Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Figyelj csak, ez érdekes!

BKV, te vagy a mi élő reménységünk!?

2012.01.18. 09:05 Herkules Irma

Bár több helyen arról olvashatott az ember, hogy a BKV kecmergése (pontosabban céltudatos és határozott léptei) a csőd irányába elsődlegesen az állami zárolásoknak köszönhető, mivel az állam az, aki önkényesen befagyasztotta a sokat emlegetett 32 milliárdot, aki nem akarja megfizetni az előírt kedvezmények által okozott veszteség ráeső részét stb., azt azonban azért érdemes hozzátenni, hogy a BKV 2012-ben is szocialista nagyvállalatként működik, annak minden előnyével és hátrányával együtt. VÉLEMÉNY

 

Szó sincs róla, hogy ne gondolnám azt, hogy a közösségi közlekedés jó működtetése ne lenne fontos, ne kellene, hogy fontos legyen Budapestnek és az államnak egyaránt. Szó sincs arról, hogy ne gondolnám azt, hogy valósak azok a kimutatások, melyek szerint a BKV a legtöbb európai társához és a valóságos szükségletekhez képest is alulfinanszírozott. De azt már nem gondolom, hogy "kevés" pénzt ne lehetne rosszul felhasználni, hogy a relatíve kevés ne lenne elég arra, hogy tíz milliókat fénymásolók ellenőrzésére költsenek el, százakat  meg vég- vagy sima kielégítésekről, ahogy ez korábban is történt, ha egyelőre jelenlegi ilyen történeteket nem is ismerünk. Értelmetlenül folyatni a csapokat a kevésbé hatékony munkaszervezéssel, a megfelelő munkaminőség elmaradása mellett, de beszélhetnénk még számos dologról.

Jó magyar szokás szerint persze úgy működik minden, hogy valamikor megépül egy vasúti vonal, egy autópálya, feláll egy új busz-, troli- vagy villamos-, netán metrójárat, a szükséges jármű- és infrastrukturális beruházásokkal együtt, majd kormányt kormányt követ, hagynak mindent lepusztulni, remélve, hogy nem az ő regnálásuk alatt üt be a krach, aztán egyszer majd jön valaki, akinek kezdenie kell valamit ezzel az egésszel, de ők akkor már messze járnak. Így van ez a BKV esetében is. Valamiért tökéletesen lényegtelen volt mindig - önkormányzati és állami szinten egyaránt -, hogy a folyamatos minőségi jármű- és útkarbantartás (ez sem teszi persze halhatatlanná a gépeket), a BKV járműállományának apránként történő lecserélése lényeges olcsóbb és okosabb, mint megvárni, amíg minden lerohad, hogy aztán lehessen rácsodálkozni meg törni a buksikat. (Bár egy nagy beszerzésnél azért biztosan leesik majd itt-ott némi pénz.)

Ezen a ponton persze lehetne vitatkozni, hogy ki az oka annak, hogy idáig fajult ez az egész (füstölő metrók, haldokló buszok stb.), szerintem az állam, a főváros és a cég egyaránt sáros. Ami viszont tény, hogy a BKV véletlenül sem működik úgy, mint egy olyan vállalat, amit bármennyire is életképessé akarnának tenni tulajdonosai és vezetői. A Kettős Mérce tegnapi cikkében is említi, hogy 2,5 millió ember mindennapi életéről, munkába, iskolába járásáról van szó. Hogy nincs alternatívája a BKV-nak. A BKV vezetése valószínűleg hasonlóan gondolkodva dől hátra sok-sok éve. Minek törjék magukat? Minek próbálják összekaparni a céget, ha az állam végül úgyis kénytelen konszolidálni ezt a mindenki számára fontos vállalatot. Vezetők jönnek-mennek, de nincs különösebb kényszer arra, hogy olyan, időnként nagyon kemény, döntések szülessenek, amelyek legalább némileg rendbe tennék a céget. Ej, ráérünk arra még.

A BKV tartja életben Budapestet, de a kormány miért akarja megölni a BKV-t? (Kettős Mérce)

Talán apró dolognak tűnik csak, de számomra az egyik legbosszantóbb, hogy a metróknál sok éve tervezett, sőt pénzt is felemésztő egyik projektből várva várt projektből (nem, nem a 3-as vonalának felújítására vagy kocsicserékre gondolok), a metróállomásokon a jegyellenőröket felváltó beléptetőrendszerből a mai napig nem lett semmi. Egy ilyen lépés biztosan nem húzná persze ki a bajból a céget, de vélhetően már ennyi is lényegesen jobb színben tüntetné fel a bel- és külföldi utasok előtt a céget, Budapestet, Magyarországot, ami persze úgy tűnik senkit sem érdekel. Másfelől nem bérre, hanem karbantartásra kellene költeni, ami lényegesen kevesebb, a beruházás hamar megtérülne. A bliccelés nehezebbé válna, vélhetően többen vennének jegyet, így a büntetések elmaradása, ha levonjuk belőle az ellenőri jutalékot, még mindig bevételtöbbletet jelenthetne. És ez csak egyetlen példa.

Persze lehet mondani, hogy milyen nagyberuházások vannak folyamatban (4-es), de tényleg kérdés, hogy ezekből valaha is lesz-e valami. A fejlődés, a projektek lezárása, a rendberakás két alapvető okból sem érdek: az egyik, hogy zavarosban halászni könnyebb, a másik, mert úgysem történhet semmi baj, 2,5 millió embert nem hagyhat cserben a kormány. Így előbb vagy utóbb, de lesz pénz, a szekér megy tovább, változni meg nem változik semmi. Tudják ezt kormányzati szinten, önkormányzati szinten és sajnos egyszerű utasokként is. Magyarországon ez bizony így megy. Füstölnek a metrók, leállnak a buszok, külföldiekkel magyarul ordibálnak az ellenőrök (persze millió dolog van még), miközben az urak mosolyogva hátradőlnek, úgyse történhet semmi baj...

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, mindnyájunkról szólna a politika, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: Az amerikai fiú a fészbukon

Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.
Mostantól Politikai Ateista is Az amerikai fiú csapatában! Írásait keressétekSorok között c. rovatban!

 

Szólj hozzá!

Címkék: bkv szocializmus

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.