Az amerikai fiú

Blogunkon Az amerikai fiú című regény részleteit, véleményeket és álhíreket olvashattok.Itt találkozik a '80-as évek csukamájolaj-ízű valósága paranormális mindennapjaink részleteivel. A fejlécben szereplő kép Jan Erik Paulsen munkája.

Eddigi látogatóink száma

Csatlakozz hozzánk a fészbukon!

Sorok Között

Nincs megjeleníthető elem

Figyelj csak, ez érdekes!

Hogyan lehetne sarcolni még? Kommentelők ötletei az úthasználati díj terve kapcsán

2012.01.31. 11:15 Herkules Irma

Sokan felháborodtak azon a nyolc különböző alternatív elképzelést tartalmazó akcióterven, amit a Fővárosi Önkormányzat tömegközlekedés-finanszírozási tárgyalóbizottsága a BKV katasztrofális anyagi helyzetének rendezése érdekében az NGM asztalára letett. A terv legbrutálisabb eleme, amit a minisztérium a leginkább támogat, nem más, mint a közúthasználati díjnak nevezett brutális lenyúlás. Ez gyakorlatilag minden, a fővárosi utakat használó autós számára havi 10.000-os (nagyjából egy teljes árú BKV-bérlet) matricavásárlási kötelezettséget jelentene, aminek elmulasztását a rendőrség figyelné árgus szemekkel. Az évi 120.000Ft persze piszok soknak tűnik, többen fel is vettették, hogy ennek kiszivárogtatása esetleg azt a célt szolgálja, hogy mikor majd azt mondják a végén, hogy csak 4 vagy 5.000-t kell fizetni, azt könnyebben benyeljék az emberek, sőt, esetleg még fel is lélegezzenek. Az éves 120.000-es sarc a témával foglalkozó kommentelők fantáziáját is rendesen beindította, mi most arra teszünk kísérletet, hogy néhány vicces ötletet összegyűjtsünk azok közül, amelyek arról szólnak, hogyan lehetne még több pénzt lenyúlni a bármiféle helyváltoztatásban érintett emberektől. A vállalkozás persze veszélyes, ki tudja, hátha komolyan veszik egyik vagy másik ötletet a nagy emberek... VÉLEMÉNY

Rohadt biciklisek: A legelső és leggyakoribb ötlet, amivel találkoztunk, hogy a kerékpárosok is fizessenek. Két keréken koptatni az utat? Hogy képzelik, hogy ingyen? A bicajosok a legelvetemültebbek, ha magas a benzin ára, ezek akkor is ingyen száguldoznak, még a benzin árába beépített díjakkal sem járulnak hozzá az utak karbantartásához. Ráadásul az elkülönített kerékpárutak javítása macerás, ha viszont baleset éri őket, sokkal könnyebben halnak meg, esetleg szenvednek súlyos sérüléseket, mint autós társaik, tehát az egészségügynek is sokba kerülnek. Fizessenek havonta ők is! Hogy mennyit az még kérdéses, de ne kevesebbet, mint az autósok.

A járdadíj: ezt több helyen olvastam, de részletek nem nagyon szerepeltek sehol, én szívesen összekötném a mértékét azzal, hogy ki milyen cipőt hord. A puha talppal rendelkező csukákat viselők kevesebbet, a tűsarkút hordók, annak járdákat gyilkoló természete miatt, többet fizessenek. A dolgot esetleg meg lehetne bolondítani azzal, hogy a hazai termékeket hordók kedvezményt vagy díjmentességet kapjanak, így a magyar cipőgyártás is feltámadhatna.

Járókeret vagy tolószék: Ezek az eszközök sok helyet foglalnak, a járdán zajló gyalogos közlekedésben komoly fennakadásokat okoznak. Tehessék ezt továbbra is ingyen? Szó sincs róla! Ők is fizessenek.

Fizessenek már a vezetni tanulók is! Igaz, hogy ők még nem vezetnek, de határozottan úgy tűnik, hogy előbb vagy utóbb majd fognak! A szándéktól csak egyetlen lépés választja el a cselekedetet. Rendben, ne fizessenek teljes összeget, csak havonta 4.000-et!

Legyen ledolgozható a közúthasználati díj! Miért csak pénzbe lehessen rendezni a matrica árát? Hadd végezhessenek társadalmi munkát az érintettek, akik furikázni akarnak Budapesten! Autópályák építése, utak burkolása, gátépítés stb? Biztosan akad majd valami! Nem is kell olyan sokat húzni az igát, maximum havi 40 órában kell építeni a szocializmust, ha 250Ft-os órabérrel számol az ember.

A gyerekek tanulják meg hamar a felelős gondolkodást: szeretsz autóval játszi? A játék miért ne hasonlítson az élethez? A gyerekek zsebpénzükből adózzanak az utak karbantartására! 10 év alatt 20%, fölötte 25% lehetne a kulcs. Ehhez fontos azonban, hogy legyen a szülő számára törvényben előírt kötelező zsebpénz, melynek visszatartása, nem teljesítése büntetőjogi következményekkel járhat.

Vegyenek jegyet a BKV sofőrei is! Ennek elmulasztása azzal járna, hogy őket is leszállítanák a járműről. Az ötlet valóban vicces, egyébként a Hírcsárdán olvasható az ezzel kapcsolatos álhír.  

Szűnjön meg a 10 napos autópálya-matrica, jöjjön helyette a 82 évig érvényes! Ha már a BKV ennyire beindította a képzeletet lehetséges, hogy érdemes átgondolnia a kormánynak azt is, hogy újratervezzék az autópályákon érvényes tarifa- és matricarendszert. 2012-től ugye nincs 4 napos autópálya-matrica, januártól a legkisebb 10 napos időtartamra szól. Ez a változtatás elsőre ellentmond a használatarányos perkálás irányelvének, amiről sokat hallottunk korábban. Szerintem ideje merészet álmodni, szűnjön meg a 10 napos is, a legkisebb legyen mondjuk a 82 évre szóló. 82 év 29930 nap a mostani 2975FT/10 napos árral számolva ez 8.904.175 Ft-ba kerülne, de legyen az állam nagyvonalú, adja mondjuk 7.5 millióért! Így közel 1 milliót spórolna meg a kormány egy-egy autósnak! Hát nem zseniális ötlet? Ráadásul a szökőévekből eredő 20 napot még figyelembe se vettem! Mondjuk az azért fontos lenne, hogy örökölni ne lehessen, mert abból csak baj, vita, veszekedés származna az örökösök között, holott a legszebb és legszentebb dolog a családi béke!


Ti írtátok:

Doña ¡Cara(mba)!: én rendszámot szerelnék a gyalogosokra...

"Én rendszámot szerelnék a gyalogosokra is, amit havonta cserélni kellene. Az álldogáló gyalogos fizessen parkolási díjat, a túl gyorsan haladó pedig bírságot. A zebrán való átkelést csak érvényes zebra jeggyel engedélyezném, amit a nyíregyházi főpostán kellene megvásárolni."

Roy: Babakocsi-díjat!

"Legyen babakocsi díj. Ezek a T72-es formájú babakocsik sok helyet foglalnak el, és a járdán parkoló autók nem tudnak mind a négy kerékkel felállni a keskenyebb járdákra."

Vandál Vendel: Dinamikus adót!

"Legyen egy un "dinamikus" adó, amit a kivetés pillanatában határoznak meg minden hónapban és kész."

Vélekedés: Fizessenek a képviselők!

"A világörökségi védelem alatt álló Parlament használatáért, lépcsőkoptatási napi díjat kell kérni a képviselőktől."

betörési kísérlet: Nehogy már a mamik azért maradjanak otthon a négy fal között, hogy adót csaljanak!

"A babakocsi-adóval maximálisan egyetértek! Hogy bonyodalmasabb legyen, szerintem érdemes lenne szétbontani legalább öt kategóriára (sport, fekvő, kombinált, háromkerekű...), valamint legyenek kompenzációs elemek (egyszülős család, nagycsaládosok, kiskorú anya...). Amin eddig még senki szeme nem akadt meg: miért csak a budapestiek fizessék meg a BKV veszteségét??? Fizessenek a vidékiek is! Kocsira, biciklire, babakocsira! Fizessenek azok is, akik különösen veszélyes módon közlekednek! Baleseti adót minden olyan gyalogosra, aki az iparterületekről a városba, vagy a munkát adó településről a lakóhelyére este már csak úgy jut el, hogy láthatósági mellényben baktat az út szélén mert busz már nincs! Illetve nem értem, hogy miért maradnának adómentesek azok, akik a saját magánterületükön sétálnak? Nehogy már a mamik azért maradjanak otthon a négy fal között, hogy adót csaljanak! Ja és még 1 fontos! Miért nem fizettetünk a traktorosokkal is?!? Ezek csak járkálnak azzal a böhöm nagy géppel föl-alá a földeken, koptatják a termőréteget, és mindezt ingyen?"

1kutya: köbméterenként 10Ft-ért a levegőt!

"legyen levegőadó! mivel mind az autó, mind a motorkerékpár, mind a biciklis, mind a gyalogos levegőt használ az energia előállítása során, javaslom a köbméterenkénti 10Ft-os adómérték bevezetését. természetesen nem állnék meg budapest határánál, hanem országosan kiterjeszteném, sőt a román/ukrán/szerb/török kamionos dupláját fizetné és minden egyéb áthaladó is."

szintetikus: kamatyadót!

""Kamatyadó" Spirótól idézve. 14-éves kortól már ki lehetne vetni."

Bedeko: BUDAPEST adót!

"Kreatív esetben létezhetne Buda- és Pest (valamint Csepel), esetleg Kerület Adó."

tobias2: Úthasználati díjat minden településre!

"Minden más településen is vezessék be a havi 10 000 Ft úthasználati díjat! Ha egy autóval minden településen közlekedni kívánnak, havonta fizessenek utána 32 milliót. Kérem a javaslatokat, hogy hová ragassza az ilyen autós a 3200 matricát."

genyamagyar: Aki 10.000 fizet az 40-et fizessen!

"Ha valaki kifizeti a 10.000 Ft.-ot, ez azt jelenti, hogy korlátlanul utazhat Bp. területén. Namármost, ha pl. nem gépkocsival intézni a dolgait hanem taxival, akkor ez alsó hangon is havonta legalább 100.000 Ft.-jába kerülne. Ergo, aki kifizeti a tízezer Ft.-ot, az kap a várostól 90.000 Ft.-nyi támogatást. Ez azonban természetesen adóköteles! Tehát, aki befizeti a 10.000 forintot, az fizesse ki a 90.000 forint adóköteles részét, ami hozzávetőlegesen 30.000 Ft., tehát aki tízezret fizet az köteles 40.000-et fizetni."

magyar ember teli szájjal: "Legyen kötelező az éves eredetiségvizsgálat."


Zárásul még azt javasolnánk az illetékeseknek, hogy mindenképp úgy kommunikálják majd a sarcolást, hogy az igazából nem megszorítás, nem lenyúlás, sőt, összességében még jól is jár az ember, ha kevesebb marad a zsebében! Ja, persze, ezt nem is kell mondani, ebben már van tapasztalatuk. És persze az országgyűlési és a fővárosi képviselők mentesüljenek ezúttal is a fizetési kötelezettség alól! Hiszen annyit tesznek ezért a mi Magyarországunkért!

(És persze szeretnénk nagy-nagy köszönetet mondani Demszky Gáboréknak a BKV és Budapest érdekében tanúsított több évtizedes áldásos munkájukért, nélkülük mindez biztosan nem valósulhatott volna meg!)

Ha hozzánk és Yoda mesterhez hasonlóan te is úgy érzed, hogy komoly zavar van itthon az Erőben, hogy ideje lenne, ha végre rólunk, mindnyájunkról szólna a politika, ha bontás helyett építkezés kezdődne, akkor csatlakozz hozzánk a fészbukon! Klikk: Az amerikai fiú a fészbukon


Mi is ez Az amerikai fiú? Néhány kölyök története a '80-as évekből folytatásokban... Szóval nindzsák és dobócsillagok, cowboyok és igazi western, úttörők, bicajok, krinolin és irodalom, némi mágikus realizmus meg egy kondér málnaszörp (klikk)... Az egykori szocreál, vöröscsillagos vidéki Magyarország. Meg persze vélemények és álhírek, időnként.

Mostantól Politikai Ateista is Az amerikai fiú csapatában! Írásait keressétek a Sorok között c. rovatban!

Szólj hozzá!

Címkék: budapest bkv magyarország

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása