A BKV hajóprojektjének nagyon örültem. Az már az elejétől egyértelműnek tűnt, pláne a két part közötti cikkcakkozás kapcsán, hogy ez a járat nem a gyorsaságról fog szólni, hogy az utazás örömét nem a gyors eljutás fogja jelenteni. De ezt nem éreztem feltétlenül gondnak, miért ne szolgálhatná ez a dolog a kikapcsolódást, a lazítást némileg. Engem egyáltalán nem zavar, hogy simán le lehet gyalog is előzni a hajót, hogy sokkal inkább turisztikai, nem annyira klasszikus tömegközlekedési célokat szolgál. Jó, hogy van, ennyi.
TI ÍRTÁTOK
Azt, hogy akkora az érdeklődés, hogy nem is tud mindenki felszállni, jó jelnek vettem. (Természetesen a nagy érdeklődésnek örültem, nem annak, hogy valaki szív.) Az már kissé meglepett, hogy megtudtam, hétvégente nem jó rá a bérlet (400fő/kopf hat év felett), azon pedig egyenesen megdöbbentem, hogy a Haller utcánál csak a HÉV sínpárokon és egy drótkerítésen átjutva lehet megközelíteni az akadálymentesített megállót, mégis kitartottam a hajóprojekt melletti lelkesedésemben, így még hét közben jött az ötlet, menjünk ki hajóval (2 gyerek: 5 és 1,5 évesek) a Római partra a hétvégén. Mint kiderült hiba volt.
A menetrend szerinti hajójárat előtt 15 perccel értünk ki az Árpád hídhoz, de aztán nem érkezett a járat negyedórával később, sőt, a kiírt időpont után következő 40 percben sem. Ennyi idő alatt mindössze egy hajó kötött ki, de ők is délnek mentek. A hajó személyzetéhez tartozó srác mosolyogva mondta, hogy előbb vagy utóbb valaminek csak jönnie-e kell. Én pedig arra gondoltam, ahogy fekete füstpamacsokat eregetve távolodni kezdett a kikötőtől a hajó, hogy igazad van, végül is a BKV eddig se nagyon törődött vele, hogy normális szolgáltatást nyújtson, mégis miért változtatott volna hirtelen ezen? Szóval irány a kocsi, a hajózásról meg egyelőre letettem.
Hogy biztosan csak egyszeri alkalom volt a pontatlanság, valami műszaki gond állhatott a háttérben? Jó lenne ezt hinni, de, mint megtudtam, számos baráttal, ismerőssel történt meg a hétvégén, hogy hiába vártak rengeteg az egyébként tényleg szép megállókban, hogy a meglévő bérletük ellenére fizessenek némi hajókázásért. A várt élmények helyett csak a tanulság maradt: lehetnek remek ötletek, a BKV csak BKV marad. Jó lenne, ha sikerülne felülkerekedni ezeken a hibákon, mert így inkább bosszúságot, mint örömet fog okozni ez a több száz milliós uniós forrást felemésztő projekt.
Ha tetszett a bejegyzés, megköszönjük, ha ajánld ismerőseidnek!
Megtalálsz bennünket a fészbukon is. Klikk: az amerikai fiú a fészbukon
Fontos: Ha van valami, amit szívesen megosztanátok velünk, akkor azt elküldhetitek erre a címre: azamerikaifiu@gmail.com
Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.
Az utolsó 100 komment: