne rendbe rakni ezt a szemétdombot, amit Magyarországnak hívunk.

De a lófaszt, a saját zsebek tömése ennél sok nagyságrenddel fontosabb. Hát bizony a kurva anyjukat.

És az benne a szomorú, hogy ti, barna orrú faszfejek még tapsoltok is hozzá. Hogy észre sem veszitek, hogy ez bizony egy az egyben a Gyurcsányi tempó, hogy az elmúltkétév pontosan ugyanaz, mint az elmúltnyolcév, ugyanaz a szánalmas, kicsinyes és alkalmatlan szar kormányzás, amit már tíz éve szopunk.

Nyaljátok azért csak azt a segget, két évig még biztos meg fogja érni. Aztán majd ugyanúgy le lesztek gyalulva, mint ahogy a Fidesz gyalulta le a vörös seggnyalókat.

Csak lenne már 2014... vagy inkább egy polgárháború, az elmúlt 100 év összes politikusával lámpavason.

Mérges 1234 2012.04.27. 10:51:05

Lnecsés név szerint meglett említve, hú ettől élvezni fog az egyűgyű hülyéje......

kapuzárási pánik 2012.04.27. 10:53:34

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember):
Ha tényleg kisasszony vagy, akkor én szívesen kinyallak! ( Kockagolyó előtt termésuzetesen )
Máskülönben a kereszténységed ( főleg ha római katolikussággal párosul ) akkor legalább gyógyír a bűntudatodra és a bűnbeesésre ( paráználkodás ) amit rendszeresen meggyónhatsz. Magyarságod értelmezhetetlen, gondolom te sem erényként hanem állapotként fogod fel, amiről nem tehetsz.
Fikázni lehet az előző kormányokat, de a tény ettől még tény: orbán viktor és a dilettáns Fidesz kb 15 évre vetette vissza Magyarországot, és a következő 2 évben - ha maradnak - még rengeteg kárt fognak okozni. Ha ennek Te tapsolsz és örülsz, akkor meg én üzenem neked, hogy buta vagy és megerdémled a sorsod.

Spiro 2012.04.27. 10:58:39

Tavaly novemberben Viktor azt mondta, szabadon idézve :

„Ha az IMF visszajön, akkor ő elmegy”

Nemsokára indulhat, de a Matolcsy-t se felejtse itt. Dilettáns idióták.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.04.27. 10:59:04

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Már nagyon nedves lehet a puncikád, hogy ilyen sokan ajánlkoztak orális szexre. :))

MacChicken (törölt) 2012.04.27. 10:59:22

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): "Emutnyocev", kedves kerszetyeny droid? Az elmult kettoben hol tetszett lenni? A reverenda alatt terdelve?

Megfigyelo 2012.04.27. 10:59:28

@Anti Anyag: Orbánék *mindemt* alá fognak írni, de csak az utólsó percben, mielőtt be kellene jelenteni az államcsődöt. Novemberben is azért somfordáltak vissza az IMF-hez, mert épp fenyegető volt a helyzet. A tárgyalások hírérek a piacok megenzhültek. Aztán januárban elszálltak megint az állampapírhozamok, s arra tértek magukhoz, hogy Orbánék tudomásul vették, hogy csak standard készenléti hitelt kaphatnak, enyhéb feltételeket ("védőhálú") nem...

doktor rotor 2012.04.27. 11:00:34

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azt hiszem, az elmúlt két évről egyforán vélekedünk. Mondjuk azért kíváncsi lettem voln a "tandíj-fizetős egészségügy-alanyi jogú szoc. ellátások megszüntetése - állami alkalmazottak felének kiqrása" menet mit idézett volna elő az istenadta népben (márcsak azt látva, ha korkedvezményes/rokkantnyugdíjakhoz való hozzápiszkálásból mekkora hörr lett), de igen: meg kellett volna legalább próbálni, mert még egy ilyen esély nem lesz egyhamar. És persze közben nem (nem anniyt és nem annyira látványosan) lopni, mert az igen sokat árt a hitelességnek.

Megfigyelo 2012.04.27. 11:04:08

@Megfigyelo: Elütések:
mindemt --> mindent
hírérek --> hírére
megenzhültek --> megenyhültek
enyhéb --> enyhébb

Sir Galahad 2012.04.27. 11:06:25

"Meddig lehet még sikerként eladni a folyamatos kudarcokat?" Gyakorlatilag akármeddig. Egyrészt azért, mert az előző kormány legalább ilyen rosszul tette a dolgát, másrészt azért, mert az ellenzék nem tud a tömegek számára vonzó alternatívát kínálni. Így - "vakok között félszemű a király" alapon - a többség még mindig a kormánypártoknak, a sikerpropagandának hisz.

doktor rotor 2012.04.27. 11:07:45

@Bobby Newmark: Na ez is egy szép szofisztikált vélemény volt. Köszönjük, leülhet.

kapuzárási pánik 2012.04.27. 11:08:37

@van-itt-ész:
Szar náci senki vagy, bűzlesz és semmire sem vitted az életben.
Mennyi adót fizetsz?

Szelid sunmalac 2012.04.27. 11:11:09

@doktor rotor: Ezert irtam, hogy a kovetkezmenyeket meg kellett volna vizsgalni. Baltat hasznalnak szike helyett, barilyen temarol is van szo. A torvenykezes elvileg nem jatek, hiszen a mi borunkrol szol. Ennek fenyeben igencska meglepo, hogy ahol penzbeszedessel es sajat zsebtomessel kapcsolatban meg csak aprobb hibakat sem kovettek el, azt nagyon is profin csinaljak.
Nincsenek illuzioim. A vilagon mindenhol lopnak a politikusok. Ahol ember penzhez hozzafer,abbol elvesz maganak is. Tudod mit? Leszarnam, egy ha egy 40 millas nyaralot kapna mindegyik, es havi 2 millat kapeban, amig kepviselo. Legyen! Nemzetgazdasagi szinten bafitty lenne, zsebpenz. De mellette a tobbibol a mi javunkra safarkodjanak. Es ez az amit nem ertenek meg. Lopjanak, de ne pofatlanul es gatlastalanul.
Annyi eszuk sincs, hogy azt belassak, ha tonkrevagnak minket, nekik sem lesz mibol lopni. Okos ember hagyja, hogy termelodjon minel tobb a Zembereknel, mert abbol folyamatosan, hosszu tavon lehet lopni, megsem szol senki semmit, mert o is megel. Igen, egyszeru a keplet. Az embereket maguk, a csaladjuk, es a szuk kornyezetuk erdekli, ha ott minden rendben, akkor leszarjak,hogy fent mi van. Ha lent gaz van, elobb-utobb fent is az lesz. Pszichologia, emberismeret es tortenelem.

RepLa 2012.04.27. 11:11:35

@doktor rotor: Értem én, hogy igyekszel korrektül nézni mindkét oldalt, de:
1. az a logika, hogy a múltunk is oka a jelenünknek, azon túl, hogy igaz, elég szánalmas mentegetőzés. Mert igen, az "elmútnyócév", meg a mocskos "kommunizmus", meg '56, meg a II. világháború, meg Trianon, meg 1848, meg Rákóczi, no meg a törökök, meg Mohács, aztán a tatárok, vagy akár István és Géza (aki mért pont itt állt meg......és még hosszasan folytathatnánk. Mert ebben jók vagyunk: mindent a múltra meg az ellenségre fogni, tehát másra. Persze sokszor joggal, de ki nem szarja le?! Nem lehetne inkább a jelenben élni, és a jelenben meglévő vérlázító hibákat nézni, amik a jövőnket ássák alá, lehetetlenítik el? Mert szerintem a jövőben szeretnénk élni, nem a múltban.
2. Ha pedig már mégis kicsit történelmezel, legalább ne légy amnéziás, és ne tégy úgy, mintha az "elmútnyócév" során mindenért kizárólag csak az az ördög Gyurcsány és társai (meg MSZP meg SZDSZ) lennének a hibásak, Orbán és társai pedig csak az univerzum széléről figyelték volna ijedten (de totál passzívan), ezek mit kúrnak el. Én úgy emlékszem, piszok keményen paszírozták azt az egyébként zömében alkalmatlan bandát (és vele az országot) a mocsárba. Szóval a példádnál maradva: ja, ja, apa -a felelőtlen disznó - szórta a pénzt magától is rendesen, de anya is biztatta ám, meg még zsarolta is a gyerekkel, hogy szórnia kelljen, ha véletlen megállt volna ebben, és gondolkodni próbált volna, jó e ez így. Ráadásul most, hogy baj van, anya tovább szórja a pénzt, ráadásul gátlástalanul mindet magára költi. Hát anya az ilyen?! Mi meg gyerekek azon vitatkozunk, melyik a gusztustalanabb? Látom, ez egy ilyen család.

MacChicken (törölt) 2012.04.27. 11:13:05

@Doubledecker: Kellene mar egy kulon blog, ami a Lencses jelenseggel foglalkozik. O egy egyeniseg, nagyon kicsi esszel, hatalmas egoval. Almaban is a fideszre szavazna, huzna a hegedut a sullyedo naszadon fulladasig. Kozben nem reagalna a neki eletmento cellal kiabalo anonimoknak.

miskabá 2012.04.27. 11:13:35

Az elmúlt 20 év gazdaságilag totál zsákutcának bizonyult, nem kell óriási nagy rendszerértés ennek a belátásához. A liberális modell erőltetése a magyar gazdaságot előre megjósolható módon kifosztotta, eladósította és nyomorlistára tette. Az már csak ráadás, hogy az egész világnak is hasonló "sikert" hozott

Amerikai fiú most azt igyekszik beadagolni, hogy mindez Orbán műve volt, nélküle itt már virágozna a kommunizmus, illetve a liberális piacgazdaság, illetve akármi csak nem ez. Miközben Európa menőbb államai sorra hanyatlanak csődbe, Amerikát meg csak a dollárnyomtatás tartja úgy-ahogy felszínen. Persze ha tudnák, hogy ők is Orbánnak köszönhetik a sok bajt ... majd amerikai fiú elmagyarázza nekik!

Sir Galahad 2012.04.27. 11:14:56

@Bobby Newmark: "Kétharmaddal kibaszott egyszerű lenne rendbe rakni..." - hol éltél te az elmúlt 2 évben? A kormány nem tudott úgy megmozdulni, hogy azonnal ne hörgött volna Brüsszel, az Európai Bizottság, az IMF, meg a franc tudja még ki.

RepLa 2012.04.27. 11:18:11

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: 2012.04.27. 10:49:37
Itt a pont, minden szavaddal egyetértek!

Mérges 1234 2012.04.27. 11:19:56

@Sir Galahad:

MErt az elmúlt 2 évben, nem csinált semmi olyat a kormány, amitől normális embernek ne állt volna fel az összes haja.......

JA droid aggyal, szívvel, ez egyszerű, mindig más a hibás.

Igen, az MSZP is elkúrta, tudjuk, lapozz.....

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:20:46

@Megfigyelo: A helyzet az, hogy 2012-ben az összes terheket vissza tudják már most fizetni év végéig, szóval az államcsődre várhatsz.

Na ezért nem kapkodják el. Valójában az IMF megállapodás nekik közvetetten fontos, hiszen nem kölcsönre van szükség, hanem a befektetők megnyugtatására.

Azok pedig akkor is meg fognak nyugodni ha látják, valójában nincs is szükség IMF-re.

Na ezért egyre idegesebb és rugalmasabb az EU és az IMF, mert ez a háttérben egy közös csapat.

komplikato 2012.04.27. 11:23:22

@Anti Anyag: Az ugye meg van, hogy IMF megállapodás esetén is csak akkor van kölcsön ha lehívja a kormány? Ergo lehet a befektetők megnyugtatása megtörténne hitel nélkül is, de még erre sem voltak képesek fél év alatt.

Mérges 1234 2012.04.27. 11:23:33

@MacChicken:

Az a gond, hogy nincs egyedül, ez egy jelenség.

Hit alapú politizálsá folyt, sokan annyira behabarodtak, ha Orbán Viktor kúrná őket személyes seggbe, akkor is azt mondanák jó ember ez, csak az Ájemef meg az júnió', na azok a rosszak.

Ja különben pont ez történik.

Írom megint, az MSZP is bekaphatja, de azt nem veszik ezek észre, hogy ugyanaz a szopatás megy, illetve a 2/3-ad miatt, gyorsabban átvágjuk a fát magunk alatt, de ugyanúgy fűrészelünk.

Ja nem ugyanúgy, mert most büszkén dagadó kebellel.....

Istenverhe marhák egyesek, így meg is érdemeljük a sorsunkat.

RepLa 2012.04.27. 11:25:15

@Sir Galahad: Igazad van, @Bobby Newmark túlzott. Nem lenne egyszerú még 2/3-dal sem. De nem fogjuk már megint másra, mert ettől felforr az agyvizem. Tudom, nehéz elviselni, hogy minden játéknak megvannak a szabályai, de hát a többiek már csak így hajlandók velünk játszani. Őket megértem. Szerinted hagyniuk kellene, hogy lenyúljuk, átverjük őket? Le kéne szállni a magas lóról (ez tudom, egy igaz magyarnak nehéz), és normális ember módjára beszélni normális emberekkel, vagyis együttműködni. Mert ez a túlélés záloga, nem az öldöklés.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:25:33

@Doubledecker: Ezen lehet, hogy te olyan kurva könnyen átlépsz, de mástól azért nem kellene elvárnod.

Gondolom, te sem röpke 2 év alatt fizetted vissza kölcsöneid nagy részét, mindamellett úgy, hogy még egy új autót is vettél.

Mérges 1234 2012.04.27. 11:27:18

@Anti Anyag:

Micsoda meglátásaid vannak.....

:D :D :D

Nincs nekünk semmire szükségünk á nincs, vigan tudjuk magunkat finanszirozni a piacról.......

:D :D :D

Matolcsy minisztériumban hamarosan üresedés lesz, lehet felveszenk, eszed nincs meg hozzá, de nem baj, sőt ez követelmény.

Mérges 1234 2012.04.27. 11:29:34

@Anti Anyag:

Viszont, a kormány nem nagyon vett új autót.... Na jó lesz egy két stadiónunk, de sebaj az kell is ilyen inséges időkben.

AZ MSZP elbaszta, a Fidesz meg mélyebre löki a szekeret, de a mostani szarért sajnos már a Fidesz felel, ha hiszed ha nem.

SzaszaG1 (törölt) 2012.04.27. 11:32:21

8 évig biztos el lehet adni.

RepLa 2012.04.27. 11:35:57

@Doubledecker: Azért nehéz az istenverte marhákkal osztozni ezen a sorson. Engem ez egyre jobban zavar. Mert nem kellene, hogy mindennel egyetértsek, nem ezt várom. De mikor már lassan értelmes ember nincs, már lassan jobboldalon sem, aki értené, mireföl ez a seggbekúrás (ahogy mondod), akkor engem nagyon de nagyon kezd zavarni ez a hitvita. Mikor láthatólag mondjuk közgazdaságilag, jogilag képzetlen emberek magyarázzák itt a nagy stratégiát, láthatólag tényleg hit alapon. Sajna ez nekem sem ment sosem, szóval nem vagy egyedül.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.04.27. 11:36:29

Ó, nagyon sokáig el lehet adni.
A választók nem túl okosak.

@Anti Anyag:
"Bajnai sec.pec aláírta volna"
Bármilyen racionális ember aláírta volna.

@van-itt-ész:
Nem tiltja a házirend, hogy internetezzenek az ápoltak?

Gera 2012.04.27. 11:36:36

@Anti Anyag: És egész pontosan milyen hasznot remélsz ettől? Mert az nekem nem tűnik különösebben előremutatónak, hogy szép lassan az államadósság egyre nagyobb hányadát cseréljük le másfélszeres kamatúra. Már emlegetik, hogy hamarosan jön az újabb devizakötvény kibocsátás, miből akarjuk kitermelni a 8-9 százalékos hozamot? Minél tovább tart ez az állapot, annál mélyebb merülünk a szarba.

Sir Galahad 2012.04.27. 11:38:29

@RepLa: Alapvetően igazad van, a baj az, hogy ennek a játéknak, együttműködésnek nincsenek világos, mindenkire érvényes szabályai, ami erősen megnehezíti mindezt. Annyit lehet tudni csak biztosan, hogy aki a nyugat-európai bankok, multicégek érdekeit valamivel sérti, az pórul jár - ezt azért, ugye, nem lehet korrekt játékszabálynak nevezni?

Szelid sunmalac 2012.04.27. 11:39:49

Ugy erzem komolya problemak vannak a fejekben az integritast, EU-t, IMF-et es a nemzetkozi politikai szinteret illetoen!
Barki is akar, a mai helyzetben egyszeruen lehetetlen csak es kizarolag nemzeti szinten gondolkodni. Egyszeruen NEM letezik olyan, hogy fuggetlen allam, onellato pedig vegkepp nem. Azt is latni kell, hogy itthon Orban (vagy barmelyik aktualis miniszterelnok) nagy ember, de vilag-, vagy akarcsak europai szinten egy kis senki. A kozepkorban, majd legutobb a vilaghaboruk alklamaval eldolt ki az eros, es nem mi vagyunk azok. Ezt lehet utalni, lehet ra kopkodni, de attol meg a helyzet nem fog megvaltozni. Igen, fuggunk. Ez egy TENY. De mindneki mas is fugg.
Masik pont, hogy mi akartunk belepni az EU-ba es onkent vallaltuk az ezzel jaro kotelezettsegeket, illetve mondtunk le az onrendelkezesi jogok bizonyos pontjairol. Ugyancsak tagjai vagyunk az IMF-nek, tehat pontosan tudjuk milyen feltetelekkel juthat valaki hitelhez. Nem kell az onamitas es a szinjatek.
Harmadik pedig, hogy akarcsak az IMF, vagy EU, vagy Nemetorszag, vagy MI (bezony, mi is) torekszunk a sajat pozicioink erositesere. Lehet ujjal mutogatni, hogy az a szemet penzt akar tolunk, de mar a gyerekem is arra tanitom, hogy semi nincs ingyen. Raadasul az EU most netto fizeto, nekunk. A kedves kommentelo, hacsak nem non-profit szervezet, valoszinuleg torekszik arra, hogy bevetelt termeljen. Okos vagy akarcsak szocialisan erzekeny ember persze ugy, hogy a masik felnek is jo legyen, de ez nem jelenti azt, hogy vesziteni akar az ugyleten.
Vegul a negyedik az, hogy ami pontokat az IMF szamon ker, az a magyar allam es kozte levo ervenyes szerzodes pontjain kivul a mi erdekeinket kepviseli, ugyanis a jegybank fuggetlensege nem egy puszta latszat, de ennek a reszleteibe most nem mennek bele...
Csak tisztazni akartam az alaphelyzetet...

Mérges 1234 2012.04.27. 11:41:16

@RepLa:

Nem annyira rossz a helyzet talán, mert tegnpa nagolon kiveséztük a dolgot, és annak ellenére, hogy nagyon kerülni akartam a témát, 8 emberből 6 egyeértelműen kinyilvánította, hogy a Fidesz és a "gazdaságpolitikája" hát nem tökéletes.

2 bizonytalan volt, aki kicsit a külső körülményekben kereste a hibát, de ők is bizonytalanok voltak.

Viszont abban a 6 ember egyetértett, hogy a fő gond, hogy az emberek nem törödnek saját sorsukkal, nem értik, és nem is akarjék érteni. Ezért mindkét oldal könnyen félrevezeti őket. A Viktor feltalálta a szimbolikus politizálást, ezzel pedig nehéz versenyezni.

Érzelmeket legyőzni, ész érvekkel szerintem nem lehet.

Nagyon be vannak csapva az emberek, páran már észrevették, ők tán még haragosbbak is, páran meg nem akarják látni.

És a hangsúly a nem akarjákon van, mert valóban nem akarják, jobb a boldog tudatlanság, vagy a nagy tervbe vetett hit, mint a szörnyű felismerés, hogy a kirány mezítelen.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:41:34

@komplikato: Azért nem mert az IMF szempontjából ez is kölcsön.

Azaz a feltételeik ott vannak. Na azok közül az első, hogy a kirugdosott francia és német cégeket vissza kell helyezni, közéd és az állam közé (nagyon mézes szerződések ezek), a közösségi közlekedést vissza kell fejleszteni, a 70 éves bírókat nem szabad nyugdíjba helyezni és csupa effélék egész olyan szintig, amire minden normális kormányfő azt mondja, hogy akkor elmentek a jó büdös picsába, mert nem rátok fognak szavazni 2 év múlva, hanem ránk.

Nem hülyének kellene nézni Orbánékat, hanem belegondolni, hogy te mit tennél úgy, hogy ne járjak úgy mint Bajnai és persze a gazdaság se járjon úgy.

Persze Orbánék ezt addig tudják megtenni, amíg a fizetnivaló IMF nélkül is megoldható, de ez már 2013-ig biztosan megoldott (tekintve a megszorításokat simán utána is).

Ők azt bekkelik ki, hogy a befektető rájöjjön, valójában már nem kell nekik az IMF

Sir Galahad 2012.04.27. 11:41:42

@Doubledecker: Dehogynem csinált olyat. Ettől függetlenül viszont sajnos igaz, amit írtam. És nem lapozok: az, hogy a Fidesz most nem kormányoz jól, nem feledteti, hogy az MSZP elkúrta. A posztban felvetett kérdést - mitől működik egy rosszul kormányzó miniszterelnök sikerpropagandája? - ugyanis éppen ez magyarázza.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:43:55

@Doubledecker: Ezek nem igazán érvek. Miért baszta el? Konkrétan.

Mert azzal, hogy nem írt alá, éppen hogy nem baszta el.

tábormegsemmisítő 2012.04.27. 11:45:06

Egyik oldalról persze hogy nyomatják a sikerpropagandát Viktusék (a világon melyik kormány nem?) a másikról viszont megy a kudarcpropaganda ezerrel az ilyen blogokon. Most hogy sikerült valamit elérnie a kormánynak, gyorsan rá kell dobni még egy lapáttal

Szerintem ennek az egésznek nincs már semmi köze a valósághoz, két mesevilág küzd egymással azok megnyeréséért, akiknek van még idejük a sok baromságra. Itt a nyár, én megyek inkább friss levegőt szívni, mindenkinek jó szórakozást!

Mérges 1234 2012.04.27. 11:45:47

@Anti Anyag:

Ha igaz lenne, ami írsz simán nyilvánoságra hozhatnák az IMF feltételeit, nem tezsik......

Hazúg tapló banda ez is.

Leginkább az a bajuk (és ez érthető is), hogy az IMF feltételibe ők valószínű belebuknának, illetve annak végrehajtásába. HOgy velünk mi lesz au édesmindegy.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:46:33

@Gera: Ezt ne így mérd, mert ez tipikusan az az eset, amikor az olcsóbb a drágább, magyarul többet buksz rajta.

Elhiheted, nem azért írják alá, mert ez olyan nagyon hazafiasnak tűnik egyesek szemében, hanem azért, mert nem éri meg, azaz többet buknak rajta, mintha egy külsőstől veszik fel dupla kamattal.

Az IMF hitel a világ legdrágább hitele, nem véletlenül veszik fel ezt kizárólag végszükségben lévők.

Brix 2012.04.27. 11:47:28

Igen, sikerek azok vannak... Ők, és felső 10%, már telerakta a zsebét az egykulcsos adó segítségével, és kimenekültek a devizahitelekből, az hogy a többi 9 millió emberrel mi lesz nem számít. A közel zéró gazdasági növekedést, nem tudom hogy lehet sikerként eladni...
A munkanélküliség pokoli szintekre hágott, a magánszektorban folyamatosan, trendszerűen, két éve csökken a foglalkoztatottság! A létrejövő új munkahellyek 80%-a, államilag támogatott, ennek is a 90%-a közmunka. A KKV-k a túlélésért küzdenek, hogy ki tudják termelni a megemelt minimálbért, ami még igy is 9000 nettóval kevesebb mint tavaly
Közben, megy a pofátlan sikerpropaganda:
Index egyik hír: Matolcsi: Lesz egymillió új munkahely
Index másik hir alatta: Nőtt a munkanélküliség, 11,7 százalék a munkanélküliségi ráta

Anti Anyag (törölt) 2012.04.27. 11:48:39

@Doubledecker: Nyilvánosságra hozták, hiszen én is az indexről tudom.

Nagyon kemények és nagyon szemetek is ezek a feltételek, a lényege, hogy az IMF kormányoz, ami azt is jelenti, hogy a külföldi cégek előnyben vannak a hazaiakkal szemben az állami megrendeléseknél.

RepLa 2012.04.27. 11:49:21

@Anti Anyag: Elmondom neked, hátha megérted, hogy amíg deficites az államháztartás (amit győzelemként hirdetetten 3% alatt tartunk, ami nagyobb 0%, csak a félreértések elkerülése végett), ami azt jelenti, hogy többet költ az állam, mint ami a bevétele, vagyis ezt a különbözetet hitelből finanszírozza. Tehát még egyszerűbben: amíg deficitről beszélnek, hitelt vesznek fel, tehát kell a hitel. (Örülnék, ha nem kellene, de ezért te is támadhatnád ám őket!!! Ha érted.)
Ha pedig hitel kell (mert a hitel önmagában nem ördögtől való ám, mert mondjuk egy abból megvalósított beruházás többet is termelhet, mint a hitel törlesztése, vagyis nyereséges is lehet), szóval hitel kell, akkor már az IMF hitel messze olcsóbb. Mert gondolom, a cirka 4%-ot te is kevesebbnek látod, mint a piaci 9-10%-ot, amit rendre vesz fel az állam (mert ugye a kötvénykibocsátás az hitelfelvétel, gondolom tudod).
Tehát akkor most ügyes Orbán, vagy egy barom?

Mert persze ezen az áron kikerüljük, hogy a hitelt adó belepofázzon itt dolgokba, ez tény. Tényleg vérlázító, hogy számon akar kérni olyasmit, ami garancia arra, hogy jól használjuk fel, és vissza tudjuk majd fizetni - ami a mi érdekünk is.
Tehát még egyszer: Orbán akkor ügyes, vagy egy barom?

Mérges 1234 2012.04.27. 11:49:54

@Anti Anyag:

A Fidesz a gazdaságpolitikát és a furcsa "szabadságharcát" baszta el de nagyon keményen, mert ennek eredményeképpen az ország rosszabb helyzetben van, mint volt, és jobban rá van szolrulva az IMF hitelre mint valaha.

Persze nem jó nekünk az IMF, de kicsit átgondoltabbban, MAtolcsy nélkül nem is kellene.

Végtörlesztés mond neked valamit????

Rendben van, hogy segíteni kell a bajbajutott embereken, de hogy is siekrült, 10%-ot kimentettek kissé furán, ezzel bedöntve a forintott és mélyebbre lökve a többi embert.

És nem ez az egyetlen ilyen durván elhibázott lépés.

Az a durva, hogy bár én nem szeretem őket, de az irányok többéségével egyet is értenék de a megvalosíátsok módja, hát vadabb, mint az MSZP idejében, pedig a Gyurcsok magasra dobta a lécet.......

Mérges 1234 2012.04.27. 11:51:57

@Anti Anyag:

Sehol nem hozátk nyilvánoságra, és ezek a rémhíreket csak a Viktor terjeszti, ahogy azt is, hogy az új adókat az EU kényszerítette ránk.

Hazúg féreg ez.....

RepLa 2012.04.27. 11:54:56

@Anti Anyag: "Az IMF hitel a világ legdrágább hitele, nem véletlenül veszik fel ezt kizárólag végszükségben lévők. "
Lassan belátom, menthetetlen vagy, te tényeket is a tézisedhez igazítod.
IMF hitelt azért a bajban lévők veszik fel, mert egyrészt azoknak ad, lévén hogy ez a dolga, másrészt amíg valaki nincs bajban, addig a piacról kényelmesen tudja finanszírozni magát, vagyis nem éri meg neki. Ha viszont bajban van, ez egy mentőöv.
De félek, Te ezt úgysem érted.......

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.04.27. 11:55:59

@Anti Anyag:
Az IMF olyan dolgokat kér, amiket amúgy is meg kellene csinálni. Ha nem az ő kedvéért, akkor a piac kedvéért kell megtenni.

"a kirugdosott francia és német cégeket vissza kell helyezni, közéd és az állam közé (nagyon mézes szerződések ezek)"
Marhaság. Az, hogy helyette rossz szolgáltatást nyújtó, drága állami monopóliumok kerültek. Nem érdeked neked se. Ez a politikának érdeke, mert többet lehet lopni.

"közösségi közlekedést vissza kell fejleszteni"
Ilyet nem kérnek.

"Az IMF hitel a világ legdrágább hitele, nem véletlenül veszik fel ezt kizárólag végszükségben lévők."
Az IMF nem is kínál hitelt azoknak, akik nincsenek bajban.

Gera 2012.04.27. 12:02:27

@Anti Anyag: Hát én meg nem osztom ezt a démonizálást. Eddig semmi konkrétumot nem sikerült ismertetni, hogy mit is akar tőlünk az imf, ami annyira szar lenne nekünk. A magas kötvényhozamokon viszont húsba vágóan konkrét százmilliárdokat fogunk bukni. Szerinted mit jelent az országnak sok milliárd dollár 3-10 éves lejáratra 8 vagy több százalékos éves hozammal? Mi a francból fizetjük vissza ezt 0,1 százalékos növekedés mellett? Hova vezet ez?

Vicces egyébként ez az államadósság téma. Az átlag magyar ember (ne érts félre, nem rólad beszélek) alapvető dolgokkal sincs tisztában ezen a téren, úgyhogy a politikusok nyilvánvaló ostobaságokkal simán félrevezetik. Nem tudja, mi az a kötvénykibocsátás (mármint azt se, hogy ez hitel), nem tudja, hogy költségvetési hiány egyenlő hitel, nem tudja, hogy nullszaldós költségvetés mellett is rengeteg hitelt kellene felvennünk, mert egy rakás kötvény lejár, stb. Egy kurva szót nem ért az egészből, de szavazni azt fog.

Gera 2012.04.27. 12:05:15

@Lord_Valdez: Már várom, hogy mennyivel lesz olcsóbb a víz most, hogy visszavásároltuk a Vízműveket. Gondolom minimum a felére esik, miután kiebrudaltuk a népnyúzó multikat.

Szelid sunmalac 2012.04.27. 12:05:49

@Anti Anyag: Csak a miheztartas vegett: a keszenleti kolcson azert keszenleti, mert csak akkor kell lehivni, ha kell. Marpedig visszafizetni csak akkor kell, ha lehivtad. Addig nem, ugyhogy nagyon nagy hazugsag ez az allitas, hogy csak akor tud bizonyos lepeseket megtenni, amig NEM kell hitelmegallapodast kotnie.

Mérges 1234 2012.04.27. 12:07:22

@Gera:

Ja, ja. Átlag népnek IMF egyenlő hitel, az nem jön le, hogy nélküle sokkal drágább az élet.

Egyébként ez az egyik főbűn, hogy továbbra is csak a hazudozás megy, a valódi igazságok kimondása helyett.

Terelés, a droidok etetése.

Szelid sunmalac 2012.04.27. 12:10:48

Multik...a masik kedvenc tema.
Csak jeleznem, hogy a magyar gazdasagot a nepesseg egytizede tartja el. Abbol az adobol, amit ok termelnek. Hogy kik ezek nagyreszt? Elarulom: a multik! A kis- es kozepvallakozasokra olyan terheket ronak, hogy vagy csodbe megy, vagy megprobal szurken/feketen mukodni. Igy ugyan megmaradnak a munkahelyek es csaladokat tudnak eltartni, viszont az ado nem onnan folyik be. A multik ezzel szemben mindent befizetnek, mert egesz egyszeruen nem eri meg nekik szarakdoni vele, masok az erdekek. Viszont a felso 10% (keresetben is) pont ott dolgozik. Nyugodtan lehet akarni, hogy elmenjenek, de akkor nem tudom a nagyszajuakat ki tartja majd el, es hova mennek dolgozni, mert a felszabadult multisok is az o helyukre fognak palyazni.
Ha ennyi nem lenne eleg, akkor minden kedves kommentelo mondja el tetelesen, hogy milyen ruhadarabok vannak most rajta, min gepel, milyen butorok veszik korul, mit evett reggelire, aztan irja melle, hogy kik gyartottak mindezek, illetve masik oszlopba, hogy mivel potolna oket, ha az osszes galad multi hirtelen eltunne!

Mérges 1234 2012.04.27. 12:24:24

Orbán Viktor: "Az IMF a barátunk"

"A miniszterelnök rosszindulatú értelmezésnek minősítette azt a felvetést, amely szerint az IMF azért akar pénzt adni, hogy beleszóljon a magyar gazdaságpolitikába." Origó

Nehéz lehet Fidesz droidnak lenni, hogy nem zavarodnak bele, hogy nap mint nap változik a szentírás.

DE ez anti anyag el is tűnt...... Pedig kiváncsi lettem volna erre mit is lép...

Kék az ég 2012.04.27. 12:26:53

mandiner.hu/cikk/20111115_nol_ha_jon_az_imf_orban_lelep

A lap cikkében egy befolyásos forrásra hivatkozva azt írja, Orbán Viktor már korábban célzott arra: „ha az IMF visszajön, én el...”.

Ezt a cikk szerint egy fideszes politikus úgy értékelte: az IMF visszatérése a magyar szabadságharcos gazdaságpolitika bukását jelentené, és „egy IMF-hitelre szoruló ország IMF-diktátumos” megszorításon alapuló politikáját a miniszterelnök valószínűleg nem szeretné végrehajtani.

RepLa 2012.04.27. 12:30:42

@Doubledecker: Pici elmozdulást én is érzékelek. A jobboldali barátaim is lázonganak már, még az egykulcsos adót problematikáját is értik lassan, de valahogy nekik nagyon beépült, hogy állandóan visszafelé kell mutogatni, gyurcsányozni kell. Ettől valahogy megnyugszik a lelkük.

Nem vagyok pszichológus (pedig talán akkor jobban érteném, mi történik, mint így hogy jogilag és közgazdaságtanilag nézegetem itt a helyzetet), de azt azért látom, ebből a hipnózisból nehéz kijönniük. De hát ez van. Zavarni csak picit az zavar, hogy nem hiszik el, én meg nem vagyok a másik oldalba behipnotizálódva. De ezt is értem, így könnyebb nekik.

Csakhogy közben meg már lassan semmi értelmeset nem tudok mondani a lányaimnak, mi lesz a jövőjükkel, mert a valóságot látva azt hiszem, itt nem igazán van jövőjük. Persze így már nincs jó választás, pedig nem ezt szántam nekik.

Rengeteg barátom elmenekült már. Mert kell, hogy lásd a jövőd, és akkor még ott a gyerekek jövője is.
Nincs jövő, ez a legnagyobb baj.

belekotty 2012.04.27. 12:36:33

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ugye nem gondolod komolyan, hogy egy narancsvarangy ezeknek összeírására képes? Ha ezeket képes lenne számba venni, nem is lett volna soha narancsvaragy.

Mérges 1234 2012.04.27. 12:36:41

@RepLa:

Pont erre jutottunk mi is tegnap angolon, hogy rendben van (illetve dehogy), hogy a helyzet sosem volt jó. De eddig mindig volt valamifél jővőképünk, most meg, aki nem hisz vakon az érzi, látja, tapasztalja, hogy minden objektív mútató és sok szubjektív is afelé tart, hogy itt nem lesz jobb, sőt.....

DE pont erre kell a hit, erre kell a szimbolikus politika, és látod, látjuk sokan veszik....

debreceni.blog 2012.04.27. 12:38:23

„Utólag azt mondhatjuk, hogy simán átverték a megnyomorított magyar demokráciát az utolsó védőbástyán is. „
Sajnos így igaz
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2162_brusszel_a_palankon

belekotty 2012.04.27. 12:39:36

@Gera: Nem, nem lesz olcsóbb, mert most veled fizettetik ki a visszavásárlás árát.
Ja hogy a vételárból nem kaptál? Szar ügy.

@Anti Anyag: "Az IMF hitel a világ legdrágább hitele, nem véletlenül veszik fel ezt kizárólag végszükségben lévők." - Elképesztően ostoba vagy.

belekotty 2012.04.27. 12:43:45

@Sir Galahad: "A kormány nem tudott úgy megmozdulni, hogy azonnal ne hörgött volna Brüsszel, az Európai Bizottság, az IMF, meg a franc tudja még ki. " - és biztos vagy abban hogy Brüsszel, Európai Bizottság, IMF és a franc tudja ki még ebben a hibás kizárólag?

riverman 2012.04.27. 12:56:24

@Sir Galahad: kormányozni nem könnyű. még szerencse, hogy annyira felkészültek voltak 2006-tól, hogy saját bevallásuk szerint BÁRMIKOR át tudták volna venni a kormányzást. Kilincseltek is vele rendesen....aztán átvették...és jött a foscunami...
Azon gondolkozom, hogy milyen meglepő is volt 2006-ban hogy az EU tagjai vagyunk, nem? Jaaa, hogy az nem egy pénzautomata??? Ha ezt nem látod, akkor nincs érettségid (vagy nem érdemled meg).

A szerelő 2012.04.27. 13:09:23

Egyre rosszabb a híreket, blogokat olvasni. Egyre több a veszekedés, gyűlölködés, a másikra mutogatás. Megoldás meg sehol, csak az megy, hogy ki cseszte el jobban meg hogy ki lopott többet.
Kedves hívők! Ebből már rohadtul elegünk van, tessenek már egy kicsit gondolkozni, hátha sikerül 3 agysejt együttes használatával rájönni, hogy ez a legnagyobb baj. Amíg az acsarkodás megy, addig itt nem lesz semmi, csak egyre nagyobb szar!

belekotty 2012.04.27. 13:20:47

@debreceni.blog: Csak azért sem kattintok most már rá!

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.27. 13:21:54

A törpe kiadta a parancsot, 150.000 rokkantat vissza kell terelni a nemlétező munka világába a felbérelt fideszes orvosoknak!
A jelenlegi komplex minősítésre vonatkozó részletes szabályozás extrém, a valóságos munkaképességnek nem megfelelő eredményeket produkál.
Néhány példa a komplex minősítő táblázatból, mely alapján lényegében munkaképtelen betegeket lehet munkaképessé nyilvánítani:

1./ Idegrendszeri betegség okozta károsodások megítélése (gyöki tünetek, fájdalom szindrómák):
tipusos tünet együttes, több gyök érintettsége utaló egyoldali érintettség jelei (érzészavar, reflexkiesés, izomgyengeség)………. funkciókárosodás mértéke: 7-10%
tipusos deréktáji, csípőtájra, alsóvégtagba kisugárzó féloldali fájdalom, zsibbadással, vizsgálatkor több gyöki érintettség jeleivel (érzészavar, reflexkiesés, izomgyengeség, vegetatív zavarral………. funkció károsodás mértéke: 11-15%

Ez, már csak azért sem hihető, mert szaktekintélynek számítók, professzorok nyilatkoztak a Tv adásokban, hogy a gerincsérvek komoly betegségeknek számító, rokkantsággal járó kórképek még akkor is, ha a páciens műtéten esett át, akkor sem gyógyul meg soha rendesen.
Ezek a betegek a komplex minősítők szerint mégis, egészségesnek számítanak.

2./ Alsó végtag amputációja combközépen………. funkció károsodás mértéke: 36%, vagyis ez a személy sem számít megváltozott munkaképességűnek. Sőt, mivel 40% alatti a funkciókárosodása, így semmilyen ellátásra sem jogosult.

3./ Szívritmuszavarok: rendszeresen jelentkező, dokumentált ritmuszavarok, a betegnek a kezelések ellenére is panaszai vannak, a napi tevékenységet akadályozza………. funkció károsodás mértéke: 30-49% Ez azt jelenti,hogy akár életveszélyes állapotú szívritmuszavaros beteget is munkaképessé nyilvánítanak.

4./ Veleszületett, halmozott, mindkét ágon beöröklött trombózishajlam, ismétlődő trombózisokkal……….funkciókárosodás mértéke 31-40%
Ennek ellenére a betegeknek, csak enyhe fokú haematológiai károsodást, pl. 10% mértékű károsodást írnak a szakvéleményére! Ezek a gyakorlatban így működnek, sajnos.
Ugyanennek a betegnek vénás elégtelenség okozta érkárosodás, bőrelváltozással és ismétlődő trombózissal, súlyos posztrombotikus szindróma miatt..........funkció károsodás mértéke: 11-25% mértékű. Ennek ellenére a betegnek erre is, csak enyhe fokú 10%-os mértékű egészségkárosodást írnak! Ezzel a betegséggel, se ülő, se álló munka nem ajánlott, mégis munkaképes? Miközben az ilyen beteg, élethossziglan tartó vérhígító gyógyszer szedésére beállított, a szoros laborkontroll mellett is, súlyos szövődményekkel járó, genetikai betegsége miatt!

Sir Galahad 2012.04.27. 13:32:43

@belekotty: Nem, természetesen hibázott a kormány is. Ha figyeltél, nem mondtam, hogy hibátlanul dolgoztak.

Sir Galahad 2012.04.27. 13:38:18

@riverman: Sehol sem írtam olyat, hogy az EU pénzautomata, én csak azt írtam, hogy nehéz úgy kormányozni, hogy az európai együttműködésnek - nevezzük így jobb híján - nincsenek mindenre egyformán érvényes szabályai. Friss példa: a spanyoloknak most megengedik, hogy túllépjék a megengedett hiánycélt, Orbánnak meg, amikor kormányt alakított, nem engedték meg Brüsszelben. Nem tudom eldönteni, melyik a jobb megoldás, de az nincs rendján, ha a játékszabályok nem azonosak. Ha ezt nem látod, akkor vagy nincs érettségid, vagy nem érdemled meg.

Szelid sunmalac 2012.04.27. 13:43:51

@Sir Galahad: Fura valakinek szamonkerni az egyseges szabalyozast (foleg ha NINCS olyan), aki visszemnoleges torvenyeket hozott!

riverman 2012.04.27. 13:44:37

@Sir Galahad: még mindig nem érted, mert tudatlan vagy. :) Egy picsafüst kis országot ne hasonlíts az ibériai félszigethez, mert nem egy súlycsoport. mondhatnám úgy is, hogy te sem, és vezéred sem képesek ép ésszel felmérni a politikai és gazdasági erőviszonyokat. hisztis picsaként csak hülyét csinálunk magunkból te szerencsétlen.

Sir Galahad 2012.04.27. 13:52:38

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Én nem hoztam semmilyen törvényt, már elnézést. És szerintem elég nagy baj, hogy nincs egységes szabályrendszer.

Szelid sunmalac 2012.04.27. 13:58:15

@Sir Galahad: Elnezest Szor! Munka kozben kapkodva tudok csak irni, igy neha hianyos es felreertheto a fogalmazasom, de az olvasok kognitiv szovegertesere probalkozom hagyatkozni ilyenkor. Ugy tunik, neha sikertelenul!

Sir Galahad 2012.04.27. 13:58:52

@riverman: Ja, hogy az a szabály, hogy az erősebb kutya vacsorázik? Így már értem... csak akkor ne tessék közben demokráciáról, törvény előtti egyenlőségről, igazságosságról meg hasonlókról szavalni.

riverman 2012.04.27. 14:06:56

@Sir Galahad: csak azt tudom mondani, hogy olvass/tanulj az EU-s intézmények működéséről, a tagállamok súlyáról és érdekérvényesítési lehetőségeiről, illetve mindezek múltjáról (ha isiben ez nem jött össze)

Sir Galahad 2012.04.27. 14:10:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Akkor megválaszolom azt is, amire céloztál. Szerintem attól, hogy a magyar kormánytöbbség hoz visszamenőleges hatályú törvényeket, még nincs rendben az, hogy az unióban nincsenek minden államra egyformán kötelező szabályok.

Sir Galahad 2012.04.27. 14:13:09

@riverman: Attól, hogy az ember tanult ezekről az isiben, még nem feltétlenül ért egyet velük.

riverman 2012.04.27. 14:19:51

@Sir Galahad: de legalább megérti, hogy miért nem baszik a kiskutya.

Sir Galahad 2012.04.27. 14:24:33

Érteni értem, csak nem tetszik. Én az Uniót ugyanis komolyabb dolognak gondoltam egy kutyafalkánál.

Még jó, hogy FIDESZ! 2012.04.27. 14:27:53

@Kozi73: Neked a komcsi kurva anyád a barátod! Kúrd meg jól!:))

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.04.27. 14:37:53

@Sir Galahad:
A szabályok egyformák, de az országok nem.
Mi már 7 éve túlzott deficit eljárás alatt vagyunk és a mi gazdaságunk sokkal instabilabb, mint a spanyol. Nekünk sokkal többet árt a magas hiány.

Sir Galahad 2012.04.27. 14:46:59

@Lord_Valdez: Vitatkoznék azzal, hogy instabilabb a gazdaságunk, mint a spanyoloké. Olvass utána! De még ha ebben igazad is volna: ha a szabályok egyformák lennének, ugyanúgy kéne vonatkozniuk minden országra attól függetlenül, hogy különbözőek. Azért, mert én mondjuk magas vagyok, egy focimeccsen nem vehetem kézbe a labdát, mert a kosarazás jobban menne...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.04.27. 16:34:36

@Sir Galahad:
Spanyolország adóssága 2008-2010-ben szállt el, a mienk 2001-től kisebb nagyobb meredekséggel folyamatosan nő. Ez óriási különbség.
Semmilyen retorzió nem ért minket eddig azért, hogy nem teljesítjük a szerződésben vállalt kötelezettségünket. Eddig. Nagyon türelmesek voltak, de nem várhatjuk el, hogy a végtelenségig tolerálják.

lehet más a handa-banda 2012.04.27. 16:34:47

@Doubledecker: "De eddig mindig volt valamifél jővőképünk"

Csak egyetlen olyan jövőképet mondjál az elmúlt évtizedekből, ami valamennyire is bejött. Mert sztem vagy átverés volt, vagy azt se tudta mit beszél, aki pozitív jövőképet rajzolt. Ami persze nem jelenti azt, hogy ne lett volna sok tökfej, aki vidáman bekajolta amit elé szórtak

anyósnyelv 2012.04.28. 04:45:06

@Kockagolyó - a legjobb csúszógömb: ha olyan, mint a szája, az maga lehet a trágyagyönyör! Ráadásul nem is biztos, hogy milye van a menyasszonynak!

anyósnyelv 2012.04.28. 04:50:24

@Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát!: aki figyelt tudhatja,hogy szabályszerűen megfenyegették, zsarolják a felülvizsgáló főorvosokat - átvitt értelemben mindenkit,akinek része van egy leszázalékolt vizsgálatában.

anyósnyelv 2012.04.28. 05:00:09

@Gera: a lófütyit... Láttál már olyat, hogy álam kezében valamijobban műxik, netalán olcsóbban, mint egy jólszervezett multinál? Én még nem!

3F 2012.04.29. 12:57:13

@Stefánia kisasszony KME (Keresztény Magyar Ember): Nem értem ,hogy jön ide az előző kormány!Maradjunk már a mában.A Gyurcsány kormány hülyeségei a múlté!Ez a baj,hogy még mindig az előző kormányt szidják miközben a jelenlegi kinyír minket!:(
süti beállítások módosítása